הדמיה למעונות בכפר סבא הדמיה למתחם המעונות - מרון לוי אדריכלים
הדמיה למעונות בכפר סבא הדמיה למתחם המעונות - מרון לוי אדריכלים

אושר קידום בקשה להקמת מעונות סטודנטים, ביקורת של האופוזיציה

העירייה: "המתחם יספק פתרון לצעירים אשר מבקשים להמשיך לחיות בכפר סבא במהלך הלימודים". האופוזיציה: "זה שטח ציבורי, זו פגיעה ישירה בציבור"

פורסם בתאריך: 23.12.21 08:24

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בכפר סבא מליאה), אישרה לקדם הגשת בקשה להיתר להקמת מתחם מעונות סטודנטים, מסחר ושירותים, במתחם אולפנת "אמנה". שבעה חברי ועדה הצביעו בעד התוכנית, וארבעה הצביעו נגד. מדובר בתקדים, שכן לראשונה יוקם מתחם עבור סטודנטים בעיר. בהודעה מטעם העירייה נאמר: "המתחם החדש יספק פתרון לצעירים רבים תושבי העיר, אשר מבקשים להמשיך לחיות בכפר סבא קרוב למשפחותיהם, גם במהלך הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה ועלות השכירות במתחם המעונות תהיה נמוכה מעלות שכר הדירה הממוצע בשוק הנדל"ני".

מנגד, חברים בוועדה טוענים, כי הופתעו לגלות שמדובר בבקשה להיתר: "היינו בטוחים שמדובר בתכנית בסמכות מקומית, אבל מסתבר שזה בכלל בקשה להיתר. בשום מקום לא צוין שזה הולך להיות במסגרת היתר אלא היה רשום בסדר יום –"מציעים מתחם".

יעל סער, חברת מועצת העיר, צילום יוליה שוב

מתחם אולפנת אמנה נמצא מדרום לרחוב ויצמן, כאשר רחובות תל חי וגבורות גובלים בו ממערב ורחוב רופין מצפון. השטח כיום כולו מצוי בבעלות פרטית של בני עקיבא וקיימים בו חניה ציבורית לכיוון רחוב הגבורות ומבנה אולם ספורט. גודל המתחם המוצע בתוכנית הוא כ-6.6 דונם עליהם מוצע מתחם של 5 מבנים בגובה בין 12-9 קומות. עוד כולל המתחם המתוכנן שתי קומות מסד בהן שירותי מסחר ותעסוקה כגון מכון כושר, מסעדת סטודנטים, מכבסה, מרפאות, בית קפה כשימוש נלווה למעונות הסטודנטים שיתפרסו על פני 5106 מ"ר. מתחם המעונות צפוי לכלול 450 יחידות דיור ייעודיות לסטודנטים בעלות נמוכה ביחס לדיור להשכרה, כאשר יידרש שלפחות מחציתן יהיו עבור תושבי העיר בלבד.

בהודעה מטעם העירייה נאמר: "המתחם החדש יספק פתרון לצעירים רבים תושבי העיר, אשר מבקשים להמשיך לחיות בכפר סבא קרוב למשפחותיהם, גם במהלך הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה ועלות השכירות במתחם המעונות תהיה נמוכה מעלות שכר הדירה הממוצע בשוק הנדל"ני. עוד לפי התכנון, מתחם המעונות החדש יקום לצד תשתית תחבורה ציבורית מתקדמת, במטרה למנוע עומס תחבורתי ברחוב. מיקום המתחם בסמוך לתחנות האוטובוס הבינעירוניים, ותחנת הרכבת. כמו כן, התכנון מייעד מקומות חניה לדיירי הבניינים בהתאם לתקני מעונות סטודנטים".

חברים בוועדה המקומית ציינו: "הם מתבססים על הוראות תכנית מ-1970 שהיה רשום בהם ששטחים חומים הוועדה רשאית לאשר. רק כנראה שאף אחד ב-1970 לא חשב על 500% בנייה. זו צפיפות מטורפת ופרשנות מאוד מקלה של התכנית על ידי עורכי דין. אנחנו לא מכירים שום בנייה על קרקע חומה בכאלה מספרים. בגלל שזה כאילו תואם את התכנית אז אפשר להוציא היתר, ואז לא יהיה שקל היטל השבחה על הפרויקט. אין גם הליך תכנוני שכולל בדיקת תחבורה או פרוגרמה".

גורמים באופוזיציה מתחו ביקורת: "העירייה מקדמת תכנית לקחת 6.6 דונם מהשטח הזה, שמיועד למבני חינוך, מבני קהילה, בית כנסת, בית חולים, ולדחוס בו 450 יחידות דיור. מרכז העיר צמא לשטחים ציבוריים. לקחת אותו ולמכור אותו תמורת מגורים זו פגיעה ישירה בציבור. כבר עכשיו מדובר באזור רווי, עם תנועה מרובה וחד סטרית בחלקה, עם התחדשות עירונית רבה מתוכננת באזור. בנייה רוויה כזאת באזור רק תחמיר את המצב. כל מי שחי כאן מבין שאין צורך במעונות סטודנטים בעיר בה אין מוסדות חינוך אוניברסיטאיים, בטח לא 450 יחידות כאלו. מניסיון במקומות אחרים, מתחמים כאלו הופכים להיות מהר מאוד מתחמים בשוק החופשי לכל דבר, מה שהופך את היוזמה ליוזמה נדל"נית שאינה ציבורית. קרקעות לטובת הציבור שייכות לציבור ונשמור עליהן שלנו".

ראש העירייה רפי סער אמר: "כפר סבא משנה את פניה, מתחדשת ומתרחבת. במסגרת תוכנית האב להתחדשות עירונית שאנו מובילים, השבת בנות ובני העיר חזרה הביתה הוא אחד מיעדינו לשנים הקרובות. מטרתנו אחת – להביא את שביעות רצון התושבים מאיכות החיים בעיר מ-95% ל-100%".

 

יעל סער, חברת בוועדת המקומית לתכנון ובנייה, אמרה: "פרויקט אמנה הוא פרויקט אדיר מימדים הכולל עשרות אלפי מ"ר למגורים ולמסחר, אשר מקודמים על בסיס שטח שמיועד לשירותים ציבוריים כמו בתי ספר, בתי חולים ודיור ציבורי. הבחירה לעשות זאת מבלי להתייחס לבעיות התנועה באזור, מבלי להתייחס לעלות הגבוהה לקופת עירייה שלא תתאזן בהיטלי השבחה שלא קיימים בפרויקט וללא מבני ציבור בשטח היא בחירה רעה לציבור. כל זה על בסיס השאלה שנשאלת מראש – למה דרושים מעונות סטודנטים באזור בו אין מוסד להשכלה גבוהה? התשובה במקומות אחרים בארץ, היא שהם הופכים לדיור קטן ומנוהל פרטית בשוק הפרטי. ובטווח הרחוק – לסלאמס".

הדר לביא, חברת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אמרה: הקמת 450 יח"ד של מעונות סטודנטים בעיר נטולת מוסדות השכלה גבוהה, ללא תכנית תחבורתית, ומלווה באזור רווי תנועה וצפוף היא לכל הפחות תכנית רעה לציבור, ולכל היותר, דרך להמיר קרקע בייעוד ציבורית לקרקע לייעוד מגורים ברבות השנים. הסיבה שחלק מהסטודנטים לא בוחרים לגור בכפר סבא היא כי אין פה מוסד אקדמי או אווירה סטודנטיאלית, ולא כי אין דיור רלוונטי. יוטב לעיר ולתושבים אם התכנית שתקודם תעזור באמת למשפחות צעירות ולציבור הכפר סבאי בכלל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר