אזור התעשייה 50 במזרח כפר סבא. צילום עזרא לוי
אזור התעשייה 50 במזרח כפר סבא. צילום עזרא לוי

פרויקט ענק בדרך לכפר סבא: מרכז מסחרי של 20 אלף מ"ר עם קארטינג ומיני-רכבת

רני צים קיבלה היתר בנייה לפרויקט הדגל שלה בכפר סבא. המרכז יכלול גם 34 אלף מ"ר שטחי משרדים וכ-1,000 חניות. עלות הפרויקט מוערכת ב-330 מיליון שקל, ללא מרכיב עלות הקרקע

פורסם בתאריך: 6.10.19 13:10

חברת רני צים מרכזי קניות דיווחה הבוקר (א') על קבלת היתר בנייה לפרויקט הדגל שלה – המרכז המסחרי צים אורבן לייף כפר סבא. המרכז יכלול 20 אלף מ"ר שטחי מסחר ובילוי, 34 אלף מ"ר שטחי משרדים וכ-1,000 חניות. עלות הפרויקט מוערכת ב-330 מיליון שקל (ללא מרכיב עלות הקרקע). בעקבות הדיווח זינקה מניית החברה ב-7 אחוזים.

בשבוע שעבר דיווחה רני צים על התקשרות בהסכם עם תאגיד בנקאי להעמדת אשראי בסך 57 מיליון שקל לצורך מימון המרכז המסחרי, שמועד השלמתו צפוי ב-2022. המרכז, שממוקם בסמוך לכביש 6, באזור התעשייה החדש של כפר סבא, נמצא כיום בשלב של עבודות ביסוס. באחרונה עידכנה החברה כי נחתם בפרויקט הסכם שכירות משמעותי לעשר שנים בשטח של 5,400 מ"ר (כולל גלריות) עם רשת המרכולים אושר עד.

בצמוד למרכז המסחרי, מקימה צים מרכז פנאי, ספורט ותרבות. המתחם יכלול, בין היתר, מתקני ספורט מוטורי (קארטינג, אופנועים), ספורט אתגרי (מסלול אופניים, קיר טיפוס, אומגה), שוק פתוח ומיני-רכבת שתחבר בין האזורים השונים. להערכת צים סנטרס, המרכז המסחרי צפוי להניב הכנסות תפעוליות נטו (NOI) של 40-35 מיליון שקל בשנה.

במקביל, ממשיכה החברה לקדם מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בכפר סבא את הבקשה לשינוי היתר והשלמת התנאים לתב"ע (תוכנית בניין עיר) שאושרה להפקדה, שעניינה ניצול וניוד זכויות בנייה להקמת בניין משרדים בשטח של 40 אלף מ"ר ובגובה של עד 30 קומות, ושטחי מסחר, פנאי ובילוי כאמור בשטח של 15 אלף מ"ר. החברה מתכננת למצות את כל זכויות הבנייה בהתאם לתב"ע המקודמת.

רני צים מרכזי קניות פועלת בתחום ההקמה והניהול של מרכזים מסחריים, רכישה, ייזום והשבחת קרקעות בישראל. הקבוצה, שפועלת בעיקר בערי פריפריה ובחברה הערבית, מחזיקה בשישה מרכזי קניות בערד, נתיבות, בית שאן, מעלות, אום אל פחם וירכא. החברה תתמקד בשנים הקרובות בפיתוחו של הפרויקט בכפר סבא וכן בפיתוחם של פרויקטים מסחריים בקרב הציבור הערבי, הכוללים הקמה ותכנון של ארבע מרכזי קניות נוספים.

לכתבה המלאה בדה-מרקר: https://www.themarker.com/markets/1.7947969

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר