מבט על שטח התכנון ביוספטל צילום העירייה

פרויקט יוספטל הוכרז כמתחם מועדף, ביקורת על ההליך

המשמעות בין היתר היא הקצאת דירות לשכירות ארוכת טווח. רפי סער: "הודות למאמצים פרויקט הענק עובר למסלול תכנון וביצוע מהיר". ספורטה: "התוכנית לא עברה בדיקות בסיסיות"

פורסם בתאריך: 8.11.21 08:50

עדכון אחרון: 9.11.21 13:29

עדכון: קבינט הדיור הכריז על פרויקט יוספטל כמתחם מועדף על כל המשמעויות מכך. כזכור, השבוע דיווחנו כי ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, הודיע באחרונה כי מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה להמליץ לקבינט הדיור הממשלתי להכריז על פרויקט יוספטל כמתחם דיור מועדף. עוד נמסר לפני אישור הקבינט, כי אם תאושר ההמלצה בקבינט הדיור, להחלטה מספר משמעויות: ראשית, קידום התוכנית במסלול מהיר בוועדה למתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) וקיצור ההליך הביורוקרטי של אישור תכנית. בנוסף, הגדרת כ-30% מיחידות הדיור בשכונה המחודשת כדיור בשכירות ארוכת טווח, כאשר חלק משמעותי מהן יקודם לטובת תושבי כפר סבא כיחידות דיור משלימות לפרויקטים של פינוי בינוי.

כיום, שכונת יוספטל המיועדת לפינוי בינוי, מכילה 930 יחידות דיור. הפרויקט הענק צפוי להוסיף כ-3,500 יחידות דיור חדשות. לצד זאת, הליך הפרויקט כפי שהיה עד עתה עורר ביקורת מצד מטה התושבים למען מזרח כפר סבא ומצד חברי מועצת עיר מהאופוזיציה.
ראש העירייה סער אמר: "כפי שהתחייבתי בעבר, שכונת יוספטל משנה את פניה וכעת הודות למאמצים נרחבים מול רשויות הממשלה – פרויקט הענק עובר למסלול תכנון וביצוע מהיר. מפגש שיתוף הציבור שביצענו הוא רק הסנונית הראשונה בתוך תהליך נרחב ועמוק, שאנו מנהלים יחד עם תושבי השכונה והופכים אותם לשותפים מלאים לתהליך החשוב".

כאמור, למרות האופטימיות בדבריו של ראש העירייה, נשמעו גם קולות שציננו את ההתלהבות. חברת המועצה ד"ר אסנת ספורטה אמרה: "התחדשות עירונית היא מהלך מבורך. יחד עם זאת, חובה עלינו לתכנן אותה כך שהתוצאה הסופית תיטיב עם התושבים ולא תפגע באיכות החיים שלהם. לצערי, ראש העיר ממשיך בקו היח"צני ומעדיף הצהרות על מעשים. התכנית שהוא מקדם לא עברה את הבדיקות הבסיסיות של ההשלכות שלה על עומסי התחבורה, על התקציב העירוני ועל שורה של היבטים נוספים. אין לי ספק שאילו הדיון היה פתוח לציבור – התכנית לא הייתה עוברת. אמשיך לפעול לפתיחת דיוני ועדת התכנון והבנייה לציבור".

ממטה המאבק למען מזרח כפר סבא נמסר: "שיתוף ציבור צריך להיות בכל מקרה, אם זה הותמ"ל או דרך הוועדה המחוזית. בשני המקרים יש להכין תוכנית ע"פ פרדיגמה הוליסטית נכונה ומתאימה לכפר סבא. בא ראש עיר וביחצנות צינית, תחילה מבצע מחטף בגן ציבורי עם הפעלות לילדים, ללא שולחנות עגולים כפי שהובטח בהזמנה וללא שום מענה ענייני לשאלות. אנו מפצירים בחברי מועצת העיר לשבת עם התושבים טרם הצעה כלשהי לתכנון ואח"כ לבנות מגדלים באוויר. כל הסיפור הזה בא לטשטש אמת מרה של אוזלת יד בשל חוסר תפקוד, העיר בבעיה ושמים זרקור כעת על החצר האחורית – יוספטל".

עליזה זיידלר גרנות, מהנדסת העיר כפר סבא: "אני מכבדת את כולם ומעדיפה להימנע מהתייחסות לאמירות מצד גורמים פוליטיים, ולהיצמד לעובדות כפי שהן. במפגש שיתוף הציבור שערכנו ובסקר התושבים שאנו מנהלים בימים אלה, הקולות העולים מהשטח מאוד ברורים – תושבי יוספטל מחכים בציפייה ליישום הפרויקט שישפר את איכות חייהם מהיבטים רבים. הכרזת קבינט הדיור על פרויקט יוספטל כמתחם פינוי-בינוי בעדיפות לאומית, תיתן רוח גבית מצד הממשלה ותייעל את התהליך כולו. תהליך ההכרזה על התכנית לותמ"ל וקידומה, מתנהל על פי חוק הותמ"ל המעודכן ועל פי נהלי קידום תכניות פינוי בינוי ע"י העירייה ובהשתתפות מלאה של התושבים ולמענם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר