צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

תוכנית מחיר מטרה לדירות מוזלות: כפר סבא בפנים, הוד השרון בחוץ

גם רעננה והרצליה בחוץ. לפי התוכנית בעיר יוקצו דירות בפרויקטים חדשים שיימכרו בהנחה של כ-300,000 שקלים או ב-20 אחוז פחות ממחיר השוק

פורסם בתאריך: 29.9.21 09:01

מועצת רשות מקרקעי מקרקעי ישראל (רמ"י) אישרה בשבוע שעבר את תכניתו של שר השיכון והבינוי זאב אלקין – מחיר מטרה 2.1. לפי התכנית, שיווק במסלול דיור במחיר מטרה, שהוא מחיר מוזל, יתבצע בערים בכל רחבי הארץ שבתחומן המחיר למ"ר דירתי ממוצע הינו עד 20,000 שקלים ללא מע"מ וביישובים המוגדרים במדד כלכלי חברתי 4 ומטה. זאת בהתאם לנתוני רשות המיסים הנכונים ליום 31.12.2020. יישובים המוגדרים יישובי יוקרה בהם מחיר למטר מעל 20,000 לא ייכנסו לתכנית. לפיכך, כפר סבא, פתח תקוה וראש העין הן בין הרשויות הנכללות בתוכנית. כך למשל הוד השרון, הרצליה ורעננה אינן נכללות.

כמו כן, על פי התכנית, הקבלנים שייגשו למכרז, יתחרו על המחיר הגבוה ביותר עבור הקרקע, ללא מחיר מינימום, תוך שהם מתחייבים למכור את הדירות שיוקצו עבור מחיר מטרה בהתאם לשיעור ההנחה שנקבע במכרז. הזוכה בכל מתחם יהיה המציע שיציע את הסכום הגבוה ביותר עבור הקרקע. תוקף אישור התוכנית הינו עד 31.12.2025. לפיכך, מסתמן כי הדירות שישווקו בתוכנית מחיר מטרה 2.1 יהיו זולות בכ-300 אלף שקלים או עד 20% פחות ממחיר השוק.
השוני הראשון והמרכזי מתוכנית מחיר למשתכן, הוא מחירי הדירות, כאשר בתוכנית מטרה ההנחה, כאמור, תהיה משמעותית יותר. במחיר למשתכן ההנחות השתנו בין פרויקטים בהתאם למחיר הממוצע בשוק, ועל כן גדלו באופן משמעותי בפרויקטים במרכז הארץ ובאזורי הביקוש, שבהם מחירי הדיור גבוהים יותר.
הבדל משמעותי נוסף הוא חלוקת הבנייה, כאשר בעוד בתוכנית הזו נקבע כי חלוקת הבנייה תהיה 60% לזכאים (40% בשוק החופשי) באזורי ביקוש ועד 65% לזכאים בפריפריה וביישובי מיעוטים, במחיר למשתכן חלוקת הבנייה נקבעה במכרז. בנוסף, במסגרת תוכנית מחיר מטרה תינתן העדפה משמעותית יותר לבני המקום – רבע מהדירות בכל פרויקט ברחבי הארץ יוקצו לתושבים שנולדו ביישוב, זאת לעומת 20% בלבד במחיר למשתכן.

 

מי יהיה זכאי לרכוש דירות במסגרת הפרויקט? כאן, בדומה למחיר למשתכן, זכאים יהיו אזרחי ישראל שאין בבעלותם דירה קודמת. שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, בירך על ההחלטה: "התפקיד שלנו במשרד הבינוי והשיכון הוא לספק פתרונות דיור לאזרחי ישראל והיום עשינו צעד משמעותי בתחום זה. הבאנו לאישור במהירות חסרת תקדים תכנית לדיור בר השגה, תוך הפקת לקחים מניסיון העבר והסרה של חסמים רגולטוריים בשיווק הקרקעות. אני מברך על אישור התכנית ומודה לשותפים לעבודה האינטנסיבית ברשות מקרקעי ישראל ומשרד האוצר, יחד נקדם אפשרות לרכישת קורת גג לאזרחים רבים במדינה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יפה

    חחח אלקין מחיר מטרה???. לאיזה צעיר יש 2 מיליון שח שזהו מחיר דירה חדשה של 3 חדרים בכפר סבא לאחר 20 אחוז שאתה מתכונ ן לתת??? כך אתה עוזר???? אתה עוזר לחברים הקבלנים לא לצעירים. בושה וחרפה של תוכנית. אתה יודע מהו מחיר שוק של דירה בכפר סבא. הם יעלו מחירים יקבלו קרקע זולה ויעשו הנחה עלובה של 20 אחוז. זה מזכיר מכירת סוף עונה בארץ..

  2. בן

    איזה יופי 300 אלף הנחה במקום 3 מיליון רק 2.800000 פצצה עד מתי תצחקו לנו בפנים לצאת לרחובות אנשים רק לעשירים יהיו דירות אם לא תצאו ותהפכו את המדינה צגורו באוהלים וגם יפנו אתכם

  3. שמחה

    אם נותנים הנחות, תתנו ביישובים בפריפריה.. בנאדם שרוצה לקנות במרכז, לא צריך לקבל על זה הנחה.. זה מקומות עם ביקוש קשיח גם ככה

  4. שושנה

    איך מחיר דירה בכפר סבא הוא פחות מ20 אלף למ"ר? כבר ממש לא.. מי שמסוגל לקנות דירה במעל 2 מיליון במחיר מטרה, לא צריך את עזרת המדינה בקניית דירה!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר