משמר שיכון עלייה
משמר שיכון עלייה

בעקבות הפריצות: משמר השכונה בעלייה מתרחב גם לשכונות הירוקות

דורון בלדינגר מחפש מתנדבים למשמר השכונות המערביות החדש, בתקווה למנוע את הפריצה הבאה

פורסם בתאריך: 14.11.17 18:38

תושב שכונת עלייה בכפר סבא, דורון בלדינגר, מקדם בימים אלה את הקמת "משמר השכונות המערביות", משמר תושבים מעלייה ומשתי השכונות הירוקות, בעקבות התגברות התלונות על מקרי פריצה לדירות ולכלי רכב באזור.

בלדינגר, מהנדס ומשפטן, מעיד על עצמו כבעל רקע בתחום המשפט הפלילי העוסק בפיענוח זירות עבירה, מתנדב במג"ב המכיר את אופן הפעולה המשטרתי. לצורך גיוס מתנדבים למשמר החדש, הוא הקים את דף הפייסבוק "משמר השכונות המערביות כפר סבא", וכתב כי "משמר השכונה קם כיחידה יוזמת, הפועלת להפחתת מעשי אלימות, גניבות רכבים, התפרצויות לבתים ועסקים בשכונה. המשמר פועל בעידוד ובשיתוף משטרת ישראל, תחנת כפר סבא ומרחב שרון. קבוצה זו הוקמה לצורכי גיוס מתנדבים למשמר השכונות המערביות בכפר סבא, שכונת עליה והשכונות הירוקות 80 ו-60".

משמר השכונה בפעולה

משמר השכונה בפעולה

 

"היוזמה הזו יצאה לפועל לראשונה לפני כשנתיים וחצי, אז הקמתי את הקבוצה, 'מתנדבים למשמר השכונה בעליה' בפייסבוק, שבעקבותיו הקמנו משמר שפעל יפה בשכונת עלייה והוריד פה את גלי הפריצות לרמה של אפס", מספר בלדינגר, "היה לי את הרקע והניסיון להקים את היחידה הזו מאפס ולהביא אותה יחסית מהר למבצעיות ולגישת פעולה נכונה. כשהקמנו את הקבוצה שלנו היתה התגייסות גם בשכונות הירוקות של יותר מ-50 אנשים שהתגייסו לטובת משמר דומה, אבל היוזמה לא צלחה והמשמר נסגר. כמובן שבתקופה שבה סיירנו בשכונת עלייה, היינו שומעים בקשר על פריצות גם בירוקה. הרבה פעמים היינו מגיעים לשם ראשונים, עוד לפני המשטרה. לאחרונה היתה דרישה שיהיה משמר גם בירוקה והחלטתי לאחד את האזורים לכדי משמר אחד גדול. ללא ספק, המשמר בעלייה הביא לתוצאות ולהפחתת מספר אירועי הפריצה".

ואיך זה מתבצע בפועל?

"היוזמה היא בשיתוף פעולה עם משטרת כפר סבא. אנחנו באים ברכבים פרטיים שמאושרים לפעילות, מגיעים בכל משמרת לנקודת המפגש, מקבלים תדריך ויוצאים למשמרת. אנחנו עושים משמרות עם רכבים, צ'קלקות, מכשיר קשר. עוברים בשכונה ומראים נוכחות. אנחנו פועלים גם בקטע של נראות והרתעה. אני מתנדב שנים רבות במג"ב ומביא משם שיטות עבודה".

דורון בלדינגר

דורון בלדינגר

בלדינגר נעזר בארז מיכלק מהשכונה הירוקה, שמסייע בתהליך גיוס המתנדבים, והוא פועל גם בתיאום עם לאה מנסור, יו"ר הוועד בשכונה הירוקה. "התושבים כמובן מאוד בעד ומאוד מפרגנים", מספר בלדינגר, "בגלל שהיה בעבר ניסיון שלא צלח, הם מאוד רוצים שזה יצליח. ניסיון העבר בשכונת עליה מוכיח שזה עובד יפה ומגביר את תחושת הביטחון בקרב התושבים. מאז שהרחבנו את המשמר גם לירוקות יש גם נשים, לא הרבה אבל אני מקווה שיהיו יותר. יש גם זוגות שהצטרפו יחד לצוותי הסיור".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר