נועם שוהם ואלברט זנפט. צילום באדיבות בית"ר כפר סבא
נועם שוהם ואלברט זנפט. צילום באדיבות בית"ר כפר סבא

הסינדרלה מכפר סבא: "עדיין לא מעכלים את ההישג, תהיה חגיגה גדולה בעיר"

בית"ר כפר סבא מתרגלת למעמדה כסינדרלה של גביע המדינה העונה, וכבר נרגשת לקראת הדרבי ההיסטורי שייערך בעוד עשרה ימים. עידן סרור: "במשחק אחד הכל יכול לקרות, כבר היו הפתעות גדולות יותר"

פורסם בתאריך: 11.1.18 10:53

בבית"ר כפר סבא עדיין לא החליטו האם הם מתרגשים יותר מהניצחון היוקרתי על הפועל קטמון בטדי, או מהעובדה שיפגשו בשמינית הגמר לדרבי עירוני היסטורי את מוליכת הלאומית, הפועל. בניגוד לדם הרע הזורם בין שתי יריבות מאותה העיר, כאן תמצאו בעיקר אחווה, חברויות בין שחקנים ויחסים מצוינים פלוס שיתוף פעולה פורה בין ההנהלות – משימוש במתקנים ועד העברות שחקנים. בצד הצהוב של כפר סבא יש לא מעט פנים מוכרות עם ניסיון עשיר בליגה הבכירה, בהם אלנתן סלמי, סולי צמח, אקס הפועל כפר סבא שי דוד, שוער הנבחרת האולפית תמיר ללו, רועי הררי, הקפטן אלעד שיק וכמובן המאסטרו עידן סרור, שחתום על השער הראשון מול קטמון.

בעברו היה קרוב מאוד סרור להניף את גביע המדינה עם הפועל תל אביב, שנוצחה בסופו של דבר בגמר בדו קרב פנדלים מול בית"ר ירושלים. "ראובן עובד החמיץ את הבעיטה החמישית ואם הדו קרב היה ממשיך הייתי אמור לבעוט אחריו", נזכר סרור בן ה-31 בימיו העליזים באדום ומיד חותך למציאות הצהובה: "אין ספק שאנחנו עדיין לא מעכלים את ההישג שלנו, אבל פתאום אתה מנצח ומנצח ועכשיו יש דרבי. הבנתי שהאצטדיון יהיה מלא ותהיה חגיגה גדולה בעיר. זה כבר לא צחוק, ניצחון ואנחנו ברבע הגמר".

אלברט זנפט ואלנתן סלמי. צילום באדיבות בית"ר כפר סבא

אלברט זנפט ואלנתן סלמי. צילום באדיבות בית"ר כפר סבא

על החבורה המלוכדת בכפר סבא מנצח העונה המאמן נועם שוהם, שהוביל את בית"ר לסיבוב ראשון מצוין עם למעלה מ-55% אחוזי הצלחה וצבירת 25 נקודות מתוך 45 אפשריות. בעונה בה נס ציונה – עוד סינדרלה שתהיה בשמינית הגמר – טורפת כל מה שזז ופתחה פער כמעט בלתי מחיק בפסגה, ומכבי יבנה היא היחידה שעוד איכשהו מצליחה לראות את קצה גבה, זה מספיק למקום שלישי, אבל הכיוון הוא לשמור על המקום בצמרת בדרך למשחקי הפלייאוף של מקומות 2-5. "נועם שוהם בנה קבוצה חזקה ועושה עבודה מצוינת", מפרגן סרור. "אני כאן רק חודשיים וחצי, אבל מכיר את הליגה הזו בעיניים עצומות וידעתי בדיוק לאן אני מגיע והעובדות מדברות. עשינו בית ספר לבית"ר תל אביב/רמלה והפועל קטמון בקושי הגיעו מולנו למצב. החבר'ה מחוברים מצוין ובאים לשחק כדורגל ולא להעביר את הזמן. אנחנו מכבדים מאוד את הפועל כפר סבא והיא הקבוצה הראשונה בעיר, אבל במשחק אחד הכל יכול לקרות ובגביע כבר קרו הפתעות גדולות יותר".

בית"ר כפר סבא מול הפועל קטמון. צילום באדיבות בית"ר כפר סבא

בית"ר כפר סבא מול הפועל קטמון. צילום באדיבות בית"ר כפר סבא

לצד ההווה המבטיח, הדרבי הכפר סבאי הוא כאמור הראשון בהיסטוריה של העיר בין הקבוצות – זמן מצוין לנוסטלגיה עבור בית"ר שנוסדה אי שם בשנות ה-50. לפני 42 שנים אמנם התקיים דרבי, אבל הוא היה בין הפועל לעלייה כפר סבא. הפנים המזוהות ביותר עם בית"ר הם של דני סוויסה, עוזר המאמן שסוגר השנה שלושה עשורים במועדון. כשחקן היה ידוע סוויסה בבעיטות החופשיות המצוינות שלו, שלרוב הסתיימו עם כדור ברשת, וברבות השנים שימש גם כאפסנאי לעת מצוא – הכל למען קבוצתו האהובה. "היום לשבת בבתי הקפה בכפר סבא זה פשוט תענוג. אנשים רועדים מהתרגשות ולי כבר יש פרפרים בבטן", מתאר סוויסה את התחושות לקראת יום החג בעיר בסוף החודש. "עידן סרור ואלנתן סלמי באו אלי אחרי ההגרלה ואמרו לי שהם חולמים לתת גול, לרוץ אלי ולנצח את הדרבי הזה בשבילי. יש כאן כמה סגירות מעגל ספורטיביות כי לפני כמה שנים קטמון קלקלה לנו את העלייה במשחק שלא קבע להם דבר ובעבר בית"ר תל אביב/רמלה ניצחה אותנו בפלייאוף ונשארה בלאומית. עכשיו, כשסגרנו את כל הפינות, הכל מוכן לדובדבן – דרבי שלא היה מעולם".

סוויסה נזכר בימים בהם היחסים בין המועדונים היו הרבה פחות לבביים בלשון המעטה. "פעם כדי לבקש לעשות אימון באצטדיון היינו צריכים להפעיל את כל כפר סבא. לפני 15 שנה היה דם רע אבל היום היחסים מצוינים עם יצחק שום ויובל קדוש. גם אוהדים ועובדים משני המועדונים רוצים שתהיה חגיגה". גם מחוץ למגרש השחקנים משתי הקבוצות חברים טובים, כשהדוגמאות הבולטות הם הקפטן מבית אפי אלון ועומר פדידה, שגדלו ביחד מגיל 6 בהפועל והשוער בן וייצמן וניב שראל ששיחקו יחד בנתניה. בנוסף, הקשר אופק מרום מהפועל, צפוי היה להצטרף השבוע לבית"ר כדי לצבור דקות משחק. "בתור ילד גם אני גדלתי על הפועל כפר סבא", מודה סוויסה. "עד היום יש לי תמונות עם צעיפים ירוקים יחד עם שחקנים כמו מייקל יפה ותמיר בן חיים ואני עדיין מגיע למשחקים של הקבוצה. יש יריבות ספורטיבית וכל אחת תעשה מאמץ לנצח, יהיה שידור ישיר והרבה פיקנטריה וכיף שבית"ר כפר סבא בכותרות בזכות הכדורגל. אני מקווה שאנחנו נגיע לפלייאוף ומאחל להפועל מכל הלב שיעלו ליגה".

דמות ססגונית נוספת הכרוכה בהיסטוריה של המועדון הוא אלברט זנפט, חלק בלתי נפרד מבית"ר כפר סבא ב-20 השנים האחרונות. כמאמן הוביל את בית"ר, אז בליגה ב', לשמינית הגמר מול הפועל בית שאן ונוצח 2:0. סוויסה, אגב, היה אז קפטן הקבוצה. לפני שלוש שנים הגיעה שוב בית"ר לשמינית הגמר עם חיים סירוטקין על הקווים, אך נוצחה 1:0. פרט פיקנטי נוסף הוא שזנפט אימן אי שם בעונת 1983/84 במחלקת הנוער של מכבי תל אביב. כמאמן נערים א', הקפיץ אלברט מנערים ג' לקבוצתו קשר מוכשר בשם נועם שוהם. "נועם הכניס כאן דפוסים ונהלי עבודה בסטנדרטים גבוהים מאוד", מפרגן זנפט, כיום חבר הנהלה ודובר הקבוצה. "הוא הביא איתו את הערכים עליהם חונך במכבי תל אביב ואין לי ספק שבקרוב הוא יתקדם לליגה גבוהה יותר".

לקראת הדרבי ההיסטורי הוסיף: "אני זוכר ימים בהם 1,500 איש היו ממלאים עד אפס מקום את המגרש בקפלן וקורא לכל האוהדים לקחת חלק בחגיגה הגדולה. מה שלא יהיה, לכפר סבא תהיה נציגה ברבע גמר הגביע".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר