רחוב יבנה במתחם כיסופים בכפר סבא, צילומים פרטיים
רחוב יבנה במתחם כיסופים בכפר סבא, צילומים פרטיים

תושבי מתחם כיסופים כועסים על העירייה: חצי שנה עברה והתכנית עדיין לא הופקדה במחוזית

נציגי תשעה בניינים שיגרו מכתב זועם לראש העירייה ולמהנדסת העיר ואומרים: "אנחנו גרים בבניינים הישנים ביותר בעיר". העירייה: "עם השלמת כלל ההתאמות, תועבר התוכנית לוועדה המחוזית"

פורסם בתאריך: 20.2.23 08:43

תושבי שכונת כיסופים בכפר סבא זועמים ואומרים כי הם מאוכזבים מהתנהלות עיריית כפר סבא בשל העובדה שפרויקט ההתחדשות העירונית ברחובות תל חי, הרב גולד ויבנה מתעכב כבר תקופה ארוכה.

לפני כשנתיים אישרה הוועדה המקומית את תכנית ההתחדשות העירונית ברחובות אלו, לפיה ייהרסו תשעה בנייני מגורים ישנים ורעועים המכילים כיום 160 יחידות דיור, ובמקומם ייבנו תשעה בניינים חדשים בני 10-20 קומות, שיכילו 481 דירות חדשות. בנוסף, התוכנית כוללת בניית מרכז קהילתי חדש בלב השכונה, גני ילדים נוספים וחיזוק חיבור השכונה לרשת הירוקה של מרכז העיר.

בחודש אוגוסט האחרון המליצה הוועדה המקומית להפקיד את התכנית לוועדה המחוזית, אך למרות שחלפה כבר חצי שנה תכנית זו לא הופקדה, דבר שגורר כאמור כעס וזעם בקרב התושבים המיואשים שמחכים שנים ארוכות לשדרוג משמעותי בתנאי מגוריהם.

בשבוע שעבר שיגרו נציגי תשעת הבניינים לראש העירייה, רפי סער, ולאדריכלית עליזה זיידלר גרנות, מהנדסת העירייה, מכתב נוקב שכותרתו "עיכוב בהפקדה לוועדה המחוזית של תכנית התחדשות עירונית לשכונת כיסופים".

בפתח המכתב מציינים התושבים: "אנו פונים אליכם בבקשה לברר ולהבין מדוע טרם בוצעה ההפקדה של תכנית ההתחדשות העירונית עבור השכונה. בתאריך 28 באוגוסט 2022 התקבלה החלטה בישיבת הוועדה המקומית להמליץ על הפקדת התוכנית, אך אנחנו נמצאים כחצי שנה לאחר מועד זה וההפקדה טרם בוצעה. שנים רבות וארוכות שאנחנו ממתינים לפרויקט איכותי ולתוכנית הנוכחית ישנה הסכמה רחבה ביותר בקרב התושבים, ומשהתקבלה גם תמיכת מועצת העיר ואנשי המקצוע סברנו שיש בכך כדי לתת לתוכנית רוח גבית משמעותית. מדברים שנאמרו לנו התרשמנו שהפרויקט של כיסופים יימצא בראש סדר העדיפויות והעירייה תפעל להפקדה בהקדם האפשרי ולאחר מכן תמשיך ותפעיל את מלוא כובד משקלה בדיונים בוועדה המחוזית. אך אנחנו נמצאים כחצי שנה לאחר המלצת הוועדה להפקדה ובתקופה הזאת ראינו ושמענו רבות אודות קידום פרויקטים אחרים ברחבי העיר ואנחנו דואגים שמא פרויקט כיסופים ירד מסדר היום של העירייה".

התושבים מוסיפים: "בתחילת החודש ובעקבות רעידת האדמה בטורקיה, התפרסם מכתב ששלח ראש העירייה לשר הבינוי והשיכון בנוגע לצורך ולדחיפות הקיימים בקידום תכניות התחדשות עירונית. אז אנחנו, שגרים בבניינים הישנים ביותר בעיר, לא צריכים אירועים מרחוק כדי להכיר את הסכנה הקיימת לנוכח מצבם הרעוע של התשתיות והמבנים. בשעה זו נדרשים מעשים ובשלב זה האחריות הינה בידכם, ראש העירייה ומהנדסת העיר, לקדם בדחיפות את ההפקדה של תכנית השכונה. נבקש לדעת מה גורם לעיכוב ומהו המועד שבו מתכננת העירייה לבצע את הפקדת התוכנית וכמובן שנשמח לקיומה של פגישה עם ראש העירייה ומהנדסת העיר בכדי לקבל את התייחסויותיכם המלאה".

 

אחת הדיירות במתחם אמרה לצומת השרון: "במשך 8 שנים עבדנו בבניין שלנו על פינוי בינוי של תמ"א ורגע לפני החתימה העירייה החליטה שהיא עושה פרויקט אחד של התחדשות עירונית לכל המתחם. אז עצרנו הכל ומאז אנחנו עוד חמש שנים בסאגה הזאת ולא רואים את הסוף. כל הזמן העירייה דוחה ודוחה. זאת ממש התעללות בתושבים, בעיקר מבוגרים, שלא יכולים להילחם בעירייה. בחודש אוגוסט האחרון עשינו רעש והראנו נוכחות ונתנו לנו להבין שהתכנית הופקדה למחוזית. מסתבר שבזמן שנתנו לנו להבין שהתכנית במחוזית, התכנית בכלל לא הופקדה במחוזית ואין לנו מושג מדוע. לדעתנו זאת פוליטיקה כי אין לנו הסבר אחר. ראש העירייה אמר שיריצו את זה כמה שיותר מהר אבל בפועל זה לא ממש לא ככה. אנחנו כבר מיואשים לגמרי. המצב הוא בלתי נסבל. ההשערה שלנו שזה מחכה לפני הבחירות כדי להראות הנה עשינו את זה למען התושבים. הבניינים שלנו הם סכנת נפשות ולאור רעידות האדמה האחרונות הפרויקט הזה צריך להתחיל להיבנות כבר מחר".

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא פועלת בכל המישורים על מנת לקדם תכניות התחדשות עירונית ברחבי העיר, כאשר בהובלת ראש העיר רפי סער, קודמו בארבע השנים האחרונות פרויקטים רבים של התחדשות עירונית, הן בתוכניות נקודתיות לבנייני מגורים ישנים, והן במתחמים ושכונות – דוגמת התוכניות להתחדשות עירונית בשכונות יוספטל, כיסופים, מתחם התפוז, מתחם ששת הימים, מתחם סוקולוב ועוד. תכנית ההתחדשות העירונית בשכונת כיסופים מתקדמת ומקודמת באופן שוטף, כאשר היזם וצוות המתכננים עובדים בשיתוף פעולה עם העירייה לביצוע שינויים חשובים ונדרשים – ביניהם תשתיות, מבני ציבור, שימור עצים ותחבורה – וזאת למען איכות ורווחת תושבי השכונה ובראייה מושכלת של כלל צורכי התושבים והעיר. עם השלמת כלל ההתאמות, תועבר התוכנית המלאה והמתוקנת לוועדה המחוזית. עיריית כפר סבא תמשיך לפעול ביתר שאת לקידום תכניות התחדשות עירונית ברחבי העיר ולמען בטיחות ואיכות חיי תושביה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גלית

    תודה שאתה מביא את קול התושבים שרון
    שום מילים של העירייה לא ישנו את החוויה שהם מתעללים בתושבים פשוט – בסחבת ובפוליטיקה
    שלא רואה כלל את טובת התושבים.

    עכשיו הכדור בידיים שלהם – להוכיח שהם באמת לטובתינו – שיניעו את האישורים בדחיפות – עכשיו!!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר