שכונת תקומה בכפר סבא. צילום עזרא לוי
שכונת תקומה בכפר סבא. צילום עזרא לוי

התקדמות בתוכנית הפינוי בינוי בתקומה. חברים בוועדת התכנון: "לא קיבלנו את מלוא החומר טרם הדיון"

ועדת המשנה המקומית אישרה תוכנית איחוד וחלוקה מחדש בתקומה, בדרך לאישור תוכנית הפינוי בינוי הענקית במתחם. חברים בוועדה טוענים שלא קיבלו מפות ושרטוטים לפני הדיון

פורסם בתאריך: 19.7.18 17:57

ועדה המשנה המקומית לתכנון ובנייה בכפר סבא, אישרה בישיבתה ביום שלישי השבוע תוכנית איחוד וחלוקה מחדש בשכונת תקומה שבדרום מזרח העיר, אישור שאמור להביא לקידום תוכנית הפינוי-בינוי הגדולה המתוכננת בשכונה. כמה חברי מועצה, החברים בוועדה, התלוננו כי נדרשו לאשר את התוכנית מבלי שהוצגו בפניהם, טרם הישיבה, שרטוטים ומפות רלוונטיות הנדרשים להבנת התמונה המלאה של התוכנית.

תחום התוכנית הוא בין הרחובות ויצמן מצפון, רחוב רופין ובית העלמין מדרום, ממזרח רחוב הראשונים וממערב רחוב נורדאו. לפי התוכנית, 294 הדירות הקיימות ב-15 בנייני הרכבת הישנים שבתחומה ייהרסו. במקומם ייבנו 14 בניינים, בגובה שבין עשר ל-30 קומות, ובהם בסך הכל 1,068 דירות חדשות. השטח הממוצע של 80 אחוז מהדירות החדשות יהיה 115 מ"ר, וב-20 האחוזים הנותרים יהיה גודל הדירות 80 מ"ר. במסגרת התוכנית מתוכננים גם שטחי ציבור ותוספת של חניות בסוף רחוב נורדאו.

התוכנית המדוברת קיבלה תוקף של הוועדה המחוזית בדצמבר 2016, וכעת כדי לממשה נדרשה ועדת המשנה המקומית לאשר איחוד וחלוקה מחדש של השטחים בתחומה. זאת כדי להחליף בין המיקומים של הבניינים ומבני הציבור, לטובת הקמת המגדלים החדשים והריסת המבנים הקיימים.

הדמיית תוכנית תקומה. באדיבות קיקה בראז אדריכלים

כאמור, כמה חברים בוועדה טענו שלא הוצג בפניהם מלוא המידע טרם הדיון. "אנחנו יושבים בוועדה ומתבקשים לאשר תוכנית שאנחנו לא מבינים בה כלום", אומר אחד החברים, "אין לנו אפשרות להגיע מוכנים לישיבה ואנחנו נאלצים לקבל בהפתעה את השרטוט שמציגים לנו רק במהלך הישיבה, ואנחנו צריכים להחליט תוך כמה שניות אם אנחנו בעד או נגד. הבענו את מחאתנו במהלך הדיון וכעסנו שבעירייה, ולא בפעם הראשונה, לא מעבירים לנו את המפות מראש לעיון. ההרגשה היא שהם רוצים שאנחנו נבין כמה שפחות, ושלא נוכל למחות על בעיות, אם יש בעינינו כאלה בתוכנית".

חבר המועצה ממרצ שבאופוזיציה, עילאי הרסגור הנדין, המתמודד על ראשות העיר, השתמש במילים חריפות יותר: "כחבר מועצה שמתייחס לתפקידו בחרדת קודש, אני נוהג להתכונן לישיבות ולקרוא את כל החומר על מנת לייצג כראוי את תושבי כפר סבא. למרות פניות חוזרות ונשנות, ממשיכים לשלוח לנו סדר יום עם כתב חידה: מספרי גושים וחלקות ומידות בניינים בטקסט ללא שרטוטים ומפות. גם אנשי מקצוע ותיקים בתחום זקוקים לשעות עבודה רבות על מנת לשחזר את המפה המוסתרת המתוארת בטקסט, מפה שהיה ניתן לשלוח במייל ולחסוך את כל הסיפור. במדינות אחרות בעולם מציגים שרטוטים והדמיות של הפרויקטים על לוח גדול ברחוב על מנת שהציבור הרחב יראה ויוכל להגיש התנגדויות. אצלנו בכפר סבא עושים הכל כדי להסתיר אפילו מחברי הוועדה, שרואים לראשונה את המפה בישיבה דקה לפני ההצבעה. תמיד יש להם את אותו התירוץ: תקבע פגישה בעירייה ונראה לך. זהו זלזול מוחלט בזמן ההתנדבות של חברי המועצה, שרובם עובדים בשעות היום ומתכוננים בשעות הערב לישיבה. כך מתנהלת עירייה לא שקופה".

עילאי הרסגור-הנדין צילום ליאור פילשטיינר

עילאי הרסגור-הנדין. צילום ליאור פילשטיינר

תגובת העירייה: בישיבת ועדת המשנה שהתקיימה השבוע, הוצגה באופן מפורט ומלא תכנית איחוד וחלוקה בתקומה, ובסיומה התקבלה החלטה להפקדת התכנית. יש לציין כי טרום הישיבה הועבר סדר היום הצפוי, חוות דעת מקצועית של מהנדסת העיר והוראות התכנית. במידה וחבר ועדה מעוניין במידע נוסף על אחד או יותר מהנושאים המשובצים לסדר היום הרי שהוא רשאי לפנות אל הגורם המקצועי בעירייה ולקבל על כך מענה מלא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. דניאל

    אני רוצה להשכיר בתקומה דירה הייתי מאוד רוצה לדעת מתי מיתרחש הפינוי כדי לדעת אם לעבור דירה אוו לא. בבקשה אם מישהו יודע ליפני שאני יעבור שיענה לי עוד היום בבקשה בבקשה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר