מתחם ששת הימים בכפר סבא. צילום יח"צ

ינוב תובעת מיליונים מהעירייה: ביטלה היתר בנייה לפרויקט תמ"א גדול בששת הימים

בחברת הבנייה טוענים כי ביטול ההיתר ניתן באופן חד צדדי והוריד לטמיון עבודה של תשע שנים. העירייה בתגובה: "תוכנית היזם לא עומדת בדרישות יסוד בתכנון העיר ואינה עולה בקנה אחד עם ראייה תכנונית כוללת של המתחם והאזור כולו"

פורסם בתאריך: 9.11.20 13:09

חברת הבנייה ינוב תובעת ארבעה מיליון שקלים מעיריית כפר סבא והוועדה המקומית לתכנון ובנייה, זאת לאחר שלטענת החברה העירייה ביטלה היתר בנייה שניתן לה בפרויקט תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה מחדש) במתחם ששת הימים בעיר. בתביעה שהגישה לבית המשפט המחוזי מרכז, טוענת ינוב כי ההחלטה התקבלה מבלי להביא בחשבון את הנזקים שנוצרו עקב כך לחברה ולבעלי הדירות. בימים הקרובים, כך אומרים בחברה, תגיש ינוב תביעה נוספת בסך מיליוני שקלים נגד העירייה בגין ביטול פרויקט התחדשות עירונית נוסף במתחם סוקולוב בעיר בנסיבות דומות. בעירייה טוענים, לעומת זאת, כי התכנית לא עומדת בדרישות יסוד תכנון העיר.

על פי כתב התביעה, ינוב השקיעה משאבים גדולים במשך תשע שנים לשם תכנון והוצאת היתר בניה לפרוייקט תמ"א 38 רחב היקף במתחם ששת הימים בעיר, הכולל שישה בנייני מגורים קיימים אותם ביקשה להרוס ולהקים תחתם ארבעה בניינים חדשים. לפי התביעה, העירייה וגורמי התכנון בה נתנו את ברכתם לפרויקט בתחילת הדרך ואף הנחו את אדריכלית החברה כיצד לתכננו. אולם, בשלבים מאוחרים יותר, נטען בתביעה, חזרה בה העירייה מהסכמתה, עיכבה במתכוון ובהיעדר סמכות את הטיפול בבקשת החברה למתן היתר בנייה ולבסוף נדחתה הבקשה על ידי הוועדה המקומית.

"ינוב לא אמרה נואש והמשיכה בתכנון הפרויקט ובהתאמתו לדרישותיה החדשות של העירייה, ואכן העירייה שינתה שוב את עמדתה וחזרה לתמיכתה המקורית בפרויקט", אמרו בחברה. "ביום 9.10.18 אישרה הוועדה לתכנון ובניה את בקשת החברה למתן היתר בנייה לפרוייקט והחליטה על מתן היתר בנייה בתנאים. ואולם לתדהמת התובעת (ינוב, ל"ס), בחלוף תשעה חודשים ממתן החלטת הוועדה אשר אישרה מתן היתר בנייה בתנאים, ובעוד החברה נמצאת בעיצומם של הליכי תכנון הפרויקט ומשקיעה סכומי עתק מכיסה בהסתמך על החלטת הוועדה, החליטה הוועדה באופן חד צדדי ומבלי שניתנה לתובעת זכות שימוע כלשהי בעניין, לפתוח מחדש ועל דעת עצמה את הבקשה למתן היתר בניה, וביטלה את החלטתה למתן ההיתר".

עוד צינו בחברה: "ינוב מיהרה להגיש ערר בגין ההחלטה השערורייתית לביטול היתר הבניה רטרואקטיבית וללא כל שימוע לחברה או לדיירים, אלא שהנתבעות, כפי שעולה מהתביעה, פעלו בחוסר תום לב מוחלט והזדרזו לקבוע עובדות בשטח ויום קודם למועד הדיון אשר נקבע בערר דאגו כי הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תתכנס ותחליט על החלת סעיפים 77 ו- 78 לחוק התכנון והבנייה על שטח המתחם, אשר משמעותם בפועל הינה הקפאה למשך שלוש שנים של כל אפשרות להגשת בקשות להיתר בנייה בשטח ההכרזה. לטענת חברת ינוב בכך סתמה העירייה את הגולל באופן סופי על פרוייקט מתחם ששת הימים אותו היא תכננה במשך תשע שנים, והורידה לטמיון את עבודתה המאומצת ואת עבודתם של יועצי ומתכנני הפרויקט, ומיליוני שקלים בוזבזו לריק".

עוד אמרו בחברה כי "מדיניות התכנון ההפכפכה והרשלנית של עיריית כפר סבא במשך תשע שנים גרמה לנו נזקים כלכליים כבדים של מיליוני שקלים ועוגמת נפש גדולה לדיירי המתחם. אולצנו לשנות את התכנון פעם אחר פעם, חרף סיכומים ברורים מול גורמי התכנון, הפסדנו זמן יקר ולבסוף גם איבדנו את הפרויקט לחלוטין. מדובר בהתנהלות שערורייתית, אבסורדית ולא מקצועית".

מעיריית כפר סבא נמסר: "תוכנית היזם לא עומדת בדרישות יסוד בתכנון העיר ואינה עולה בקנה אחד עם ראייה תכנונית כוללת של המתחם והאזור כולו. החלטות הוועדה המקומית גובו ועולות בקנה אחד עם החלטות מוסדות התכנון הגבוהים, אשר דנו בטענות התובעים ודחו אותן. העירייה דוחה כל ניסיון תביעה ואיומי תביעה, חסרי בסיס, ותגיב לטענות בערכאות משפטיות כמקובל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר