אילוסטרציה, צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
אילוסטרציה, צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

כפר סבא רוצה להיות עיר ה"אפס פסולת" הראשונה בישראל, ומזמינה אתכם להפנינג ענק

מרתון בנייה ירוקה, שוק קח תן ענק והשקשוקה הטבעונית הכי גדולה בעולם: הפנינג "אפס פסולת" בשבוע הבא בכיכר העיר

פורסם בתאריך: 6.12.17 08:30

עיריית כפר סבא יוצאת במהלך חדש שנועד למצב את כפר סבא כעיר "אפס פסולת" הראשונה בישראל, ומקיימת בשבוע הבא הפנינג "אפס פסולת" ברחבת כיכר העיר. במסגרת ההפנינג יתקיים מרתון בנייה ירוקה, שוק קח תן גדול, והשף צ'ארלי פדידה יבשל יחד עם התושבים את מה שתהיה כנראה השקשוקה הטבעונית הגדולה בעולם.

אפס פסולת היא גישה לניהול הפסולת העירונית במטרה לצמצם את כמויות הפסולת העוברת להטמנה, באמצעות חינוך לצרכנות נבונה, ניהול יעיל של משאבים ומניעת בזבוז, שימוש חוזר ומיחזור. העירייה מובילה את הגישה בשיתוף התושבים, מערכת החינוך, העסקים והמגזר הפרטי. "כיום רשויות בישראל מוציאות מאות מיליוני שקלים על טיפול בפסולת", אומר המשנה למנכ"לית העירייה איתי צחר, "עיריית כפר סבא מציבה לעצמה יעד להפחית את הפסולת המועברת להטמנה ולפנות משאבים רבים אלה לטובת הציבור והפעילות בעיר, בין היתר לחינוך, לתרבות, לחוגים ועוד. אנו מזמינים את התושבים להיות שותפים לאתגר זה ולשפר את איכות החיים בעיר".

האירועים יפתחו ביום שלישי (12.12) במרתון בנייה ירוקה שיתפרס על פני שלושה ימים, ובמהלכו יקימו אדריכלים, מעצבים, אנשי סביבה וסטודנטים מבנים שונים מחומרים ממוחזרים או כאלה שמדגימים חשיבה ופתרונות מקיימים בבית. ביום חמישי באירוע המרכזי תכריז וועדת שיפוט, המורכבת מבכירים מהשורה הראשונה של הבניה הירוקה והקיימות בישראל, על המבנים הזוכים ותעניק את פרסים.

באירוע המרכזי ביום חמישי יבשל השף צ'ארלי פדידה יחד עם תושבי העיר את השקשוקה הטבעונית הגדולה בעולם, שעשויה כולה מעודפי מזון ומבושלת, במחבת ענקית שנבנתה במיוחד לאירוע. כמו כן, ביום זה מוזמנים כל תושבי העיר להציע מרכולתם בשוק קח-תן ענק, ויפעלו תחנות יצירתיות ומיוחדות לילדים בכל הגילאים, כמו הכנת סינרי עבודה בשימוש חוזר, ציור על שמשוניות משומשות, משחקי חוץ, הדלקת חנוכייה גדולה ועוד. בנוסף, יפעלו דוכני הסברה ורישום לפרויקטים עירוניים כמו חדש תחת השמש, אפונים ועוד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר