צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

הם רק רוצים לקנות: תכירו את האנשים שמאוד אוהבים שופינג

שעונים בעשרות אלפי שקלים, טיולי שופינג באירופה וגם מינוס בבנק שכמעט יצא משליטה. השופוהוליקים של אזור השרון פותחים את הפה, ואת הארנק

פורסם בתאריך: 23.11.17 19:18

"השעונים שלי עולים החל מעשרת אלפים שקל, ויש לי לא מעט"

למורן אוסמן שדה יש חולשה לשעונים ונעליים, אבל גם על משקפי שמש וחולצות היא מוציאה אלפי שקלים בכל קנייה

מורן אוסמן שדה, בת 35 מכפר סבא, היא אושיה מוכרת בעיר. היא עוסקת בתחום הטיפוח, מומחית לאיפור קבוע וציפורניים, ומי שהקימה את קבוצת הפייסבוק "יפות ומטופחות כפר סבא והסביבה", שבה כ-15 אלף חברים.

"אני לא אוהבת את המילים 'מכורה לשופינג', אבל אני מודה שהיו ויש תקופות שאני קצת שופוהוליק. כמו למשל ביום ראשון האחרון. נכנסתי לחנות אלדו בקניון ויצאתי משם עם קנייה ב-4,000 שקל. קניתי נעליים לי, לבן זוגי אורן ולילדים. אני קונה גם ברשתות וגם באתרי קניות. אני קונה לרוב בהתחלת העונה כי אני אוהבת להיות מעודכנת מבחינה אופנתית, אבל מצד שני אני פחות אוהבת סיילים כי אני פחות אוהבת לחפש ואז יוצא שאני משלמת יותר".

מה הפריט הכי יקר בארון שלך?

"החולשה שלי היא לנעליים ושעונים, ואני משקיעה בשניהם. השעונים שלי לרוב יקרים, ועולים החל מעשרת אלפים שקלים, ויש לי לא מעט. אני מאוד אוהבת מותגים מובילים, כמו למשל משקפי שמש של ג'ימי צ'ו שעלו לי 3,000 שקלים. מצד שני, אני גם אוהבת פריטים של רשתות כמו זארה ואדידס, ואני קונה מתי שבא לי. אם בא לי אני קונה. בעבר הייתי קונה המון מותגים יקרים ומבזבזת המון כסף על בגדים, אבל היום אני מתונה יחסית. אגב, מי שבעייתי ממש כמוני זה בעלי אורן. אם הוא נכנס לאדידס מעצבים הוא יוצא בנזק של עשרת אלפים שקלים בקניה אחת. אני גם מוציאה לא מעט כסף על חולצות, בעיקר כי אני מכתימה בגדים או שאני לא אוהבת למחזר הופעות".

הוצאת לאחרונה סכום גבוה בבת אחת?

"כן. כשאני עושה שופינג, לרוב בתחילת עונה, גם לי וגם לילדי, זה יוצא לרוב כמה אלפי שקלים. אני מודה שזה יכול להגיע גם לעשרת אלפים שקלים, כי אני קונה בגדים ונעלים לכולנו. למרות שאני מוציאה לא מעט כסף, אני לא מחלקת לתשלומים. אם אני מגזימה אני ממתנת את הקניות בהמשך".

 

"תמיד יש לי איזה בגד חדש שמחכה בסבלנות שאלבש אותו"

את לירז גולדפינגר כהן מהרצליה תפסנו בעיצומה של יום הולדת ברומא, אותה ניצלה, ובכן, לקניות

גולדפינגר כהן, תושבת שכונת הרצליה הירוקה, מגדירה עצמה כ"אוהבת קניות". היא עוסקת בשיווק דיגיטלי, ועל אהבת הקניות שלה היא אומרת כי "יש שיגידו שיש לכך קשר לעולם העיצוב". אני תופסת אותה לראיון כשהיא חוגגת יום הולדת 30 ברומא ובין היתר עושה שם, כמובן, שופינג.

"אני מגדירה את עצמי מישהי שנדיר שתקנה ביגוד ברשתות המוכרות. אני קונה המון המון בחו"ל ובאינטרנט. זה מסתכם בכך שתמיד יש לי איזה בגד חדש שמחכה בסבלנות שאלבש אותו וכל הזדמנות תהיה סיבה לקנות משהו מעניין וחדש. אני מאד מתחברת לפריטים מיוחדים ושילובים מעניינים, כי בלבוש שלי אני אוהבת לשלב בין כל מיני סגנונות. לצורך העניין, אני מאוד אוהבת לקנות בחנויות יד שנייה ווינטג'. מעבר לזה, אני משוגעת על מעילים והם אחד הדברים שאני הכי נהנית לרכוש.
אני אוהבת באופן כללי לטוס לחו"ל, ארבע-חמש פעמים בשנה בערך, ותמיד אקדיש יום אחד לקניות בחנויות מיוחדות או בוטיקים שבדקתי עליהם מראש, כמו עכשיו ברומא, לכבוד יום ההולדת".

מה את חושבת על ה'בלאק פריידי'?

"אין ספק שזו הזדמנות של החברות והרשתות הגדולות להגיע לקהלים שאולי במחירים רגילים הם לא היו מגיעים אליהם. מעבר לזה, אנשים אוהבים הנחות. המוצר אחרי ההנחה נשמע הרבה יותר קורץ ומזמין לקנייה, כך שבסופו של דבר זה "win win situation", גם של המותג וגם של הלקוח. אני באופן אישי לא נערכת לאירוע באופן מיוחד אבל תמיד קונה, ואם יש מבצעים שווים במיוחד במותגים שאני אוהבת, אין ספק שאקפוץ על ההזדמנות".

מהם יעדי הקניות המומלצים בעינייך?

"אין ספק שאירופה. שם נמצאות החנויות הכי מקסימות. בבודפשט ובאמסטרדם יש כמה חנויות שאני אוהבת במיוחד וכמובן גם שווקים. חוץ מזה, אני מאוד אוהבת לקנות בגדים ב'אסוס' וב'אלי אקספרס' שם אני בד"כ קונה פריטי עיצוב לבית, ויש להם אחלה סחורה".

למה חשוב לך לקנות פריטים ייחודיים?

"אני חושבת שבגדים וסגנון לבוש באופן כללי זה משהו מאוד מייחד. זה הרבה יותר מעניין כשלכל אחד יש את הסטייל הייחודי שלו ואת הפריטים, שקרוב לוודאי אין לעוד מישהו בסביבתו, מאשר לגלות שעוד כמה אנשים בחרו בחולצה שהחלטת ללבוש בבוקר. בגלל זה אני מעדיפה לקנות בחנויות בוטיק קטנות מחו"ל מאשר ברשתות".

 

"קנינו שואב אבק רובוטי שאין לנו באמת מה לעשות איתו. אבל קנינו, שיהיה"

שלומי מהרצליה כבר היה תפרן, ועכשיו הוא יכול להרשות לעצמו

שלומי, בן ארבעים פלוס, מתגורר בשכונת נחלת עדה בהרצליה, ומספר על עצמו שהוא חובב קניות מושבע, שמתכוון לנצל את האפשרויות שמציע לו אירוע כמו בלאק פריידי.

מה מאפיין אותך כאוהב קניות?

"אני חבר בכל אתרי הקניות בחו"ל: 'אמזון', 'e-bay", 'עלי אקספרס', 'גירבסט', 'בייברלין' וכמובן חברות נוספות בארץ כמו 'וואלה שופס', 'פי אלף' ו'ביי שתיים'. בשבוע שעבר היה למשל 'חג הרווקים הסיני', אז אני ואשתי פשוט פשטנו על האתרים. ואתה נסחף, אתה קונה בגדים, מוצרי עור כמו חגורות וארנקים, מוצרי אלקטרוניקה קטנה לטלפון הסלולרי ומוצרי חשמל גדולים יותר. קנינו עכשיו, למשל, שואב אבק רובוטי, שאין לנו באמת מה לעשות איתו. אבל קנינו, שיהיה. בסרט "החבר'ה הטובים" יש דמות בשם "טו טיים טומי", כי כל דבר הוא אומר פעמיים. אז לי בעבודה קוראים "טו טיים שלומי", כי כל דבר אני מזמין פעמיים: פעם ראשונה מוצר שלא עובד ופעם השנייה את הדבר הנכון".

איפה אתה מעדיף לעשות קניות?

"המחירים בארץ הם משהו לא סביר. לדוגמא, ראינו בארץ פרסום לשואב אבק שיש לו הרבה פונקציות ב-2,000 שקלים, ואז ראינו באתר 'ביי ברלין' הצעה לאותו מוצר בדיוק במחיר זול בהרבה, 750 שקלים. יחד עם המשלוח והמכס המוצר עלה בערך 950 שקלים. אתה שואל את עצמך, איך זה יכול להיות, ותמיד מספרים לך סיפורים על שצריך להחליף את שקע החשמל וכדומה. אז הולכים ומחליפים שקע חשמל ב-150 שקלים. אנחנו עושים את הקניות בעיקר דרך אתרי האינטרנט וכשאנחנו בחו"ל אנחנו קונים בעיקר בגדים. כמשפחה בחו"ל, אנחנו מחלקים לכל אחד כרטיס אשראי, נותנים איזשהו גבול לילדים, כמובן שלאשתי אני לא יכול לתת גבול, ואז פושטים על החנויות. זה חלק מהטיול, חלק מההנאה שבו. כשנסענו לסלובניה בטיול מאורגן, למרות שהיה לוח זמנים מאוד מסודר ומתוכנן, אנחנו וישראלים נוספים התעקשנו שתהיה לנו הפסקה לעשות בה שופינג".

מה אתה חושב על הבלאק פריידי?

"בלאק פריידי הוא חלק מרצף של אירועי קניות כמו יום הרווקים הסיני ויום שני המקוון. בתקופה הזאת יש הרבה מאוד אפשרויות. אתה שם בצד הרבה דברים שאתה מתכנן לקנות ובודק איפה הכי כדאי".

מה בשופינג עושה לך את זה?

"הריגוש. לפעמים יש הנחות בחו"ל שבהן אפשר לקנות את אותו המוצר ב-50% אחוז פחות וזה עושה לך את זה. מעבר לכך, אני מאמין שיש בזה משהו פסיכולוגי. אנחנו חיים בתקופת שפע ואם אני יכול להרשות לעצמי, אני אקנה. כבר הייתי תפרן, הילדים היו בגנים וצהרונים ולא היה, עכשיו יש יותר, אז למה לא".

 

 

כשאתה מכור אתה חושב על המבצעים האלו, אין מה לעשות"

ליאת רובינשטיין גנטיוק נכנסה לחובות של אלפי שקלים בעקבות קניות ורק לאחרונה הבינה שהיא מכורה

ליאת רובינשטיין גנטיוק עם בתה

ליאת רובינשטיין גנטיוק (31) מתגוררת ברעננה יחד עם בעלה ובתה בת השנתיים מזה עשור, מעידה על עצמה שהיא "שופוהוליק"- מכורה לקניות ושהגילוי וההכרה בבעיה נפלו עליה רק בתקופה האחרונה לאחר שנכנסה להוצאות מוגזמות. "אף פעם לא הגדרתי את עצמי כמכורה לקניות אבל אני כזאת", היא אומרת, "מאז שהייתי קטנה אהבתי לקנות דברים. כשהייתי קטנה ההורים שלי ידעו מתי לעצור אותי ולשים את הקאט. אני רואה היום את החיובים בסוף החודש ולמרות שאנחנו לא במצב מזהיר אני מוצאת את עצמי קונה ואומרת לעצמי זה רק חמישה שקלים ובסוף מוצאת את עצמי עם הוצאה של 700 שקלים על שטויות קטנות. אני משכנעת את עצמי שאני או הילדה שלי צריכות את הדברים ומשכנעת את עצמי שלא נרגיש את זה ובסוף מרגישים את הכל".

איפה את קונה?

"בעיקר באינטרנט, קל מאוד ליפול שם כי את לא עם השקיות ולא מרגישה כמה את מגזימה. בעלי עשה את הטעות הכי גדולה בעולם והכיר לי את אתר הקניות "עלי אקספרס". בהתחלה זה לא דיבר אלי אבל יום אחד זה קפץ לי בפייסבוק, נכנסתי ומצאתי את עצמי במקום לשבת וללמוד למבחנים מסתכלת באתר, קונה ואוגרת. פעם הייתי ילדת אמזון ואהבתי תמיד להזמין משם. הייתי מזמינה ואוספת מלא DVD והייתי אומרת לעצמי שזה רק שלושה או עשרה דולר ובסוף מגיעה למצב שיש לי אלפי סרטים בבית".

רובינשטיין גנטיוק מספרת כי הולדת בתה רק הגבירה את הרצון לקנות. "עכשיו שיש לי בת אז זה עוד יותר קל ליפול", היא מספרת, "אני נורא אוהבת לפנק אותה. אני פחות באטרף של לקנות לעצמי, אני ממש אוהבת לקנות לאחרים ברמה שקשה לי להסביר. אני קונה לחמותי, לאמא שלי, לאבא שלי, לבעלי וזה לא נגמר. בעלי אוהב את "מלחמת הכוכבים" אז קניתי לו לגו של זה למרות שזה בכלל לא מדבר אליו. הבת שלי כמובן נהנית מזה, היא בת שנתיים וחצי ומגיל שנה בערך היא יודעת את שתי המילים: תודה ומתנה. אם היא אוהבת את הסרט "לשבור את הקרח" אז אני חייבת לקנות לה מוצרים של זה, אם היא למדה את השם של 'מואנה' אז אני חייבת לקנות לה דברים של 'מואנה', פיג'מות למשל מכל הסוגים ומכל הדמויות".

מה הסכום הכי גבוה שהוצאת בחודש על שופינג?

"כשטסים לחו"ל אני מבזבזת הכי הרבה כסף כי אני מזמינה מהארץ דרך האינטרנט דברים למלון. כבר נכנסתי למינוסים של אלפי שקלים, זה הגיע למצב שאפילו לקחנו הלוואה כדי לעמוד בזה. כשמגיעים לחו"ל אין לי הגבלה לעצמי וגם כל הסובבים אותי פחות שמים לב להוצאות שלי ואז יש בעיה. פה בארץ בעלי רואה כמה אני קונה והוא יודע למתן אותי קצת".

איך בעלך מגיב לכל זה?

"הטעות הנוראית ביותר שיכולתי לעשות זה שבעצם את המשלוחים רשמתי על שמו של בעלי והזמנתי המון דברים קטנים. ואז מה שקורה זה שיש רגע שהוא מתחיל לקבל סידרה של סמסים לבוא ולקחת דברים מהדואר. אני מנסה להפסיק, אני עובדת על עצמי מאוד. אני נלחמת בזה כי בסופו של דבר בעלי כבר ממש מיואש, הוא מתוסכל ומנסה להסביר לי שאנחנו לא במצב שמאפשר את זה. החלטתי שמעכשיו כל הוצאה שאני רוצה לעשות אני אשאל אותו. זה קשה זה להילחם במחלה לכל דבר".

סיילים ומבצעים משפיעים עליך?

"בואי נגיד שמבצעי הבלאק פריידי מפחידים אותי פחד מוות. אני מנסה להפסיק אז זה מלחיץ כי זה משפיע ואני אומרת לעצמי אולי זה בדיוק מה שאני צריכה וזה במבצע, אבל יהיו עוד מבצעים והפריטים ישארו. כשאתה מכור אתה חושב על המבצעים האלו, אין מה לעשות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר