צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

סקר שביעות הרצון הגדול של צהרוני הגנים: כל התוצאות

ועד גני הילדים בכפר סבא מפרסם את תוצאות הסקר שערך בין יותר מ-500 הורים ב-90 צהרונים בעיר, וטוען: יש חוסר שביעות רצון ממתווה הצהרונים החדש

פורסם בתאריך: 12.12.17 18:57

ועד הורי ילדי הגנים בכפר סבא טוען שחלה ירידה של 60 אחוז בשביעות הרצון בקרב הורים לילדים בצהרונים הפועלים במתווה החדש, זה שהחלה להפעיל החברה העירונית לתרבות ופנאי בעיר בתחילת השנה בחלק מגני הילדים בעיר. זאת עם פרסום סקר שערך הוועד בקרב מאות הורים ב-90 גני ילדים בעיר. עוד עולה מהסקר כי הנושא שהכי מטריד את ההורים בגנים שבמתווה החדש הוא אי התאמה של הצוות לעבודה עם ילדים.

הסקר נערך כאמור בקרב הורים מ-90 גני יום לימודים ארוך בכפר סבא. 60 מהגנים במתווה הצהרונים הרגיל, בהפעלה מלאה של העירייה ו-30 גנים במתווה הצהרונים החדש, בהפעלת החברה לתרבות ופנאי. בסך הכל ענו 534 הורים על השאלון, 318 הורים מגנים במתווה הרגיל ו-216 מהגנים במתווה החדש.

ההורים התבקש לענות על שמונה שאלות ולדרג את שביעות הרצון בנושאים השונים מ-1 (לא מרוצה כלל) ועד 5 (מרוצה מאוד). בנוסף, התבקשו ההורים להציף נושאים שמטרידים אותם כתשובה לשאלה פתוחה.בוועד מצביעים על פער בשביעות הרצון בין הגנים שבמתווה הרגיל לבין הגנים שבמתווה החדש.

השאלות שנשאלו:

# עד כמה אתם מרוצים מסייעת הצהריים בגן (ציון 4.07 במתווה הרגיל, 3.4 במתווה החדש)

# עד כמה אתם מרוצים מהיציבות והקביעות של צוות הצהרונים (ציון 4 במתווה הרגיל, 2.96 במתווה החדש)

# עד כמה אתם מרוצים ממובילת הצהריים (ציון 3.94 במתווה הרגיל, 3.22 במתווה החדש)

# האם אתם מרגישים שילדכם בסביבה חינוכית בשעות אחה"צ (ציון 3.91 במתווה הרגיל, 3.02 במתווה החדש)

# עד כמה אתם מרוצים מהתקשורת בין צוות הבוקר לצוות הצהריים (ציון 3.73 במתווה הרגיל, 2.73 במתווה החדש)

# האם אתם מרגישים שילדכם מקבל מענה לצרכיו בשעות אחה"צ (ציון 3.6 במתווה הרגיל, 2.88 במתווה החדש)

# עד כמה אתם מרוצים מהתכנים שמועברים בשעות אחה"צ (ציון 3.44 במתווה הרגיל, 2.85 במתווה החדש)

# עד כמה אתם מרוצים מהפעילות שהיתה בחופשת סוכות (ציון 3.3 במתווה הרגיל, 2.99 במתווה החדש)

בנוסף, מפילוח של התשובות המילוליות עולה כי בגנים שבמתווה החדש מוטרדים בעיקר מאי התאמה של הצוות לעבודה עם ילדים (21.8 אחוז לעומת 9.6 אחוז בגנים שבמתווה הרגיל) וכן מהתקשורת שבין צוותי הבוקר והצהריים (16.9 אחוז לעומת 5.6 אחוז בגנים שבמתווה הרגיל). כמו כן, 14.1 אחוז מההורים בגנים שבמתווה החדש מבקשים להוסיף סייעת שנייה (לעומת 6.4 אחוז במתווה הרגיל) ו-12.7 אחוז מההורים בגנים שבמתווה החדש דיווחו על אי יציבות של הצוות (לעומת 8.8 אחוז בגנים שבמתווה הרגיל).

הציון הממוצע שניתן לכלל הגנים היה 3.56.

"הנתונים נבחנו לפי מספר חיתוכים, ומניתוח התוצאות עולים פערים גדולים בשביעות הרצון בין הגנים במתווה היול"א הרגיל (הפעלה באחריות מלאה של העירייה), והגנים במתווה הפעימה הראשונה (הפעלת שעות היול"א ע"י החברה לתרבות הפנאי)", נכתב להורים בדף הפייסבוק של הוועד, שם פורסמו תוצאות הסקר, "בנוסף, נתגלו גם פערים ברמת שביעות הרצון בין שנתוני הגנים ─ גני החובה לעומת גני הטט"ח ─ אם כי ברמה נמוכה יותר ופחות מובהקת".

עוד נכתב: "בניתוח החלק המילולי, זיהו בוועד שישה נושאים שחזרו ועלו: אי התאמה של הצוות לעבודה עם ילדים, תקשורת בין צוותי הבוקר והצהריים, בקשה לסייעת שנייה, אי יציבות של הצוות, אוכל, נקיון החול ותחזוקתו. גם מניתוח התגובות המילוליות עולה פער בין המתווים.

"המסקנה ברורה: למתווה היול"א החדש היתה מטרה והיא לשפר את המצב, היינו להיות טוב לפחות כמו המתווה הרגיל. בבירור נראה שזה לא מה שקורה. שם מונחת מרבית העבודה. אפילו יפטרו זאת באמירה שמדובר רק במדידת שביעות רצון, זה מראה שאיננו שבעי רצון משירות עליו אנחנו משלמים במיטב כספנו. צריך גם להבין שלא מדובר בשחרור קיטור או טרוניות, עצם זה שההורים מדרגים את השירות בכלל הגנים באזור ה-3.5-4.0 נקודות רק מראה את ההוגנות שבעניין, ולא את זה שרוצים לקטול".

בוועד אומרים כי התוצאות הוצגו ושותפו עם העירייה, והוקם צוות ייעודי בועד שמקיים פגישות סדירות עם העירייה ועם החברה לתרבות ופנאי, על-מנת לוודא טיפול ושיפור באותם מדדים שעלו בסקר.

תגובת העירייה: "עיריית כפר סבא מבצעת תהליך בדיקה, בקרה והערכה על ידי יועצת מומחית בתחום. מנתונים סדורים שבידי העירייה עולה תמונה הפוכה לחלוטין: בגנים פועלות תכניות פדגוגיות ערכיות ומובנות, יש מיעוט היעדרויות של צוותי הצהריים, קיים סנכרון בין הצוותים החינוכיים בבוקר ובצהרים ועוד. על כן המסקנות בסקר אינן תקפות ואינן מייצגות את הדעות של כלל הורי ילדי הגנים.  בנוסף יש להדגיש כי מדובר בשאלון שבוצע בצורה לא מקצועית שכן כל הורה יכול היה להשיב עליו מספר פעמים בלתי מוגבל ובכך להטות את תוצאותיו".

מוועד הגנים נמסר: "בהכנת הסקר נעזרנו באנשי מקצוע, ומובהקות התוצאות לא השתנתה באופן משמעותי החל מהמשיב ה-100 ועד למשיב האחרון. ישנן ראיות ברורות של חוסר שביעות רצון ומידע רב במשובי ההורים בשאלה הפתוחה. כל ההסברים לגבי חוסר התקפות של הסקר, אפילו היו נכונים, אינם סותרים את ההסבר המתבקש שתוצאות הסקר פשוט משקפות את חוסר שביעות רצון ההורים. לא רק זאת, בניגוד לסיכומים קודמים עם העירייה ולהצהרותיה בישיבות המועצה וועד הגנים לא היה שותף בקביעת מדדי הערכה. ולמעשה, רק בפגישה זו נחשפנו למדדי ההערכה, ולמתודולוגיית עבודתה של המעריכה. התפלאנו לגלות כי תוצרי הסקר עתידים להימסר רק לקראת פסח – מועד אשר למעשה לא מאפשר כלל השפעה של תוצאות ההערכה על עיצוב מודל הגנים לשנה הבאה, לא כל שכן על המשך ההתנהלות הנוכחית במהלך השנה הזו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר