אסף שטיירמן ז"ל. צילום מוטי קמחי
אסף שטיירמן ז"ל. צילום מוטי קמחי

21 שנים לרצח אסף שטיירמן. אמו, יעל רוזמן: "הזמן לא עושה את שלו"

אמו של שטיירמן מצליחה בינתיים לטרפד את ניסיונות הרוצח, רעי חורב, לקבל חנינה מהנשיא: "אני לא חושבת ששחרור בכלל נמצא על הפרק, למרות שהכל יכול להיות"

פורסם בתאריך: 5.12.17 18:43

21 שנה חלפו מאז נרצח תושב כפר סבא אסף שטיירמן ביער אוסישקין, רצח אכזרי שביצע רעי חורב יחד עם שותפה נוספת, ופוענח רק מספר שנים לאחר מכן. היום (שלישי) מתקיימת האזכרה לזכרו של שטיירמן, ואמו מספרת על הכאב שלא נשכח למרות השנים שעברו.

"הזמן לא עושה את שלו", אומרת האם, יעל רוזמן, "מה שכן, עם הזמן דברים הופכים לקהים יותר. כל הזמן חושבים על זה, אבל לא כמו בשנים הראשונות".

יעל רוזמן. צילום ניר כפרי

יעל רוזמן. צילום ניר כפרי

לפני כחודש וחצי דחה בית משפט המחוזי בנצרת את בקשתו של חורב לצאת לחופשה שבה יוכל ללוות את בנו ללשכת הגיוס. כששטיירמן נרצח, הוא היה לפני גיוס אחרי שעבר את המיונים לקורס טיס. בית המשפט דחה את הבקשה, שבה גם נציגי שירות בתי הסוהר והמשטרה התנגדו וטענו שחורב עדיין מהווה סכנה לציבור.

"אני לא מכירה את זה ולא רוצה אפילו לדבר עליו", אומרת רוזמן, "כל שנתיים אנחנו כותבים מכתב לנשיא המדינה ומבקשים שלא לחון את הרוצח, כי כל פעם מוגשת לו בקשה לחנינה. עד עכשיו אנו מצליחים בזה. אני לא חושבת ששחרור בכלל נמצא על הפרק, למרות שהכל יכול להיות".

אסף שטיירמן ז"ל. צילום מוטי קמחי

אסף שטיירמן ז"ל. צילום מוטי קמחי

לאזכרה, אומרת רוזמן, מקפידים להגיע חברים מהעבר. "אנו הולכים לבית הקברות ואחרי זה מגיעים אלינו הביתה. אסף תמיד איתנו. הוא היה ילד ונשאר אצלנו כילד. אנו בקשר עם החברים שלו, לא עם כולם, כי כל אחד פנה לדרכו, אבל חלקם מגיעים לאזכרה ועם חלקם אנחנו בקשר".

הרצח אירע ב-4 בדצמבר, 1996, ביער אוסישקין שבדרום כפר סבא. חורב, יחד עם סיגלית חיימוביץ' וליהי גלוזמן, שהו בדירת הוריה של חיימוביץ' ברחוב ארלוזורוב בעיר. באותו הזמן עבר מתחת לבית שטיירמן, בן 18, שעלה ארצה מארצות הברית כדי להתגייס. לאחר שיח שהתפתח בינו לבין השלושה הם הציעו לו להצטרף אליהם לעשן מריחואנה ביער. הארבעה יצאו לכיוון היער, לאחר שהגיעו לשם דקר חורב את שטיירמן ואף הכה אותו עם אבנים וגרם למותו, כאשר חיימוביץ באותו הזמן תקפה אותו באגרופים.

 

רעי חורב. צילום מוטי קמחי

רעי חורב. צילום מוטי קמחי

הרצח נותר בלתי מפוענח במשך ארבע שנים, וחשודים שנעצרו שוחררו לאחר שהתגלה שלא היה להם קשר למקרה. רק בדצמבר 2000 פוענח הרצח לאחר שאשתו של חורב התלוננה במשטרה על אלימות מצדו, וסיפרה שחורב התוודה בפניה על הרצח. חורב נעצר והודה ברצח. ליהי גלוזמן, החברה השלישית שהייתה עם הרוצחים ביער אך לא לקחה חלק ברצח וגם לא דיווחה עליו, הפכה לעדת מדינה. חורב נידון למאסר עולם וחיימוביץ' למאסר של 24 שנים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. עומרי

    אני לא הייתי נותן לרוצחי אסף לראות אור יום
    הייתי זורק אותם לצינוק חשוך ומשליך המפתח לים.
    לצערנו הרב אנחנו חיים במדינה שאפילו לערבים רוצחי יהודים נותנים זכויות.
    מאז המקרה אני עוקב אחריו ובכל פעם אני מזועזע מחדש…איך אפשר לבצע כזה דבר?
    זה מעשה שטני ורע יותר מכל מה שאני מכיר .

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פסיכופת מושלם@!!! נבלה סרוחה גזר דין מוות צריך לתת לזבל הזה

  3. מזועזעת

    למרות הכתבה הישנה.. ראיתי עכשיו את התוכנית הדוקומנטרית על הרצח ולא יכולתי להפסיק לבכות זה מזעזע איך שאסף נרצח ומה הילד המסכן הזה עבר כזה ילד טוב! ולחשוב שישחררו את הרוצח בקרוב זה עוד יותר מזעזע הוא צריך למות בכלא ולחיות בתנאים של חיה כי זה מה שהוא. מה שנותר לי זה לאחל לו חיים של גהינום הרבה סבל וכאב כי זה מה שמגיע ליצור הדוחה הזה.

  4. ציונה

    הרוצח העלוב ופחדן הפתיע את הנרצח ודקר אותו כשהרצח כלל לא ציפה לזה. . זה כל המעשה. הנרצח בחור מוכשר וישר והרוצח נמושה, לוזר עלוב שקינא בו. גם שותפותיו עלובות ופחדניות. מקווה שלא ישחררו גם את זו ששיתפה פעולה.

  5. גיילי

    זעזוע זה מילה קטנה . מיפלצת זו מחמאה לתת אנוש הזה . אסף היקר והאהוב , זה לא נתפס !!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר