תאונה בכביש 5233. צילום עירית דלל
תאונה בכביש 5233. צילום עירית דלל

מסתמן פתרון תכנוני לתאונות הרבות במזרח כביש 531

תוכנית שהופקדה בוועדה המחוזית מבקשת לסלול המשך לכביש 5233, באופן כזה שיעקוף את תחנת הדלק מצפון וימנע מפגשים מסוכנים בין כלי רכב

חברת כביש חוצה ישראל הפקידה בשבוע שעבר בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה את התכנית להמשך סלילת כביש 5233, שבמזרח כביש 531, סמוך למחלף ג'לג'וליה, כדי לנסות ולהפחית את מספר התאונות בכביש.

נזכיר שביולי האחרון פתחה חברת נתיבי ישראל את הגשר בכביש 5233, העובר מעל הקצה המזרחי של כביש 531, סמוך לתחנת הדלק פז חגור. מאז הפתיחה, טוענים תושבים ביישובים הסמוכים, היו במקום שש תאונות דרכים עם נפגעים, זאת בנוסף לעשרות תאונות בהן נגרם נזק בלבד לרכבים. "היציאה מתחנת הדלק מסוכנת. אין שדה ראיה, ומכונית שיוצאת מהתחנה לא רואה את המכוניות הבאות מהיישוב ולהיפך", סיפר אז תושב מתן, מיקי דמשק, שמנסה לקדם פתרון בנושא מול חברת נתיבי ישראל, "בנוסף, מי שיוצא מהתחנה ורוצה לפנות מזרחה, נאלץ לחצות ארבעה נתיבים – שניים ממזרח למערב ושניים מהכיוון השני. בנוסף, מי שבא מצפון על כביש 444 ופונה שמאלה ליישובים או לתחנת הדלק, נפגש למעשה עם התנועה שבאה מכיוון 444 דרום ופונה ימינה. כך נוצר מצב שמי שבא מדרום ורוצה להיכנס לתחנה, חוצה את נתיבם של אלה שבאים מצפון אל היישובים, ונוצרת הזדמנות להתנגשות מסוכנת".

 

כאמור, התוכנית שהוגשה בשבוע שעבר לוועדה המחוזית, אמורה למנוע את המפגשים המסוכנים האלה בין כלי הרכב. התוכנית כוללת את הרחבת הכביש כך שיהיה בעל שני נתיבים לכל כיוון, וכן את המשך סלילתו מערבה, באופן כזה שיעקוף את תחנת הדלק מצפון.

קטע הכביש המתוכנן, מתוך התוכנית שהוגשה לוועדה המחוזית

החיבור החדש המתוכנן, מתוך התוכנית שהוגשה לוועדה המחוזית

נוסעים בכביש 5233 המתוכנן לכיוון מערב יתחברו לכביש 444 ישירות. נהגים שיהיו מעוניינים להמשיך לכביש 531 מערב יפנו בכביש 444 ימינה ואז שמאלה ל-531. מי שמעוניין לסוע לכביש 531 לכיוון מזרח, לכיוון כביש 6, ימשיך בכביש 5233 ישר ויתחבר לרמפה שתביא אותו לכביש 531 לכיוון מזרח. נוסעים בכביש 531 לכיוון מזרח שירצו להגיע ל-5233 לכיוון מזרח, יירדו במחלף ג'לג'וליה ויתחברו ישירות לכביש 5233.

דמשק: "התכנית שהוגשה לוועדה המחוזית תואמת לתכניות שלנו. זו תוכנית טובה שתשרת את האיזור בצורה טובה גם 30 שנים קדימה. המאבק הבא שיש באופק, במידה והתכנית אכן תאושר, היא לוח הזמנים והתקציב של הפרויקט. נתיבי ישראל טוענים שיש צורך בצעדים דרסטיים על מנת לפתור את הבעיה, מדובר בצעדים רגולטוריים לא פשוטים כמו הפקעות. לטענתם, הם מקדמים את הדברים, אך הם לא מוכנים כל כך לפרט. אבל עצם זה שהתכנית הופקדה בוועדת התכנון, זה הישג ענק".

, תודה על הרשמתך.
עתה אשר את קבלת הדיוור במייל וקבל את הידיעות החמות בעיר למייל שלך
תגיות:
אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה קורה עם השילוט ביציאה המסוכנת מרחוב טשרניחובסקי בכפר סבא לכיוון כביש 4 דרום מעבר מ 3נתיבים לאחד בהפתעה וללא שדה ראיה

  2. מיקי

    מה קורה עם השילוט ביציאה המסוכנת מרחוב טשרניחובסקי בכפר סבא לכיוון כביש 4 דרום מעבר מ 3נתיבים לאחד בהפתעה וללא שדה ראיה

🔔

עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר