דרך בן יהודה. צילום עזרא לוי
דרך בן יהודה. צילום עזרא לוי

74 אחוז מתושבי אזור השרון מעידים כי הם מגיעים ממקום למקום באמצעות רכב פרטי

מסקר שערכה עמותת "אור ירוק" עולה כי בשנה האחרונה נרשמה ירידה בשימוש היומיומי באוטובוס ומנגד עליה בשימוש ברכב הפרטי

פורסם בתאריך: 30.10.17 08:20

מסקר חדש שערכה עמותת "אור ירוק" באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" עולה כי בשנה האחרונה נרשמה ירידה בשימוש היומיומי באוטובוס ומנגד עליה בשימוש ברכב הפרטי בהשוואה לסקר דומה שנערך בשנת 2016.

מהסקר עולה כי 74% מתושבי אזור השרון, וביניהם רעננה, מעידים כי הם מגיעים ממקום למקום באמצעות רכב פרטי. לעומתם 18% בלבד משתמשים באוטובוס. בשרון נרשם הנתון הגבוה ביתר ביחס לשאר אזורי הארץ כאשר 72% מתושבי הצפון נוסעים ברכב פרטי, 71% באזור הדרום, 58% באזור ירושלים ו-53 באזור המרכז.

כמחצית מתושבי אזור השרון מעידים כי אין תחבורה ציבורית זמינה לביתם. כאשר נשאלו האם קיימת תחבורה ציבורית זמינה מהבית אל מקום העבודה או הלימודים, 45% מבין הנשאלים קבעו כי אין תחבורה ציבורית זמינה מביתם  למקום העבודה או הלימודים.

כשנשאלו מדוע הם לא עושים שימוש בתחבורה הציבורית להגיע אל מקום העבודה ומעדיפים את הרכב הפרטי העידו רוב הנשאלים בכל אזורי הארץ כי הם מעדיפים שלא להיות כפופים לזמנים של התחבורה הציבורית. רבים נוספים קבעו כי אין תחבורה ציבורית נוחה מנקודה לנקודה. 51% מהנשאלים באזור השרון טענו כי התחבורה הציבורית לא נוחה להם או כי יותר נוח ברכב.

 

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ממשלת ישראל תקועה כבר שנים רבות בפקק תנועה אחד גדול. לאורך שנים ממשלות ישראל הזניחו את מערך הסעת ההמונים בישראל והתוצאה היא שרוב הציבור מביע חוסר אמון בתחבורה הציבורית ונוסע ברכב הפרטי. כולנו יוצאים נפסדים מכך שמדינת ישראל מפגרת שנות דור אחרי המדינות המתקדמות בעולם והגיע הזמן שמשרד התחבורה ייתן עדיפות לתחבורה הציבורית על פני כלי הרכב הפרטיים, זה יצמצם את תאונות הדרכים, ישחרר את פקקי התנועה, יפחית את זיהום האוויר ויחסוך למדינה כסף רב".

ארז קיטה. צילום אור ירוק

ארז קיטה. צילום אור ירוק

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר