משרד אילוסטרציה, Photosphobos depositphotos.com

עלייה במחירי השכירות של משרדים בכפר סבא

דמי השכירות למ"ר עלו במחצית הראשונה של שנת 2021 גם באיזור עתיר ידע וגם באיזור צומת רעננה. ומה קורה בהרצליה פיתוח?

פורסם בתאריך: 8.2.22 08:27

דו"ח נת"מ (נכסים לתעשייה ומסחר) למחצית השנייה של 2021 מצא כי נרשמה עלייה במחירי השכירות באיזורי תעסוקה ברעננה, כפר סבא והרצליה. בהרצליה פיתוח עלו דמי השכירות למ"ר ב-9% – מ-90.31 שקלים למ"ר בממוצע ל-98.44 שקלים. באזור רעננה דרום-כפר סבא (צומת רעננה) ובאיזור עתיר ידע במזרח כפר סבא עלו דמי השכירות בכ-12%, מ-73 שקלים למ"ר ל-81.67 שקלים למ"ר בחציון השני של 2021. באיזור התעשייה של רעננה נרשמה עלייה מתונה יותר, ומחיר השכירות למ"ר עלה מ-65 שקלים למ"ר ל-67.78 שקלים, עלייה של ארבעה אחוזים. בנוסף נרשמו עליות קלות גם במחירי השכירות בפתח תקווה ובמרכז רעננה.

ההערכה המרכזית בנת"מ היא כי "למרות המעבר לעבודה חלקית מהבית, רוב החברות לא צמצמו באופן משמעותי את שטחי המשרדים שהן שוכרות. חברות אלו גייסו בשנת 2021 סכום שיא המוערך בכ-25 מיליארד דולר. הנזילות הגבוהה בשילוב תחרות עזה על כוח אדם מיומן הובילו לביקושים חזקים ולעלית מחירי השכירות, בעיקר במשרדי Class A בתל אביב ובהרצליה פיתוח, ובמיקומים הסמוכים לתחנת רכבת או רכבת קלה".

 

נטלי מרשל, נציגת הבעלים בפרויקט אינפיניטי פארק רעננה: "אזור השרון חווה בחצי שנה האחרונה עלייה במגמת המחירים בזכות עלייה בביקושים לשטחים גדולים באזורי תעסוקה הנמצאים סמוך לרכבת הכבדה או לצירי הרכבת הקלה, בין היתר על ידי לא מעט חברות הייטק שמחפשות להיות קרובות לעיקר כוח האדם שלהן, כאשר ערים כמו כפר סבא, רעננה, פתח תקווה והוד השרון הנן מקומות בהן גרים לא מעט הייטקיסטים. בסביבת עבודה היברידית בה המעסיק צריך עוד סיבה על מנת למשוך עובדים חזרה למשרד הקרבה לסביבת המגורים נחשבת מאוד אסטרטגית. להערכתי קיים יתרון, לא רק להחלטה לגבי זהות המיקום אלא גם לגבי החלטה על אופי המתחם בו תשב החברה. לכן המתחמים שישגשגו יהיו מתחמי תעסוקה היושבים במיקום אסטרטגי מבחינת הנגישות שלהם כאמור ויש להם יכולת להעניק לעובדים אקו סיסטם שלם ומגוון שירותי צריכה בבניינים 'בריאים' וירוקים".

אור בן צבי קליין, סמנכ"ל הנכסים בנת"מ: "בשנה האחרונה אנו עדים לביקושים גבוהים בהשקעות נדל"ן, ביקושים אשר נתמכו על ידי מספר גורמים, נזילות גבוהה של משקיעי נדל"ן, היצע זמין וזול של מימון מצד המערכת הבנקאית, הבורסה לני"ע וגופי אשראי חוץ בנקאי. גידול בפעילות המשק בכלל ובפרט בתעשיית ההייטק והלוגיסטיקה, יצר ביקושים מצד משתמשים, אשר מתחרים במשקיעים על אותם הנכסים. על רקע התפתחות גורמים אינפלציוניים, השקעה בנדל"ן משמשת כגידור כנגד סיכוני אינפלציה, בפרט שרוב חוזי השכירות צמודים למדד והפגת החששות מההשפעות ארוכות הטווח של מגיפת הקורונה, ואף הפנמה שהמגיפה מחזקת מגזרים מסוימים, לרבות הייטק ומסחר מקומי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר