קונדיטוריית נומילי
קונדיטוריית נומילי

חנוכה בכפר סבא: הסודות שמאחורי הבהלה לסופגנייה

כמה סופגניות נמכרות במהלך החג, איך קובעים את המחיר, איך בוחרים את הטעמים, ומה הקהל הכפר סבאי אוהב יותר. כל הסודות שמאחורי טירוף הסופגניות במאפיות הכפר סבאיות

פורסם בתאריך: 8.12.17 14:12

"יש הזמנות של עד 4,000 סופגניות ביום"

בקונדיטוריית נומילי מכינים סופגניות גם לגוגל, אמדוקס ומיקרוסופט. ההכנות התחילו מיד אחרי סוכות

קונדיטוריית נומילי

קונדיטוריית נומילי

תמי לייב, הבעלים של קונדיטוריית נומילי פטיסרי ברחוב סוקולוב בכפר סבא (יש גם סניף בהוד השרון), יחד עם השף קונדיטור דן קלי, מספרת שהבהלה לסופגניות מתחילה כבר בסוף חגי תשרי, אז דואגים בקונדיטוריה לסגור הזמנות ולחשוב על טעמים חדשים. מחיר הסופגנייה השנה נשאר דומה לחנוכה אשתקד: תשעה שקלים לסופגנייה רגילה ועשרה שקלים לסופגנייה מיוחדת.

אז מתי מתחיל טירוף הסופגניות של החג?

"הרבה לפני החג. יש שני גלים של לחץ. אחד זה ההכנות לקראת גל של חברות ומשרדים שמזמינים סופגניות להרמת כוסית, וגם כמתנות לעובדים. זה בדרך כלל מתחיל שבועיים לפני החג ועד נר ראשון עצמו. אז יש הזמנות מטורפות של עד 4,000 סופגניות ביום, זה מטורף. מדובר בהזמנות עבור חברות כמו אמדוקס, גוגל, מיקרוסופט ועוד. יש את הגל השני, לקוחות שלנו שמזמינים למשל 50 סופגניות לנר ראשון או שני, למשפחה. זאת עבודה נון סטופ והמטבח עובד כמעט כל הזמן".

מתי אתם מתחילים להיערך?

"ממש אחרי סוכות. אנחנו מכינים כמות מספקת של חומרי גלם, מתגברים את הצוותים בחנויות ומכינים קולקציית סופגניות מסודרת. מבחינת השיווק, אנחנו מחלקים ברושורים ומידע לחברות מיד אחרי סוכות, כי חברות גדולות סוגרות את ההזמנות מראש".

נומילי

נומילי

אילו סופגניות מיוחדות יש לכם?

"מלבד הסופגנייה הקלאסית, יש לנו סופגניות עם ריבת חלב ארגנטינאית, גנש שוקולד מריר עם קקאו, שוקולד חלב כרמל, קרם פטייסר וקרם אגוזים. בשנה שעברה עשינו סופגנייה עם תפוחים מבושלים בחלב ו-וניל שהיתה מעולה, אבל לא מתאימה לכולם. בשנה שעברה הוספנו טופי כרמל מלוח שהלך ממש טוב וגם סופגניות צבעוניות כי ראינו שיש לזה ביקוש מאוד גדול.
"אפשר להוסיף כל שנה סוגים חדשים, אבל בגלל שאנחנו לא מפעל, אלא קונדיטוריה שעושה את המוצרים שלה במקום מההתחלה ועד הסוף, אנחנו צריכים להתפשר. אנחנו צריכים לעמוד בביקוש הרגיל וגם לדאוג שיהיה מספיק בחנויות ולכן אנחנו מנסים כל שנתיים לערך לרענן".

מה הסופגנייה הכי נמכרת?

"קונפיטרה תות. הסופגנייה הקלאסית. היא מתאימה לילדים, למבוגרים, ולמי שקשה לו להחליט".

 

"אנחנו בלחץ מטורף. אני לא מוצא שנייה לנשום"

אמיר שגב מקונדיטוריית גלי'ס התחיל לקבל הזמנות הרבה לפני החג. ומה הסופגנייה הכי נמכרת? שגב בדילמה

קונדיטוריית גאליס

קונדיטוריית גאליס

שף קונדיטור אמיר שגב, הבעלים והרוח החיה מאחורי קונדיטוריית גלי'ס באזור התעשייה בכפר סבא, בקושי מצא שתי דקות לראיון הזה. "אנחנו בשיא הלחץ. למרות שחנוכה זה רק בשבוע הבא, אנחנו בעיצומן של הכנות", הוא אומר, "אנחנו בלחץ מטורף בגלל החג ואני ממש לא מוצא שנייה לנשום. צריך לראות איך אני נראה בשביל להבין את הטירוף שיש לנו במקום. יש דרישה ענקית לסופגניות, בעיקר מיוחדות, אבל גם סופגנייה קלאסית עם ריבה".

מתי זה התחיל?

"ההזמנות החלו עוד לפני החג כי אנחנו עובדים עם חברות ולכן יש לנו הזמנות של 100 סופגניות וגם של 1,000 עבור חברות גדולות. בגלל שאנחנו עושים הכל פה טרי במקום, כולל הכנת הבצק, המילויים והטיגון, יש לנו לחץ לא נורמלי. היקף ההזמנות גדל במהלך השנים לאלפי הזמנות, כך שאנחנו צריכים להספיק הרבה הזמנות בפרק זמן קצר".

מתי מתחילים להיערך?

"הרבה לפני החג. כדי שהכל יהיה טרי, אנחנו מכינים את העוגות והעוגיות לפני ואז בחנוכה מתרכזים רק בסופגניות ובלביבות. הכל נעשה במקום, כולל הטיגון. גם לקוחות פרטיים מזמינים מראש, למשל לנר ראשון של חנוכה. מדובר בעיקר בהזמנות שנעשות עבור הימים הראשונים של החג אבל גם אחרי זה, זה לא נרגע כי אנשים יודעים שיש סופגניות מיוחדות רק לפרק זמן קצר של החג ומגיעים לקנות".

קונדיטוריית גאליס

קונדיטוריית גאליס

אילו סופגניות מיוחדות יש לכם?

"יש לנו מבחר של סופגניות, גם סופגניות אפויות וגם לביבות. במהלך השנים המצאנו שילובים מיוחדים וכיום יש לנו אוארו, אלפאחורס, מילוי קצפת בציפוי שוקולד, מילוי ריבת חלב וגם קצפת עם תותים".

ומה הסופגנייה הכי נמכרת?

"אני בדילמה בין הסופגנייה עם התותים לבין הסופגנייה הקלאסית עם הריבה. אני חושב שבסופו של דבר כולם אוהבים את הקלאסית".

ומה המחירים?

"חמישה שקלים לסופגניית תות רגילה ותשעה שקלים לכל השאר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר