צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

לא, זאת לא טעות: בקצב הנוכחי של אישורי תמ"א 38, יקח 664 שנים לחדש את כפר סבא

בעשור האחרון אושרו לבנייה בכפר סבא פחות מ-500 דירות במסגרת התחדשות עירונית. ברעננה אושרו באותה תקופה פי ארבעה. בהרצליה פי שלושה

פורסם בתאריך: 1.4.18 16:25

זו לא טעות: בקצב הנוכחי של מתן אישורי בניית דירות בכפר סבא במסגרת תמ"א 38 (חיזוק מבנים לקראת רעידת אדמה) ובמסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית כמו פינוי בינוי, יעברו 664 שנים עד שכל המבנים בעיר יחודשו. כך לפי בדיקה שערך "מגדילים" – הארגון הישראלי להתחדשות עירונית, המבוססת על נתונים של משרד השיכון.

לפי הבדיקה, בכפר סבא אושרו בעשר השנים האחרונות 493 דירות לבנייה במסגרת תמ"א 38, 1.5 אחוזים מתוך 32,737 דירות בעיר.

כפר סבא מפגרת בקידום התמ"א אחרי שכנתה רעננה – שם אושרו בעשור האחרון 1,935 דירות לבנייה במסגרת תמ"א 38, 8.1 אחוז מתוך 23,842 דירות בעיר. אם הקצב יישמר, יקח לחדש את כל הבניינים ברעננה 123 שנים.

גם הרצליה עוקפת את כפר סבא במתן האישורים, ביותר מפי שלושה. בהרצליה אושרה לפי הבדיקה בניית 1,794 דירות בעשור האחרון במסגרת תמ"א 38, 5.2 אחוז מתוך 34,475 דירות בעיר. אם הקצב יישמר, יקח לחדש את כל הבניינים בהרצליה 192 שנים.

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

מארגון מגדילים נמסר כי "מדובר בהערכה כללית, שכן לא כל הדירות בערים השונות הם בעלות פוטנציאל התחדשות עירונית, אלא רק אלה שנבנו לפני 1982, אולם מדובר במדד כללי שנותן תמונה כללית בנוגע לקצב ההתקדמות".

בן מסינג, מייסד ובעלי הארגון: "תמונת המצב העגומה מדברת בעד עצמה, ומסבירה עד כמה מהותי לקדם את התחום, לקצר את התהליכים ולפעול להסרת חסמים בירוקרטיים. לא מדובר רק בכורח המציאות, לפיה לא נשארו קרקעות זמינות לבנייה למגורים בערי ישראל או בצורך לחזק מבנים. בוודאי שלא מדובר באינטרסים יזמיים כאלו ואחרים. מדובר חד משמעית בצו השעה הקורא לחידוש המרקמים האורבניים הוותיקים, העלאת איכות החיים בשכונות והערכות לקראת תכנון ערי העתיד. מאחר והמדינה טרם הצליחה לתת את הפתרון האולטימטיבי, חשוב לנו להשמיע את דעת הקהל ולעלות את הנושא לסדר היום הציבורי, במטרה להשפיע ולהוביל שינוי".

תגובת העירייה: "עיריית כפר סבא מטפלת מדי שנה בעשרות בקשות לקידום פרויקטים של תמ"א 38, וזאת בראייה כוללת ואחריות עמוקה לצביונה העתידי של העיר ולאיכות חיי תושביה. על כן נבחן כל פרויקט לגופו תוך התייחסות מעמיקה לכל תחומי התכנון".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר