הדמיית הבניין בויצמן 55. הדמייה n trace
הדמיית הבניין בויצמן 55. הדמייה n trace

האם קו המטרו יגרום לביטול המרפסות בויצמן 55? חברת הבנייה עתרה לבית המשפט

חברת הבנייה ינוב עתרה נגד נת"ע, העירייה והות"ל וטוענת שהדרישה להקטין את המרפסות בפרויקט, שנמצא בהליכי בנייה ראשוניים, תגרום לביטולן וש"מדובר בהחלטה לא מנומקת, בלתי סבירה, בלתי מידתית ושרירותית באופן קיצוני"

פורסם בתאריך: 7.10.20 08:36

חברה הבניה ינוב עתרה בשבוע שעבר כנגד חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), הוועדה המקומית לתכנון ובנייה כפר סבא והוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) כנגד הוראתה של נת"ע להקטין את המרפסות בפרויקט שמקימה החברה בימים אלו בויצמן 55, דבר שלטענת החברה יגרום לביטולן המוחלט של המרפסות. העתירה הוגשה על ידי עו"ד ברק קינן לבית המשפט המחוזי מרכז בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים.

לטענת נת"ע, הקמת המרפסות מפריעה לתכנית קו המטרו M1 (צפון) המתוכנן לעבור באזור, כאשר מתוכננת באזור גם תחנה. לטענת ינוב, גורמי המקצוע מטעמה טענו כי המרפסות אינן מפריעות כלל לתכניות המטרו וכי אין מניעה להקמתן. יש לציין כי נת"ע לא אסרה באופן גורף על הקמת המרפסות, אלא דרשה להקטין אותן מרוחב של שני מטרים למטר אחד, כאשר לטענת ינוב הדבר אינו מאפשר את בנייתן כלל. "מדובר בהחלטה לא מנומקת, בלתי סבירה, בלתי מידתית ושרירותית באופן קיצוני", טוענת ינוב בעתירה.

ינוב מציינים בעתירה כי הפרויקט בויצמן 55 קיבל היתר בנייה בחודש ינואר השנה על ידי נת"ע והות"ל, כמו גם על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בכפר סבא, אך האחרונה החליטה לחזור בה ולבטל את היתר הבנייה. בינוב מציינים כי בימים אלה נמצא הפרוייקט נמצא בשלבי בנייה ראשוניים, ולכן ההחלטה נדרשת להתקבל בהקדם.

נציין כי הפרוייקט כולל 14 יחידות דיור, קומת קרקע מסחרית, גלריה ושני מרתפי חניה. "הקטנת שטח המרפסות במטר אחד, משמעותה הלכה למעשה ביטול האפשרות להקים את המפרסות בקומות א-ב' בפרויקט, דבר שפוגע בכלכליות הפרויקט באופן משמעותי ועשוי לחשוף את העותרת לתביעות בגין הפרת חוזים ודרישה לשלם פיצויים לרוכשי דירות", טוענת ינוב בעתירה. לאור הנימוקים בעתירה, מבקשים בינוב לבטל את החלטת נת"ע על הקטנת המרפסות. בינוב מציינים כי החברה ביצעה כבר הקטנות ושינויים נוכח תוואי המטרו, בכלל זה הקטנת המרתפים בבניין בשלושה מטרים, שינוי מקום הארקדה וגריעת שלושה מקומות חניה תת קרקעיים.

בינוב טוענים בעתירה כי למרות היתר הבניה שקיבל הפרויקט, באמצע חודש מרץ הוציאה הוועדה המקומית לתכנון ובניה בכפר סבא צו הפסקת עבודה לפרוייקט, וזאת כבר לאחר שנהרס הבניין הקיים והחלו עבודות חפירת המרתפים. הצו הוצא כי המגרש גובל בקו הכחול של התכנית, והוועדה טענה כי הדבר לא נעשה בתיאום עם נת"ע והות"ל. "מדובר בטענה שאינה אמת בלשון המעטה", נכתב בעתירה, "היתר הבניה תואם באופן מלא עם הוועדה לתשתיות לאומיות וקיבל את אישורם ולאור זאת הונפק היתר בנייה חלוט לעותרת". בסוף חודש אפריל הוצא לפרויקט היתר בניה מחודש לפי דרישות נת"ע והות"ל ולחוסר שביעות רצונה של ינוב.

מעיריית כפר סבא נמסר: "העתירה תיענה, כמקובל, בבית המשפט ולא על גבי דפי התקשורת".

מהות"ל נמסר: "טענות העותרת יקבלו התייחסות בבית המשפט כמקובל".

מנת"ע נמסר: "נת"ע אינה מנהלת דיון בעתירות מינהליות, ואינה משיבה עליהן באמצעות התקשורת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר