מעבר חצייה ברחוב בן יהודה. צילום אור ירוק
מעבר חצייה ברחוב בן יהודה. צילום אור ירוק

"אנשים שבנו את המדינה ושרדו מלחמות לא שרדו פעולה פשוטה כמו חציית כביש"

לרגל חודש האזרח הוותיק בדקה עמותת אור ירוק מעברי חצייה ברחבי הארץ. ליקויים נמצאו בשבעה מעברי חצייה בכפר סבא

פורסם בתאריך: 6.11.17 18:19

מתנדבי עמותת הזהירות בדרכים אור ירוק מצאו ליקויים בשבעה מעברי חציה בכפר סבא, בבדיקה שערכו במסגרת ציון חודש האזרח הוותיק. המתנדבים בדקו כ-170 מעברי חציה ב-83 רשויות ברחבי הארץ, ובחנו האם מעברי החציה דהויים, האם קיימת הנמכת מדרכה בכניסה למעבר החציה, האם קיים פס האטה לפני מעבר החציה והאם משך האור הירוק במעברי החציה המרומזרים מותאם לקצב ההליכה של האזרחים הוותיקים.

לפי הבדיקה, מעבר חציה ברחוב בן יהודה בכפר סבא נמצא ללא פסי האטה. ברחוב תל חי נמצא מעבר חציה אחד מחוק ודהוי, ללא הנמכה של המדרכה במפגש עם הכביש, ללא פסי האטה ולא מרומזר. המעבר השני ברחוב תל חי נמצא ללא הנמכה של המדרכה וכן ללא רמזור. מעבר חציה ברחוב ויצמן נמצא מחוק ודהוי, ללא תמרור המורה על מעבר חציה וללא פסי האטה. מעבר חציה ברחוב הרב גולד נמצא ללא פסי האטה ולא מרומזר. ברחוב שאול המלך נמצא מעבר החציה ללא הנמכה של המדרכה וללא רמזור. ברחוב ויתקין נמצא מעבר חציה עם תמרור לא תקין ולא מרומזר.

 

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל פשוט מפקירה את האזרחים הוותיקים שלה. אנשים שבנו את המדינה ושרדו את המלחמות לא שרדו פעולה פשוטה כמו חצית כביש. הגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יתחיל להתחשב גם באוכלוסיית האזרחים הוותיקים וביחד עם הרשויות המקומיות יקדמו התקנת פסי האטה באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מרכזי יום לקשיש וקופות חולים. במקביל, חייבים להאריך את משך האור הירוק ברמזורים של הולכי הרגל. מדובר בהוצאה כספית קטנה שיכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. הגיע הזמן לגלות רגישות וחמלה כלפי האוכלוסיות החלשות בחברה כדי למנוע את הקשיש ההרוג הבא".

תגובת עיריית כפר סבא: "הרשות העירונית לבטיחות בדרכים פועלת בקרב האוכלוסייה הוותיקה הן במועדוני הקשישים והן בקהילה כחלק מתוכנית הסברה רב שנתית כוללת. במקביל העירייה פועלת לסימון מעברי חצייה, הנמכות שפת מדרכה ומיתון תנועה בהתאם להנחיות משרד התחבורה, בוחנת באופן קבוע את המערך התשתיתי ומתקנת ליקויים בקרבת מוסדות ציבור אותם מבקרת אוכלוסיית הגמלאים הוותיקה. עיריית כפר סבא תמשיך את פעילויותיה בתחום להפחתת היפגעות הולכי הרגל מקרב האוכלוסייה הוותיקה ובכלל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר