יהודה בן חמו, עילאי הרסגור. צילומים עזרא לוי, זיו שדה
יהודה בן חמו, עילאי הרסגור. צילומים עזרא לוי, זיו שדה

היועמ"ש העירוני פסל את ההצעה לזמן ישיבה מיוחדת להדחת בן חמו: "ההצעה לא חוקית"

עו"ד בן זקן פסל את ההצעה לסדר שהוגשה לקראת ישיבת המועצה הטעונה ברביעי: "בקשה כזו צריכה להיות חתומה על ידי רוב חברי המועצה, ומראש"

פורסם בתאריך: 4.12.17 18:23

היועץ המשפטי של עיריית כפר סבא, עו"ד אלון בן זקן, פסל את ההצעה לסדר של חברי האופוזיציה ממרצ עילאי הרסגור הנדין ופליאה קטנר, לפיה חברי המועצה יקיימו תוך 14 יום הצבעה על הדחת ראש העירייה יהודה בן חמו, החשוד בשחיתות, מתפקידו.

את ההצעה הגיש הרסגור הנדין לקראת ישיבת מועצת העיר שאמורה להתקיים ביום רביעי. אתמול התבשר הרסגור הנדין כי ההצעה לסדר לא תובא על סדר יומה של ישיבת המועצה. "עליך לפעול בהתאם להוראות סעיף 22 ולהגיש בקשה לראש העיר, חתומה על ידי רוב חברי מועצת העיר", נמסר לו מלשכת מנכ"לית העירייה. 

"סעיף 22 לחוק הרשויות המקומיות קובע הסדר ייחודי למקרה שבו מועצה מבקשת להעביר ראש רשות מכהן מתפקידו", אומר לצומת השרון היועץ המשפטי של העירייה אלון בן זקן, "ראשית, החלטה כזו צריכה להתקבל בישיבה מיוחדת וסגורה, ולא בישיבת מועצה מן המניין, שהיא פומבית ופתוחה לקהל הרחב. שנית, מי שרשאי להגיש בקשה שישיבה כזו תתקיים, זה רק רוב של חברי המועצה, ובמקרה שלנו יש צורך בעשרה מתוך 19 חברי מועצת עיריית כפר סבא. ההצעה לסדר של הרסגור וקטנר, שכוללת הצעת החלטה לזמן ישיבה מיוחדת, היא לא חוקית. בקשה כזו צריכה להיות חתומה מראש, ועל ידי רוב חברי המועצה, ולא לעלות לדיון במועצה. שנית, במסגרת ההצעה לסדר, הרסגור מתכוון לדבר על דברים שאמורים להיות נידונים בישיבה סגורה, ולכן לא נשמר כאן עיקרון הדלתיים הסגורות שבסעיף 22. אני מסתמך בין השאר על פסק דין של בית משפט, בסיטואציה כמעט זהה שנידונה בינואר 2017, במקרה של ראש עיריית אשקלון. גם שם ביקש חבר מועצה לזמן ישיבה מיוחדת באמצעות הצעה רגילה לסדר. בית המשפט הצדיק את העירייה וטען שלא נעשה שימוש ראוי בסעיף 22".

הרסגור הנדין מסר בתגובה: "ראש העירייה, החשוד בשחיתות, חזר לשלוט במנגנון העירוני ומנסה למנוע דיון בהדחתו. הוא בפאניקה בעקבות הדיון שיזמתי, משום שהוא מבין שהסוף מתקרב, אך נסיונותיו לדחות את הקץ פוגעים ביכולתה של עיריית כפר סבא לספק שירות הולם לתושביה. כחבר מועצת העיר יש לי אחריות לעתידה של כפר סבא, ואני לא מתכוון לשבת בשקט כשהעיר כולה מתבזה בשל הרצון שלו להידבק לכסא. אני קורא לכל חברי מועצת העיר לעשות את המעשה ההגון היחיד האפשרי, לפעול להדחתו של יהודה בן חמו ולהצטרף אלי בקריאה להצבעה במועצת העיר. כפר סבא זקוקה לדרך חדשה".

אבל הטענה היא שאתה לא פועל לפי סעיף 22. שההצעה שלכם לא חוקית.

"אם הייתי יוזם מכתב רגיל, איזו סיבה היתה לחברי הקואליציה לחתום עליו? חלקם היו מסרבים לחתום ואיש לא היה שם לב לכך. הצעה לסדר, ובעקבותיה הצבעה פומבית במועצת העיר, היא זו שיוצרת לחץ ציבורי על חברי המועצה. שם הם חשופים לביקורת תושבי העיר ושם הם חייבים להכריע האם הם תומכים ביהודה בן חמו או מתנגדים להמשך כהונתו. זאת גם הסיבה לכך שמנסים למנוע ממני את העלאת הנושא במועצה".

מנגד, חברי סיעתו של ראש העירייה, מעוף, ממשיכים לתמוך בו. חבר המועצה אמיר גבע: "למיטב ידיעתי והבנתי, במידה וחבר מועצה מבקש להציע להפסיק את כהונתו  של ראש עיר  נבחר, ולדעתו ישנן נסיבות שמצדיקות זאת, עליו לגייס מראש חתימות של 75 אחוז של חברי מועצת העיר על מנת לכנס ישיבה מיוחדת  שתדון בכובד ראש בנושא. הדרך של הגשת הצעה לסדר אינה הדרך החוקית לקדם את הנושא. אני סבור שההצעה לסדר הזו  היא פופוליסטית וזולה וזאת מכיוון שברור למגישי ההצעה שאין כל סיכוי שהיא תתקבל וכל שברצונו להשיג הוא קיומו של פולמוס והמולה ציבורית. אין הצדקה לפיטוריו של ראש עיר שנבחר כחוק, שפועל על פי ההגבלות שהוטלו עליו בהחלטות בית המשפט  ובעודו מורחק, אך לא מושעה, וזאת  אף בטרם התבררו סופית כל הטענות נגדו, לא התקיים כל שימוע ולא הוגש כתב אישום".

חברת המועצה דבי שני: "ידידי עילאי מגלה חוסר סבלנות בנושא כל כך מורכב, שבו גם גורמי האכיפה והחוק טרם הספיקו להשלים את עבודתם. יהודה בן חמו עדיין בתפקיד ראש העיר לפי החוק וכל עוד לא יסתיים ההליך המשפטי הוא יישאר בתפקידו וימשיך לעשות למען העיר כפי שתמיד עשה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר