צילומים מרחפני המשטרה. צילום באדיבות משטרת כפר סבא
השכונה הירוקה בכפר סבא

רבעון הקורונה: צניחה במספר עסקאות הנדל"ן בכפר סבא, מחירי הדירות דווקא עלו

ברבעון השני של שנת 2020 חלה ירידה של 54 אחוז במספר עסקאות הנדל"ן בעיר ביחס לרבעון המקביל ב-2019. מחירי הדירות עלו בשלושה אחוזים

פורסם בתאריך: 14.9.20 16:23

מחירי הדירות בכפר סבא עלו אבל מספר עסקאות הנדל"ן בעיר קטן. כך עולה מהשוואת נתוני הרבעון השני של שנת 2020 לרבעון המקביל אשתקד שערך ארגון קבלני השרון המבוסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

לפי הנתונים, המחיר הממוצע של דירה בכפר סבא עלה בשלושה אחוזים ברבעון השני של 2020 לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, ועומד על 2.212 מיליון שקלים. לעומת הרבעון הקודם של שנת 2020 ירד המחיר הממוצע של דירה בכפר סבא בפחות מ-0.5 אחוז.

מהתפלגות מחירי הדירות בכפר סבא לפי מספר החדרים בדירה עולה כי המחיר הממוצע של דירות בנות שני חדרים וחצי ושלושה חדרים עלה בתשעה אחוזים לעומת הרבעון המקביל אשתקד ועומד על 1.72 מיליון שקל. המחיר הממוצע של דירות בנות שלושה חדרים וחצי וארבעה חדרים עלה בארבעה אחוזים ועומד על 2.132 מיליון שקל. המחיר הממוצע של דירות בנות ארבעה חדרים וחצי וחמישה חדרים בכפר סבא עלה בארבעה אחוזים ועומד על 2.627 מיליון שקל. המחיר הממוצע של דירות בנות חמישה חדרים וחצי ושישה חדרים בכפר סבא עלה בשבעה אחוזים לעומת הרבעון המקביל אשתקד ועומד על 3.054 מיליון שקל.

עוד עולה מהנתונים כי מחירי הדירות בכל הארץ ירדו ברבעון השני של 2020 בשלושה אחוזים בממוצע ביחס לרבעון המקביל בשנת 2019, ובשישה אחוזים לעומת הרבעון הראשון של שנת 2020. מחירי דירות בנות חדר אחד עד שניים ירדו ב-14 אחוז לעומת הרבעון הקודם, מחירי דירות בנות שני חדרים וחצי ושלושה חדרים ירדו בשבעה אחוזים, מחירי דירות בנות שלושה חדרים וחצי וארבעה חדרים ירדו בשישה חדרים, מחירי דירות בנות ארבעה חדרים וחצי וחמישה חדרים ירדו בשבעה חדרים ומחירי דירות בנות חמישה חדרים וחצי ושישה חדרים ירדו בשני אחוזים לעומת הרבעון הראשון של השנה.

כאמור, מהנתונים עולה שמספר עסקאות הנדל"ן בכפר סבא צנח ברבעון השני של שנת 2020 ב-54 אחוזים לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. לעומת הרבעון הראשון של שנת 2020, ירד מספר העסקאות ב-52 אחוזים. מספר עסקאות הנדל"ן בכל הארץ ירד ברבעון השני של שנת 2020 ב-31 אחוזים לעומת הרבעון הראשון של השנה. "הירידה מיוחסת כמובן למשבר הקורונה שפגע קשות במשק הישראלי ובשוק הנדל"ן בפרט", נמסר מארגון קבלני השרון.

יו"ר ארגון הקבלנים והבונים במחוז השרון, רוני בריק, טוען שעליית מחירי הדירות בכפר סבא, ובערים אחרות במחוז השרון, נובעת מ"מחסור עמוק בדירות שהוחרף עקב משבר הקורונה, ובנייה בכמות לא מספקת, מול ביקושים גבוהים למגורים בערים וגידול מתמיד באוכלוסיה. להערכתי ולצערי המגמה תימשך בשנים הקרובות ככל שלא יימצא פתרון להגדלה משמעותית של היצע של הדירות בשרון והמחירים ימשיכו לעלות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר