צאלה וקסמן גונן צילום דוברות העירייה
צאלה וקסמן גונן צילום דוברות העירייה

חברי מועצת עיריית כפר סבא הצביעו בעד ביטול תפקיד סמנכ"ל השירות

דוברת העירייה משמשת כממלאת מקום הסמנכ"ל מאז עזב לפני חמישה חודשים. מנכ"לית העירייה: "להחלטה אין משמעות"

פורסם בתאריך: 13.6.17 12:46

בהצבעה משותפת של הקואליציה והאופוזיציה, החליטו חברי מועצת עיריית כפר סבא לבטל את תפקיד סמנכ"ל שירות וקהילה בעירייה. את התפקיד ממלאת באופן זמני דוברת העירייה צאלה וקסמן גונן. העירייה טרם פרסמה מכרז לתפקיד. מנכ"לית העירייה, אושרת גני גונן, אמרה בישיבה כי להחלטת חברי המועצה אין תוקף.
את ההצעה הגישו שבעה חברי מועצה. מהקואליציה איתן צנעני, אמיר קולמן, רויטל לן כהן, יהודה יוגד ואורן כהן, ומהאופוזיציה חברי סיעת מרצ עילאי הרסגור הנדין ופליאה קטנר. וקסמן גונן משמשת בתפקיד כממלאת מקום במשך חמישה חודשים, עם עזיבתו של הסמנכ"ל רון קוגמן ששימש שלוש שנים בתפקיד.
"מאז עזיבתו בפועל של מר קוגמן, עשתה העירייה, לעניות דעתנו, ניסיונות בלתי תקינים, על מנת למנות את הגברת צאלה וקסמן גונן לתפקיד סמנכ"ל בעירייה", נכתב בהצעה שהקריאה לן כהן, "מיד עם עזיבתו של מר קוגמן, מונתה הגב' וקסמן גונן כממלאת מקום במינוי זמני לתפקיד, ללא כל מכרז… כל ניסיונותיהם של חברי המועצה וחברי הנהלת העיר לקדם יציאה למכרז חיצוני נתקלו בהתנגדות נחרצת וגרירת רגליים". עוד נכתב כי "טרם עזיבתו של מר קוגמן, נפוצו 'שמועות' על כך שהעירייה מתכוונת למנות את הגברת וקסמן גונן, והדבר אף עלה במסגרת שאילתא במועצת העיר כבר בחודש יוני 2016". בהמשך כתבו חברי המועצה: "נראה כי לגב' וקסמם גונן אין את הניסיון הנדרש לתפקיד, ולכן התעקשה העירייה על מינוי זמני לתקופה ארוכה מאוד, אשר יספק לה את הניסיון הנדרש לכאורה לתפקיד, ואשר לא יאפשר לאף עובד עירייה להשתוות אליה במכרז פנימי".
חברי המועצה טענו שתפקיד של סמנכ"ל העירייה צומצם מתוך מטרה להתאים את התפקיד למידותיה של וקסמן גונן. "כך, עם כניסתה לתפקיד של הגב' וקסמן גונן, הועברו הסמכויות הבאות שהיו תחת סמנכ"ל העירייה לידי גורמים אחרים כדלקמן: בטחון, בטיחות וגהות, עיר ללא אלימות, הרשות למלחמה באלכוהול וסמים, ערים תאומות, הפארק העירוני, מתאם בין העירייה למועצה הדתית. כיום, תפקיד סמנכ"ל העירייה, כפי שהגב' וקסמן גונן עושה בפועל, הינו מצומצם משמעותית מאשר הגדרתו עת כיהנו בו מר קוגמן, ולפניו מר דני הרוש".
בסופה של ההצעה ביקשו חברי המועצה לבטל את תפקיד סמנכ"ל שירות וקהילה ואת מינויה הזמני של וקסמן גונן לתפקיד, והסבירו: "מתוך דאגה למנהל תקין, לניהול אפקטיבי ואיכותי של העיר ולכספי משלם המיסים הכפר סבאי, ולאור צמצומו המשמעותי של התפקיד וסמכויותיו, אנו סבורים כי אין עוד משמעות, הן מבחינת סמכויות והן מבחינת היקף ונפח, לתפקיד סמנכ"ל בכיר שירות וקהילה".
מנכ"לית העירייה גני גונן אמרה בתגובה להצעה בישיבה: "נאמר לכם בחוות דעת משפטית שמינויי עובדים בעירייה הם לא בסמכות חברי המועצה. יחד עם זאת, למרות שזו לא סמכותכם כחברי מועצת עיר למנות עובדים או לבטל מינויים של עובדים, אתייחס לנושא מבנה ארגוני ומנהל תקין. אנחנו בעירייה מדי פעם בודקים את המבנה הארגוני שלנו ויש איזשהן הנחות יסוד שאנחנו גם מערערים עליהם ואם אנחנו מוצאים לנכון שהמבנה הארגוני צריך להשתנות, אנחנו משנים אותו, ולפעמים לוקחים תקופת ניסיון לבדוק את השינוי. במקרה הזה חשבנו שיש לתקן את המבנה הארגוני ויהיה נכון לאחד את השירות והדוברות והסברה ובכך חסכנו תקן. צאלה בחצי שנה האחרונה כממלאת מקום משמשת בשני התפקידים, גם כדוברת וגם כממונה על תחום השירות. המינוי של צאלה כממלאת מקום הוא תקין ביותר. יש כאן מינוי שלוחות הזמנים מאפשרים לנו בחינה של חודשים רבים ואפילו עד שנתיים, יש לנו חוות דעת בעניין הזה. החצי שנה הזו מוכיחה שיש ערך גדול למבנה הארגוני החדש".
חבר המועצה צנעני אמר בתגובה למנכ"לית: "למה אתם לא יוצאים למכרז חיצוני? למה אתם מתעכבים?". היא ענתה לו: "אמרנו לכם שתסירו את ההצעה לסדר ואנחנו נלך למכרז חיצוני אבל אתם לא הסרתם". בתגובה ענה לה צנעני: "הכל פה הצגה".
הרסגור הנדין אמר: "אנחנו כאן קובעים מה יהיה בעיר, אנחנו מועצת העיר". לן כהן הוסיפה: "צריך לזכור שהיושבים פה הם דירקטוריון, וככזה תפקידנו להתריע כשמשהו בעינינו מתנהל בצורה לא תקינה. כדירקטוריון תפקידנו לקבוע את חזון העיר. אז אם אנחנו רוצים לדייק, אולי נתחיל מזה ששום דבר בעיר הזה לא יזוז אלא אם המועצה תקבע אותו. אנחנו כל כך מאמינים בעובדי עירייה שאנחנו לא מסרסים אותם, אבל יש גבול עד כמה אפשר לסרס אותנו".
מנכ"לית העירייה עמדה על כך שזו לא אחת מסמכויות מועצת העיר ואמרה "זה לא אחת מסמכויות מועצת העיר. הבעתם את דעתכם, שמענו, ואנחנו נשקול את צעדינו".
בסיום הדין והדברים, הצביעו חברי המועצה על ההצעה, לאחר שממלא מקום ראש העירייה, צביקה צרפתי, אמר כי העירייה תצא למכרז חיצוני, כאשר בוועדה ישתתף אחד מחברי מועצת העיר החתומים על ההצעה לסדר. בעד ההחלטה לבטל את המינוי הצביעו שמונה חברי מועצה: איתן צנעני, רויטל לן כהן, יהודה יוגד, עילאי הרסגור הנדין, פליאה קטנר, יובל לוי, ענת קלומל, אתי הדנה. חברי המועצה אורן כהן וממה שיינפיין נמנעו. יתר חברי הקואליציה הצביעו נגד.
לאחר שההצעה התקבלה אמרה המנכ"לית גונן:: "ההצעה שהתקבלה אינה בעלת תוקף ולכן להחלטה הזו אין משמעות, אין לכם סמכות להחליט בעניין הזה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר