השטח ברחוב הראשונים 27. צילום עזרא לוי
השטח ברחוב הראשונים 27. צילום עזרא לוי

חברי המועצה יצטרכו לאשר מחדש את מכירת הקרקע בראשונים 27

חברי המועצה אישרו מכירת קרקע עירונית ליזם פרטי ב-7.75 מיליון שקל, אבל לא ברוב הנדרש לפי החוק

פורסם בתאריך: 15.6.17 13:55

בישיבת מועצת העיר הסוערת שהייתה בשבוע שעבר, אושרה מכירת הקרקע השייכת לעירייה, ברחוב הראשונים 27, לידי חברת קאלש מרדכי. כעת מתברר, כי על אף שמרבית חברי המועצה שנכחו בישיבה הצביעו בעד אישור העסקה, לא היה רוב מספק של כלל חברי מועצה שאישר את העסקה, רוב הדרוש על פי חוק עסקאות המקרקעין. לכן, העירייה תכנס בשנית את מועצת העיר לישיבה שלא מן המניין ביום ראשון הקרוב, כדי להצביע שוב על אישור המכירה.
בפנייה למנכ"לית העירייה, אושרת גני גונן, ביקש יו"ר האופזויציה, עו"ד יובל לוי, "לדעת כיצד נודע לכם פגם זה, מי מצא את הפגם ולמה לא היה ידוע בזמן הישיבה. מן הסתם התכוננתם לישיבה והיה ידוע מהו הרוב הנדרש. עצוב מאוד שבישיבת המועצה לא היה ידוע לכם עניין הרוב הנדרש והנהלת העיר הכריזה בתום לב על תוצאות שגויות של הצבעות, שלכאורה הן 'עברו', אבל רק באופן המנוגד לדין".
חברי המועצה מתבקשים לאשר את מכירת השטח השייך לעירייה ברחוב הראשונים 27, סמוך לשכונת תקומה שבה מתוכנן פרויקט פינוי בינוי גדול. השטח השייך לעירייה מיועד לבניין מגורים בן שבע קומות ובו 11 דירות. בחודש אפריל אישרה ועדת המכרזים את מכירת הקרקע לקאלש מרדכי במחיר שהיה נמוך ב-2.145 מיליון שקל מהאומדן המקורי של השמאי שהעריך את שווי השטח עבור העירייה, זיו ולכינסקי. נזכיר שולכינסקי שינה את מחיר האומדן לשטח לאחר שנפתחו המעטפות של החברות שהתמודדו במכרז, והתגלה פער גדול מדי בין האומדן שקבע למחירים שהוצעו. הוא הסביר אז כי חלה טעות סופר בשומה שהכין, מפני שלא חישב את הרווח היזמי. עם שינוי האומדן ל-8.39 מיליון שקל, לאחר שהופחת הרווח היזמי, זכתה במכרז חברת קאלש מרדכי שהציעה את המחיר הגבוה ביותר עבור הקרקע – 7.75 מיליון שקל.
חבר המועצה ממרצ, עילאי הר סגור הנדין, אמר בישיבת המועצה שבה "אושרה" המכירה: "מה דחוף כל כך להיפטר מנכס ששייך לתושבי כפר סבא? צריך לשמור על שטחים פתוחים לצורך עתידי, אנו נצטרך את הקרקעות האלה לתקומה ולדברים אחרים, לוקחים נכס ששייך לנו ופשוט נותנים אותו לקבלנים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר