הרעות 1 והרעות 3. צילום עזרא לוי
הרעות 1 והרעות 3. צילום עזרא לוי

המורשת של בן חמו: הקמת הבניין ברחוב הרעות 3, שיזמו ארבעה ממקורביו, תחל בקרוב

לארבעת היזמים אושרה לפני שלוש שנים תוספת של 20 יחידות דיור, למרות התנגדות השכנים. הבנייה מתוכננת להסתיים באפריל 2020

פורסם בתאריך: 18.3.18 18:10

חברת הבנייה "נ. נווה חברה לבנייה" הודיעה כי תחל בקרוב לבנות בניין חדש ברחוב הרעות 3 בשכונת הראשונים בכפר סבא, בניין שאת הקמתו יזמו מקורביו של ראש העירייה לשעבר, יהודה בן חמו, ושאושרה לו לפני כשלוש שנים תוספת של 20 יחידות דיור מהתוכנית המקורית.

לפי הודעת חברת הבנייה, היא חתמה על חוזה עם קבוצת רוכשים במסגרתו תבנה, מבנה מגורים חדש, בן שבע קומות ובו 30 יחידות דיור, בנות שלושה עד חמישה חדרים, עם חניה לכל דירה. הבניין, לפי ההודעה, נבנה על מגרש בשטח של כ-1,500 מ"ר ויכלול כ- 4,000 מ"ר בנוי, "בכל קומה יהיו ארבע דירות ועוד קומת גג בה יהיו שתי דירות פנטהאוז על כלל שטח הקומה, כולל מרפסות גג מרווחות, וכמו כן ארבע דירות גן בקומת הכניסה", נמסר. עוד נמסר כי הפרויקט יכלול "לובי מפואר עם מעלית, בקומת המרתף חנייה לכל דירה וגם מספר מחסנים לחלק מהדירות. עבודת הבנייה בפרויקט מתוכננת להסתיים בחודש אפריל 2020, אז הדירות יימסרו לקבוצת רוכשים המשמשים למעשה גם יזם הפרויקט". המהנדס ניר נווה, מנכ"ל "נ. נווה חברה לבנייה", אמר כי "הדיירים החדשים יזכו לא רק בבנייה ברמה גבוהה אלא אף למוקד שירות לקוחות ייחודי שיעניק להם מענה (ללא תשלום) לטיפול בתקלות בנייה, חשמל וצנרת".

הדמיית הבניינים "נווה רעות". הדמיה נ. נווה חברה לבנייה

הדמיית הבניינים "נווה רעות". הדמיה נ. נווה חברה לבנייה

מדובר בבניין תאום לבנין שהוקם ברחוב הרעות 1, בפרויקט משותף של מכריו של ראש עיריית כפר סבא לשעבר יהודה בן חמו, המואשם בפלילים. שניים מארבעת היזמים, שמואל מסלתי ומיכאל פרץ, קנו בעשור הראשון של שנות האלפיים מגרש הצמוד לפארק העירוני מהקבלן שממנו קנה גם בן חמו את חלקו במגרש שעליו הקים את ביתו. היזם השלישי, משה אליהו, הוא אחיו ושותפו של ראובן אליהו, שקנה גם הוא מאותו קבלן את המגרש. היזם הרביעי, רו"ח יורם ידעי, היה רואה החשבון של סיעת מעוף, והוא ומסלתי הם חברי ילדות של משפחת בן חמו.

בפברואר 2014 אישרה ועדת המשנה לתכנון ובנייה בכפר סבא הוספת 20 יחידות דיור בפרויקט הבנייה, תוספת ל-40 יחידות דיור בשני המבנים (הרעות 1 והרעות 3), שאושרו בתוכנית המקורית כמבנים שבהם חמש קומות, כשאר הבתים ברחוב רעות, והם יינשאו כעת לגובה של שמונה קומות, עם 30 דירות בכל אחד מהם. כמה מהשכנים בשכונה ניסו לטרפד בשנים האחרונות את תוספת הבנייה גם עוד לפני שנודע להם על הקשר שבין היזמים  לבין ראש העירייה יהודה בן חמו, אך ללא הצלחה.

בשנת 2015, עם אישור הוועדה המחוזית את התוכנית, מסרו היזמים בתגובה לצומת השרון: "התוכנית נידונה ואושרה בוועדה המחוזית לתכנון שבסמכותה לאשר תוספת זכויות ולא בוועדה המקומית, הכל בהתאם לנוהל ולקריטריונים שקבועים בחוק. מותר לבנות 20 יחידות דיור לדונם וניצלנו את מלוא הזכויות המותרות. בהתאם חוייבנו גם בחפירת מרתף חניה. דיברנו מלכתחילה על 60 יחידות דיור במתחם (כולל הבניין ברחוב הרעות 1; ר.ה) ושום דבר לא השתנה מהיום שהגשנו את התוכניות. אין ולא היה כל ניגוד עניינים בקבלת האישורים. העובדה שזה מכיר את ההוא וזה את זה איננה ניגוד עניינים. העובדה שראש העירייה וממלא מקומו בחרו לא להשתתף בישיבת הוועדה המקומית, שבה נידונה בעבר התוכנית, היתה בבחינת להיות צדיקים יותר מהאפיפיור".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר