עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר
עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

ברוב זעום ואחרי דרמה, אישרה ועדת הכספים את הצעת התקציב ל-2018

התקציב עבר ברוב של חמישה מול שלושה, ובנוסף שלושה חברי קואליציה נמנעו. סגן ראש העירייה איתן צנעני, "התקציב הוכתב מלמעלה. אנחנו לא חותמת גומי"

פורסם בתאריך: 4.12.17 09:25

ברוב זעום של חמישה תומכים מול שלושה מתנגדים, וכששלושה חברי קואליציה נמנעים בהצבעה, אישרה אמש (א') ועדת הכספים של עיריית כפר סבא את הצעת תקציב העירייה לשנת 2018, שאמור לעמוד על 969 מיליון שקלים. ב-21 בדצמבר אמורה מועצת העיר לדון בהצעת תקציב ולאשר אותה, או לא. התחומים המרכזיים המתוקצבים: 341 מיליון שקלים לתחום החינוך, 107 מיליון לאיכות הסביבה, 52.8 תרבות וספורט, 1.8 דוברות ויחסי ציבור, 93 קהילה רווחה ונוער, 23.4 בטחון, 5.9 דת.

סגן ראש העירייה איתן צנעני (הבית היהודי) אמר בפתח הישיבה כי התקציב המוצע "הוכתב מלמעלה", כלשונו. בגלל התחייבויות קודמות הוא יצא מהישיבה לפני ההצבעה, אך שלושה חברי קואליציה אחרים נמנעו – יהודה יוגד, אמיר קולמן ואורן כהן. צנעני: "חשבנו שלא הגיוני שיכתיבו לנו, חברי המועצה, תקציב מבלי שתהיה לנו היכולת להשפיע עליו. אנחנו לא חותמת גומי. במהלך היום, לפני הישיבה, ניהלנו משא ומתן עם מנכ"לית העירייה, שלא צלח. בגלל שלא הגענו איתה להסכמות, החלטנו שנמנע ושנמשיך את המשא ומתן במידה ונגיע לתוצאות. אם תקציב העירייה לא יעבור עד סוף חודש מרץ, מועצת העיר תאלץ להתפזר והשר ימנה ראש רשות מטעמו. אנחנו לא רוצים להגיע למצב הזה, ומקווים ומאמינים שנעביר תקציב, עם השינויים המתבקשים".

אורן כהן (הליכוד): "בעשר השנים שבהן אני במועצת העיר, לא היה דבר כזה, שראשי ראשי הסיעות הודרו מההתנהלות המקדימה של הכנת התקציב. הנהלת העיר היתה צריכה להפגש ולדון בו, אבל לא רצו להפגש איתנו ואמרו לנו משהו בסגנון 'קחו או עזבו'. אז החלטנו לעזוב. ברור שהרוח החיה מאחורי התקציב זה ראש העירייה. אבל אפילו הדבר הבסיסי, לדבר איתנו, לא נעשה. בסיטואציה הזו החלטנו להתנגד. בעירייה הבינו כנראה שיש סיכוי שהצעת התקציב לא תעבור ולפני ישיבת ועדת הכספים הסכימו לנהל איתנו משא ומתן, ולכן החלטנו להמנע בהצבעה".

המתנגדות לתקציב היו חברות המועצה פליאה קטנר (מרצ מהאופוזיציה) ושתי נציגות סיעת האופוזיציה תפו"ח אתי הדנה וענת קלומל. "ראש העירייה, החשוד בפלילים, עומד מאחורי התקציב הזה, ולכן יש לי חוסר אמון מוחלט בתקציב. מי שטוען שהתקציב נקי, שיוכיח לי", אמרה קטנר. יו"ר תפו"ח יובל לוי אמר: "חברי למועצה, אם לא תכבדו את המילה שלכם לא יכבדו אתכם. הצהרתם שתתנגדו לתקציב כל עוד בן חמו מנהל את העירייה. יכולתם, והייתם חייבים, לעצור את אישור התקציב. הימנעותכם בהצבעה, במקום הצבעה 'נגד', שיחקה לידי בן חמו. יכולתם להתנגד לשלטון בן חמו אבל בחרתם להתחמק מאחריות ומהחלטה. מול החולשה שלכם, בן חמו ימשיך לנהל את העיר עוד שנה. אתם מקור לאכזבה ומבוכה לציבור".

בעד הצעת התקציב הצביעו חברי המועצה סגן ראש העירייה צביקה צרפתי, דבי שני, אמיר גבע, מתי פז, כולם מסיעת ראש העירייה מעוף, כמו גם חבר המועצה שמעון פרץ מש"ס.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ביזיון, קואליציה חסרת חוט שידרה
    ראש העיר צריך להתפטר, ולא לפעול מאחורי הקלעים
    אין לנו אמון בו ובשלוחיו

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר