שי שרעבי (מימין) וגלעד צארום, מתוך הכוכב הבא צילום באדיבות יח"צ הכוכב הבא לארוויזיון 2018
שי שרעבי (מימין) וגלעד צארום, מתוך הכוכב הבא צילום באדיבות יח"צ הכוכב הבא לארוויזיון 2018

שני חברים בדרך לאירוויזיון: היאמאנז הם הכוכב הבא

הם נפגשו לפני עשר שנים, שרו באותה להקה, וגם ל"הכוכב הבא לאירוויזיון" הם הלכו ביחד. הכירו את שי שרעבי מכפר סבא וגלעד צארום מהרצליה, "דה ימאנז"

פורסם בתאריך: 1.12.17 14:30

הם שרים ביחד, קוראים לעצמם דה יאמנז, ומנסים את כוחם בכוכב הבא לאירוויזיון בערוץ 12. תכירו את שי שרעבי וגלעד צארום, חברים טובים, שמופיעים ביחד בלהקת שחקים, שניהם ממוצא תימני המביאים לבמה קול חדש ומיוחד. רגע אחרי ההכרזה של הראל סקעת בתוכנית ביום ראשון השבוע, על כך שהוא מתרגש להזמין לבמה את צמד היאמנז, עלו השניים לבמה ופשוט אמרו בביטחון גדול: "אנחנו ניקח בעזרת השם". השיר שנבחר, "בלי להתכוון" של אייל גולן, זכה לעיבוד וביצוע חדש, דואט ווקאלי יפה וביצוע שהוציא מהשופטים בעיקר מחמאות. צארום הוא תושב הרצליה, שרעבי גר שנים ברעננה, עבר לכפר סבא ובקרוב חוזר לרעננה, ואחרי ההצלחה באודישן, שאלנו אותם כמה שאלות מסקרנות.

נתחיל מהשם שבחרתם לעצמכם, למה דה יאמנז?
גלעד: "האמת שזה לא בא מאיתנו אלא בא מהתוכנית ואנחנו זרמנו עם זה. לא ממש חשבנו שזה יצור השוואה ליאמנז סטייל או זמרים אחרים מהז'אנר כי יש לנו את העיבודים שלנו ואת הדברים המיוחדים רק לנו ולכן אי אפשר להשוות אותנו למישהו אחר. מלכתחילה לא רציתי שייתנו לנו שם או שיגדירו אותנו. רציתי שנבוא כצמד שי וגלעד, ביחד אבל כל אחד בפני עצמו שגם לאחר התוכנית יכירו אותנו כשי וגלעד ולא כיאמנז. חוץ מזה, שאנחנו אהבנו תמיד אתגרים ולכן החיבור הזה שלנו כצמד הוא מעולה לשנינו. אנחנו מוכנים להכל. לכל ביצוע וכל שפה. נכנסנו לזה בקטע של הרפתקה וגם אם נצא משם ולא נגיע לגמר, נצא עם חיוך ובכיף כי באנו ליהנות. זו סך הכל חוויה שאנחנו שנינו אומרים עליה תודה".

איך נבחר השיר לאודישן?
שי: "זו בחירה מתוך הרבה שירים ששרנו במהלך השנים ביחד. יש לנו אוסף שירים כזה שאנחנו מוסיפים אליו כל הזמן שירים שאהבנו ועשינו ביחד. זה התחיל כבר בשחקים, כשעשינו דואטים ספונטניים שחלקם היו הרמוניות עם קולות וחלקם כמו דואט רגיל. כשבאנו יחד לתוכנית זה היה עבורנו סוג של הגשמה של הדבר הזה.

גלעד: "אחרי שפנו אלינו בפייסבוק, אליי ואל שי, הוזמנו לאודישן. ביצענו את השיר הזה של אייל גולן כי ממש התחברנו אליו ויחד יואב צפיר שעוזר למועמדים לבחור שיר, הוחלט להמשיך עם השיר הזה ועם הביצוע שעשינו. אמרו לנו בהפקה, תשירו את מה ששרתם באודישן ותשאירו את זה ככה".

שי שרעבי (מימין) וגלעד צארום, מתוך הכוכב הבא צילום באדיבות יח"צ הכוכב הבא לארוויזיון 2018

שי שרעבי (מימין) וגלעד צארום, מתוך הכוכב הבא
צילום באדיבות יח"צ הכוכב הבא לארוויזיון 2018

איך הגבתם כשהמסך עלה וראיתם את האחוזים הגבוהים (89) שקיבלתם?
שי: "הרגשנו בשמים. ממש התרגשנו והסתכלנו אחד על השני ואמרנו הנה, זה סוף סוף קרה לנו".

גלעד: "אני זוכר שפשוט שרתי והתרכזתי בשיר. פשוט נהנינו, וכך גם המשפחות שלנו וחברים שהיו בקהל".
בחתונות, בטברנות

גלעד צארום בא ממשפחה מוכרת מאוד בהרצליה, אביו אשר הוא הבעלים של מסעדת "צארום". גלעד הוא זמר מוכשר בן 31, אבא לשניים (שנתיים וחצי וארבע), העובד כמחלק עוגיות פעמיים בשבוע ומתפרנס בעיקר מהמוזיקה. "אני מופיע בחתונות, טברנות וגם כמובן בלהקת שחקים, שי הביא אותי ללהקה", הוא מספר. "הכרנו לפני כעשור בערך אחרי שנפגשנו במועדון בו שרתי. הוא אהב את הסגנון והתחבר אלי ודיברנו קצת על מוזיקה וכו'. בהמשך שי יצר איתי קשר ושאל אם אני רוצה להצטרף ללהקת השחקים, בה הוא היה חבר. עד לפני ארבע שנים הופענו יחד בלהקה ונוצר בינינו קשר שהוא לא רק מוזיקלי אלא גם חברי. אנחנו שונים ודומים. שי מושפע ממוזיקת סול וגם ים תיכוני, אני מושפע בעיקר מים תיכוני. לי יש השפעות של מוזיקה ישראלית וקלאסית מהימים שהייתי הולך להופיע עם סבתא שושנה. למי שלא יודע מי זו, אספר שהיא שהייתה המורה למוזיקה המיתולוגית של הרצליה ובתור ילד הייתי הולך לדרבק איתה ולנגן על קלידים".

מה גרם להחלטה ללכת לתוכנית ריאליטי?
גלעד: "זה בא יותר ממני ואני משכתי את שי לזה. יצרו עם שי וגם איתי קשר בפייסבוק מהתוכנית. פנתה אלינו מלהקת שראתה מה אנחנו עושים ומשם זה התגלגל. אני חושב שאנחנו שרים ביחד טוב ואנחנו מביאים משהו אחר. כשאנחנו שרים סולו יש לכל אחד את הסגנון שלו, אבל ביחד זה יוצר וייב אחר, משהו טוב. חוץ מזה שכיף לנו לשיר ביחד ואנחנו ממש נהנים ועושים את זה הרבה בחפלות ואירועים".

שי: "האמת שגלעד התקשר אלי וסיפר לי שפנו אליו. אני אמרתי לו שאני פחות במקום הזה של ללכת לתוכנית ריאליטי אבל אני לא שולל ללכת איתו כי יש פה קסם של משהו מיוחד, וגם פחות בא לי לעבור את החוויה הזו לבד. התברר שגם גלעד הרגיש ככה ואז הסכמנו ללכת יחד. אני יכול להגיד שמהשנייה הראשונה שהגענו לתוכנית אנחנו נהנים. אגב, אנחנו מופתעים לטובה מהיחס ומהכיף ומזה שכולם, כל ההפקה וכל האנשים שהכרנו שם, נותנים לנו להרגיש מאוד בנוח. אנחנו מאוד אוהבים את זה ונשאבנו לתוך זה".

בנייט ליין המיתולוגי

שי שרעבי בן ה- 34 הגיע מחדרה לאזור השרון לפני כמעט 14 שנה. הוא התגורר במשך שנים רבות ברעננה, עבר לכפר סבא, ובקרוב כנראה חוזר שוב לגור ברעננה. הוא הפיע לא מעט במועדון הנייט ליין המיתולוגי, מקום בו הופיעו גם הראל סקעת, ניקי גולדשטיין ואחרים. לפני ארבע שנים החליט לעזוב את להקת השחקים. הוא זמר סולו מוערך, בייחוד בשל יכולת ווקאלית יוצאת דופן, אותה הוא מביא בשירי סול ונשמה וגם בשירים בסגנון ים תיכוני.
"אני לא מופיע יותר בלהקת השחקים, אלא מופיע כפרילנסר, עם כל מיני הרכבים, מועדונים, אירועים וגם לבד או עם גלעד במבחר סגנונות, החל מאר אנד בי וכלה בים תיכוני", מספר שי. "מאז שעזבתי את הלהקה אני וגלעד שמרנו על קשר כי אנחנו חברים לכל דבר. אני מושפע מאוד מאנגלית, סול וים תיכוני ואני מושפע מגיל צעיר ממייקל ג'קסון וגם ממשה פרץ ואייל גולן וברונו מרס. אני מנגן קלידים לצורך הלחנה ובעבר גם תופפתי".

שי שרעבי וגלעד צארום

שי שרעבי וגלעד צארום

 

יש סיכוי לשיר משותף שלך ושל גלעד?
"ברור. אני כותב ומלחין ולכן הכל יכול להיות. הוצאתי עד עכשיו לא מעט שירים ש־90 אחוז מהם אני כתבתי והלחנתי, כולל מחרוזת של קאברים שבתוכה יש שיר מקורי שלי ואני יודע שביצעו אותה בתוכנית ריאליטי".
איך אתם מסתדרים עם החשיפה?

שי: "כל התוכנית הזו והחוויה הזו של להופיע ביחד ולהתרגש ככה, מבחינתי זה החזיר אותנו לגיל 18. זה פשוט כיף ואין זמן יותר טוב מזה לחשיפה הגדולה. אנחנו מספיק זמן בתחום והלוואי ונצליח ונזכה להגיע לרגע הזה של הגמר. זו חוויה ארוכה ואנחנו שמחים לקחת בזה חלק וליהנות. אני חושב שהניסיון שצברנו במהלך השנים מכניס אותנו לפרופורציות הנכונות. באנו שנינו מחוזקים לאודישן. אני עם אבא שלי, אח שלי והמנהל שלי, ובא חבר טוב של גלעד שלצערי נפטר ממש לאחרונה. הוא היה איתנו בראיון עם המשפחות בתוכנית ומאוד התרגשנו כשראינו אותו על המסך. הוא לא זכה לשמוע לצערי את הביצוע שלנו ולא הספיק להיות באודישן הזה".

גלעד: "אנחנו מוכנים לזה נפשית כי אנחנו לוקחים את זה בתור חוויה מאוד כיפית, ולא בקטע של תחרות או מה יקרה אם לא נמשיך. אני אישית ממש נהנה. למשל, אני צילמתי קליפ מאחורי הקלעים. באנו, נכנסנו ולא היה איזה ראיון מסודר, אלא ישבנו וחיכינו לרותם סלע ואסי עזר, אז החלטתי לצלם ואז הם התגנבו מאחורינו והבהילו אותנו. וזה הזמן לחשוף שהכל היה ספונטני וממש לא מתוכנן. אני במקרה צילמתי".
למי מהשופטים אתם הכי מתחברים?

שי: "מתחברים לכולם. לכל השופטים. לגמרי. ברור שאני מחובר להראל מבחינה ווקאלית והכל, אני אוהב את העשייה של סטטיק ובן אל בשנתיים האחרונות ואני מאוד מעריך את היצירות והעשייה והיופי של מה שקרן פלס עושה ואת הקסם שבה שהיא פשוט אמיתית. אני גם מתחבר לאסף אמדורסקי שהוא מאוד נחמד ואני חושב שהביקורת שלו מאוד חשובה ומאוד טובה, כי הוא אמיתי מאוד".
יודעים כבר מה תשירו באודישן הבא?

גלעד: "יש לנו כמה שירים כאופציה אבל אנחנו עדיין לא יודעים במה נבחר. יש סיכוי שנפתיע, שנשיר באנגלית או שנעשה שילוב בעברית ואנגלית, אבל אנחנו עדיין לא חושפים כלום".
עם מי הייתם רוצים לעשות דואט בקיסריה?

שי וגלעד עונים ביחד: "הראל סקעת וסטטיק ובן אל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר