צביקה צרפתי שולף פתק בהגרלה
צביקה צרפתי שולף פתק בהגרלה

גם אתם יכולים: 48 תושבי כפר סבא זכו בהגרלה בדירה מוזלת בגבעת אשכול

הזוכים יקבלו דירת ארבעה חדרים, עם ממ"ד ומרפסת, ב-120 אלף שקל פחות ממחיר השוק. ההגרלה הבאה בעוד שלושה חודשים

פורסם בתאריך: 2.4.18 13:59

48 תושבי כפר סבא זכו, בהגרלה שהתקיימה בשבוע שעבר במרכז גלר, בזכות לרכוש דירה חדשה במחיר מוזל במסגרת פרויקט הדיור בגבעת אשכול, המיועד לזוגות צעירים תושבי כפר סבא.

ההגרלה, הראשונה מבין שלוש, התקיימה במסגרת פרויקט של עיריית כפר סבא והחברה הכלכלית לבנייה ושיווק של 112 דירות חדשות במחירים מוזלים לבני העיר בשכונת גבעת אשכול. מדובר בדירות בנות ארבעה חדרים, בגודל של 90 מ"ר, עם ממ"ד ומרפסת של 12 מ"ר, שמחירן יהיה 1.58 מיליון שקלים האחת, מחיר שאמור להיות שמונה אחוז פחות ממחיר השוק, שווה ערך ל-130-120 אלף שקלים.

הזוגות מגיעים להגרלה

הזוגות מגיעים להגרלה

את הדירות בונה החברה הכלכלית באמצעות החברה היזמית שריקי גרופ, במסגרת פרויקט לחיזוק עשרה בניינים בני ארבע קומות בשכונת גבעת אשכול. לכל בניין יתווספו שתי קומות וחצי, ול-169 הדירות הקיימות יתווספו 224 דירות חדשות. 112 מתוך הדירות החדשות מוגרלות בין זכאים שיעמדו בקריטריונים שנקבעו על ידי העירייה, והיתר יועמדו למכירה בשוק החופשי. בין הקריטריונים לזכאות לדירה המוזלת: על המועמד להיות חסר דירה, תושב כפר סבא ברציפות במשך שנתיים, או בן להורים תושבי העיר, וגילו בין 25 ל-50 שנים. הפרויקט מתוכנן להתחיל בימים אלו והאכלוס מתוכנן לעוד שנתיים וחצי.

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

ההגרלה התקיימה במעמד ראש העירייה צביקה צרפתי, חברי הוועדה המפקחת, מנכ"ל החברה הכלכלית אלעד קנדל והיזמים המובילים את הפרויקט. מתוך 59 נרשמים עלו בהגרלה 48. שאר הנרשמים נכנסו לרשימת המתנה וישתתפו בהגרלה הבאה שאמורה להתקיים בעוד כשלושה חודשים.

שכונת גבעת אשכול. צילום עזרא לוי

שכונת גבעת אשכול. צילום עזרא לוי

"הפרויקט הזה הוא חדשני מסוגו בארץ, ומאפשר לנו למעשה לספק שני צרכים: גם חיזוק המבנים נגד רעידות אדמה, וגם הגדלת מלאי הדירות בעיר עבור זוגות צעירים תושבי כפר סבא", אומר מנכ"ל החברה הכלכלית אלעד קנדל, "החברה הכלכלית של כפר סבא והעירייה היו חלוצות בתחום הדיור לצעירים, עוד לפני שזה היה 'טרנדי'. מה שעשינו אז זה לבנות על קרקעות עירייה, בדומה למה שכחלון עושה היום על קרקעות מדינה. זה היה גם לפני חוקי המע"מ, מה שאיפשר מתן הנחות גדולות. בנינו ככה למשל 270 יחידות דיור בפרויקט האוניברסיטה (כפר סבא הצעירה) ובפרויקט רוזנבלום כשמסרנו בחנוכה 36 יחידות דיור.

מנכ"ל החברה הכלכלית של כפר סבא, אלעד קנדל

מנכ"ל החברה הכלכלית של כפר סבא, אלעד קנדל

"אבל", מוסיף קנדל, "מלאי הקרקעות העירוניות מוגבל לעומת זכויות במסגרת התחדשות עירונית שהן כמעט בלתי מוגבלות, ולכן הפרויקט הזה חדשני ומאפשר גם חיזוק וגם דירות מוזלות. ברגע שהחברה הכלכלית נכנסת לפרויקט כזה כיזם, לעומת יזם פרטי, נחתכות עלויות השיווק, הארגון, הפרי סייל, הוצאת ההיתרים וגם החתמת התושבים פשוטה יותר כי לחברה הכלכלית קל יותר לגייס אותם. בנוסף להנחה המתקבלת במחיר, כל התהליך גם הרבה יותר קצר".

צפויים עוד פרויקטים כאלה בעיר?

"זה פרויקט החלוץ, למרות שמדובר בפרויקט גדול עם 112 יחידות דיור לזכאים. יש כמה מתחמים נוספים שנבחנים, חלקם במרכז העיר, אבל לא הייתי רוצה לעורר ספקולציה נדלנית".

יש 112 דירות אבל להגרלה נרשמו רק 59 אנשים.

"לקח זמן להטמיע את המהלך, ודווקא בימים האחרונים גברה ההתעניינות אבל אנשים לא הספיקו להתארגן בזמן ולהירשם להגרלה הראשונה. אני מניח שירשמו יותר אנשים להגרלה הבאה שתתקיים בערך בעוד שלושה חודשים, כשכבר יתחילו לראות את הקמת היסודות בבניינים והעניין בפרויקט יגדל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. המחאה הגדולה יחד נוריד את מחירי הדיור

    מעניין למה נרשמו רק חצי? כי זאת לא באמת הנחה? דירות חדשות? הצחקתם, מחיר שוק לדירה של תמא! לא חדשה כל היסודות ישנים!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר