ההפגנה מול ביתו של אלקין. צילום אזרחים למען אוויר נקי
ההפגנה מול ביתו של אלקין. צילום אזרחים למען אוויר נקי

"אמא אני רוצה לנשום": עשרות הפגינו מול ביתו של השר להגנת הסביבה (וידאו)

השר אלקין ובכירים במשרדו יצאו אל המפגינים, הדורשים פתרון לשריפות הפסולת וזיהום האוויר. צפו בקבלת הפנים שחיכתה לשר בשובו הביתה

פורסם בתאריך: 12.11.17 06:26

כ-40 תושבים מיישובים במזרח השרון ובמערב השומרון, ובהם תושבים מכפר סבא, ראש העין, כוכב יאיר, צור יצחק, אורנית ויישובים אחרים, הפגינו אתמול (ש') בערב מול ביתו של השר להגנת הסביבה זאב אלקין, בכפר אלדד. המפגינים, שעשו את דרכם לבית השר שבגוש עציון בשיירת רכבים, מחו נגד זיהום האוויר הכבד באזור כתוצאה משריפות פסולת, ולאחר שפניות אל השר זכו לדבריהם להתעלמות. במהלך הערב יצא השר אל המפגינים ושוחח איתם.

"השר וצמרת משרדו יצאו אל המפגינים ושוחחו איתם במשך שעה ארוכה", אמר יניב בלייכר, הפעיל הכפר סבאי בוועד הפעולה אזרחים למען אוויר נקי, הוועד שארגן את ההפגנה, "המפגינים סקרו בפני השר אלקין את חומרת המצב וביקשו את מעורבותו האישית ואת הפעלת מלוא כובד משקלו הפוליטי בנושא.

"הוא השיב כי מדובר בבעיה לאומית וכי דרושה התערבותם של משרדי ממשלה נוספים, והתחייב כי יוביל את הטיפול בנושא. סוכם על קיום פגישה בין השר לנציגי התושבים באזור".

 

 

טרם המפגש עם השר אתמול, מסר ועד הפעולה אזרחים למען אוויר נקי: "בחודשים האחרונים נעשו מאות פניות של תושבים אל השר להגנת הסביבה כדי שיתערב בשריפות הפסולת בשרון ובמערב השומרון. אף אחת מהפניות לא זכתה למענה כלשהו. הגענו לכאן כדי לפנות באופן אישי לשר להגנת הסביבה ולומר לו בקול ברור כי בריאות ילדינו אינה הפקר. על השר לקיים דיון חירום במצב ולהעלות את הטיפול בשריפות הפסולת לסדר עדיפות גבוה. המצב שבו ילדים מתעוררים באמצע הלילה עם התקפי שיעול וקוצר נשימה כתוצאה מהעשן הוא בלתי נסבל. במידה ודרישותינו לא תתקבלנה נחריף את המאבק".

ההפגנה מול ביתו של אלקין. צילום אזרחים למען אוויר נקי

ההפגנה מול ביתו של אלקין. צילום אזרחים למען אוויר נקי

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יואב

    אם זה לא יעזור נתחיל בחסימות כבישים – אולי זאת הדרך היחידה.
    הכביש הראשון 6 מול טייבה, קלקיליה וכפר קאסם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר