היציאה מכביש 531 מכיוון סוקולוב לכביש 4 דרום
היציאה מכביש 531 מכיוון סוקולוב לכביש 4 דרום

40 דקות לרעננה, שעה לרמת גן: כמה זמן לקח לכם לצאת הבוקר מהעיר?

צוואר הבקבוק שנוצר ביציאה לכביש 4 דרום מאז פתיחת הרמפה החדש ב-531 הפך את העומס ביציאה מהעיר לבלתי נסבל. ממלא מקום ראש העיר פנה לשר התחבורה

פורסם בתאריך: 25.10.17 12:53

נהגים ברחבי כפר סבא מתלוננים על עומסים בלתי רגילים ביציאה מהעיר בשעות העומס בבוקר, מאז נפתחה לתנועה בחודש שעבר היציאה הישירה מכביש 531 לכיוון מערב לכביש 4 לכיוון דרום. מאז פתיחת הרמפה, תושבי כפר סבא שנהגו עד כה להתחבר לכביש 4 מכיוון רחוב טשרניחובסקי, דרך נתיב האבות, נאלצים להסתפק בנתיב יציאה אחד בלבד במקום שניים והעומס הגדול מורגש היטב. בנוסף, פתיחת היציאה לכביש 4 דרום לנוסעים מסוקולוב דרך כביש 531, טוענים התושבים, הוסיפה גם היא לעומס התנועה.

"לכל מי שנוסע לכיוון המרכז בבקרים, משהו קרה קצת אחרי החזרה מהחגים על הכביש ואני לא מבינה מה זה הדבר הזה", כתבה תושבת באחת מקבוצות הפייסבוק בשכונה הירוקה, "אני עובדת באזור אלוף שדה בר"ג, ועד לפני שבועיים בערך, כדי לחמוק מהפקקים, הייתי צריכה לצאת עד עשרים לשבע בבוקר או אחרי תשע. בין השעות האלה היו פקקים ולקח לי קרוב לשעה להגיע לעבודה. משהו הזוי קרה ומשוואת הזמנים הזו הופרה. לא משנה מתי אני יוצאת מהבית, אפילו בתשע וחצי, אני על 50 דקות נסיעה, מה שפעם היה שמור לשעות השיא בלבד. הכביש החדש לא היה אמור לתרום לעומס בבקרים?".

הפוסט הזה זכה ל-50 תגובות: "החיבורים החדשים ל-531 בסוף טשרניחובסקי גורמים לפקק החל מהשעה 6:30. נהיה סיוט לצאת מהעיר". תושבת אחרת כתבה: "לבעלי, שיוצא ב-7:15, לוקח כמעט 40 דקות להגיע לרעננה צפון מאזור הראשונים. בלי פקקים זה גג 12 דקות, ואכן משהו קרה והמצב החמיר אחרי פתיחת הרמפות החדשות". תושב אחר הוסיף: "כנ"ל. שעה וחצי לאזור צומת קוקה קולה. שעה וחצי!!! זוועה. לדעתי זה המחלף החדש, צמצום שני נתיבים לאחד ביציאה לכביש ארבע".

 

ביום שני סיירו באזור ממלא מקום ראש העירייה צביקה צרפתי, מהנדסת העיר ענת צ'רבינסקי, מחזיק תיק התחבורה וחבר המועצה עמירם מילר ומנהלת מחלקת התחבורה הילן דהרי. בסיור נכחו גם מנהל פרויקט כביש 531 והאדריכלית מטעם חברת שפיר.

הבוקר (רביעי) שלח צרפתי מכתב לשר התחבורה ישראל כץ: "המצב התחבורתי ביציאות מהעיר כפר סבא הוא קשה מנשוא ובלתי נסבל בלשון המעטה. סבלנו מזה שנים מפקקי תנועה קשים ביציאה ממנה לכביש 4. פתיחת כביש 531 לתנועה הביאה עמה בשורה גדולה ותקווה להטבה ולשיפור בעומסי התנועה שהפכו לבלתי נסבלים. אך לדאבוננו הרב לא זו בלבד שלא הייתה הקלה בעומסים לאחר פתיחת הכביש, אלא שנהפוך הוא – המצב החמיר". בהמשך הוא הוסיף כי "בשעות הבוקר משתרכים תורים ארוכים מאוד ביציאות מהעיר ללא כל אלטרנטיבה לתוואי חלופי וזמן ההגעה ליעד התארך באופן משמעותי. נציגי העירייה קיימו סיור לאורך התוואי וניכר כי היציאה מכפר סבא לכביש 4 דרום נבלמת כמעט לחלוטין בשל צוואר הבקבוק הקיים בכביש 4 מדרום לגשר 531. לנקודה זו מתנקזות תנועות עמוסות מאוד המגיעות מתוך רעננה, מכביש 4 צפונה ומכביש 531 מערבה. לכל זה יש להוסיף את העובדה שעם פתיחתו מושך אליו כביש 531 תנועות חדשות שאינן מקומיות (כמו מכביש 6 למשל) מאחר ופתיחת הכביש מהווה עבורן אלטרנטיבה נוספת לחיבור למרכז הארץ".

צרפתי ביקש מהשר "לקדם ללא דיחוי את שתי תכניות המתאר המחוזיות שעניינן הרמפות במחלף סוקולוב (רמפת ירידה מ-531 מערבה לרחוב סוקולוב בכפר סבא) ובמחלף תל חי (רמפת עליה מרחוב תל חי בכפר סבא ל-531 מערבה)".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. איפה בן חמו? גם הוא לכלא

    כל מי שמוזכר בכתבה, כולל הכתב, צריכים להכנס לכלא על החלמאות הזו,
    גם ככה יש לי שעה ביום עם הילד במקרה הטוב, עכשיו זה התקצר לחצי שעה, כי הדרך התארכה במקום להתקצר

  2. דוד

    סוף סוף מישהו העלה את זה לכתב!!!
    כתושב העיר אני מתעצבן על הזלזול בנו כל בוקר מחדש! אנשים יוצאים מדעתם וזה לא מזיז לאף אחד!!!!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תושבים יקרים: הפתרון היה אצלכם ביד. הרגתם אותו לפני הבחירות הקודמות. קראו לו BRT. עכשיו תאכלו את מה שבישלתם. אתם ונבחרי הציבור שלכם.

  4. שרי

    באמת שזה נורא ואיום, שנים רבות סבלנו מהבניה בכביש 531, מי היה מאמין שניענש על כך ובמקום להקל על חיינו היציאה מהעיר הפכה בלתי נסבלת. איפה היה ראש העיר בזמן אישור התוכניות? כנראה שאנו התושבים לא היינו חשובים כמו כמה וכמה קבלנים עשירים

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכל ישתנה רק כש531 יתחבר לאיילון דרום. ברגע שזה יקרה חלק גדול מהתנועה על 4 מצפון תרד ימינה ל531, התנועה על 531 ממזרח תמשיך ישר במקום לרדת לכביש 4 וחלק גדול מהכפר סבאים שנוסעים לתל אביב ירדו מטשרניחובסקי ישר ל 531. בינתיים פתיחת הרמפות יצרה צוואר בקבוק בלתי אפשרי כאשר כרגע 7 נתיבים מכיוונים שונים מתכנסים ל 3 נתיבים על כביש 4. אסור היה לפתוח את ההשתלבויות האלה עד החיבור של 531 ל 20 דרום!

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא יאמן שעושים פרוייקט במיליארדים ובמקום לעזור זה גורם הפוך, כל בוקר ביציאה מהבית אתה עומד בפקק בלתי נסבל בטשרניחבוסקי גם שאתה יוצא מוקדם בשעה 7 בבוקר. פשוט פגעו באיכות חיים שלנו ואני לא רואה לזה אופק חיובי עד אולי שיפתחו את כביש איילון דרום. אגב מישהו יודע אם עובדים שם בכלל ?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר