שועל. צילום אורן זיו
שועל. צילום אורן זיו

כדי למנוע התפרצות כלבת: פתיונות עם חיסונים הוצבו מסביב לכפר סבא

פקחים הציבו את הפתיונות בשדות מסביב לעיר, באזורי המחייה של שועלים ותנים. "מי שננשך על ידי בעל חיים חולה כלבת עלול לקפח את חייו", אומר הוטרינר העירוני

פורסם בתאריך: 19.11.17 18:27

השירות הווטרינרי העירוני, המשותף לכפר סבא ורעננה, החל השבוע בהצבת פתיונות עם חיסונים נגד כלבת, לחיסון חיות בר ובעיקר שועלים ותנים, כדי למנוע התפרצות כלבת. זאת, לדברי הווטרינר העירוני ד"ר רוני וילדר, בעקבות חשש מהתפרצות כלבת באזור צפון הארץ והעמקים.

ד"ר וילדר: "בעקבות מקרים שהיו בצפון הארץ התחלנו בפרויקט מניעת התפרצות מחלת הכלבת באזורנו, והתחלנו לפזר פתיונות עם חיסונים במעטפת רעננה כפר סבא, במטרה לחסן את חיות הבר. אנחנו מציבים את הפתיונות בכל אזורי השדות שמסביב לעיר, או באזורים שעליהם קיבלנו דיווח על הימצאות שועלים או תנים. חשוב להבהיר שאין דיווחים או מקרים של התפרצות מחלת הכלבת באזור שלנו, אבל בשל הרצון למנוע זליגה מאזורים אחרים שנגועים אל אזורנו, הוחלט על טיפול מונע רחב בכל האזור. המבצע החל בתחילת השבוע, ופקחי המחלקה הוטרינרית נוסעים עם הטנדרים בשדות ובאזורים מסביב לעיר ומפזרים שם חיסונים אוראליים לחיות. למעשה מדובר במזון לחיות שמריח טוב, ובתוכו חבוי החיסון. ברגע שחיית הבר אוכלת את המזון היא מחוסנת. כמובן שהחיסון בזריקה הוא יותר אפקטיבי, מדוד ומדוייק יותר ולכן חשוב להקפיד על חיסון חיות הבית".

מה קורה אם ננשכים על ידי חיה שנגועה בכלבת?

"הסכנה שבנשיכה על ידי בעל חיים חולה כלבת היא גבוהה. מדובר במחלה חשוכת מרפא, ומי שננשך והמחלה הגיעה למערכת העצבים שלו עלול אף לקפח את חייו. לכן, מי שיש לגביו חשש שננשך על ידי כלב או חיה אחרת שנגועה בכלבת, מקבל זריקות ולפי החוק כלב שנשך אדם חייב להיכנס להסגר. סימן למחלה בקרב חיות הבר הוא בין השאר היעדר פחד מבני אדם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר