מימין: יצחק שום, מסאי דגו. צילומים ניר קידר
מימין: יצחק שום, מסאי דגו. צילומים ניר קידר

הנכד, זיקרי ומלחמת הגרסאות: כל הפרטים על פיטוריו של דגו

יממה לאחר הפיטורים הדרמטיים של המאמן המצליח, מתגלה הקרע העמוק בינו לבין יצחק שום. ריימונדאס ז’וטאוטאס הביע נכונות להגיע, הבעלים העביר היום את אימון הקבוצה

פורסם בתאריך: 24.1.18 19:34

כבר תקופה ארוכה שמסאי דגו שמע את הרינונים על מעמדו בעקבות מערכת היחסים המורכבת עם הבעלים, אבל בשום סיטואציה הוא לא יכול היה לדמיין שהכל יתפוצץ לו בפנים דווקא כשהוא במקום השני בטבלה ועם הכרטיס לשמונה האחרונות בגביע. דגו עוד הספיק לצאת אתמול (שלישי) עם חיוך מאוזן לאוזן משער השחקנים בזמן ששירת הניצחון הירוקה עוד הדהדה מחדרי ההלבשה, לפני שנקרא בחזרה אל משרדי המועדון, שם בישר לו שום כי הוא מפוטר מתפקידו.

החיוך הרחב של מי שלקח את כפר סבא בקיץ, בנה אותה מאפס ומאז לא הפסיק לקצור הצלחות, התחלף בדמעות. סלע המחלוקת, לפחות על פי המאמן, נוגע לנכדו של בעל הבית, המגן טום שלח. “כבר בתרגול יום לפני הדרבי בשמינית הגמר שום הודיע לי שהוא רוצה שטום שלח יפתח בהרכב”, אמר דגו. “אמרתי לו שזה לא עובד ככה והוא ענה שאם שלח לא פותח אני הולך הביתה. הוא לא פתח (שלח שולב במשחק כמחליף, א”ב) והלכתי הביתה. הכל לטובה”.

שום, מצידו, לא נשאר חייב נוכח טענותיו של דגו על כך שפיטוריו נבעו מאי שיתופו של שלח. “טום משחק כבר חמישה משחקים ובכולם היה מצוין. לא אני הרכבתי אותו והוא לא צד בעניין”, הבהיר שום בשיחה עם “ספורט צומת השרון”. “דגו פוטר בגלל חוסר לויאליות כלפיי וכלפיי המועדון. הקבוצה כבר 11 משחקים לא פוגעת בכדור והוא אמר לי ‘אני מעדיף לפרוש ולא לשמוע לך’. אני רוצה להזכיר שכאשר מסאי דגו התקבל לעבודה הוא הסכים לכל התנאים ושלמה שרף הבהיר לו מפורשות שאני המנהל המקצועי מעליו. הוא גם לא היה לויאלי לאף מאמן שעבד איתו. שלושה מאמנים שהיה עוזר שלהם פוטרו ותמיד הוא נשאר ולא עזב איתם”.

הבהיר לדגו ששום הוא המנהל המקצועי. שלמה שרף. צילום: תומר אפלבאום

שום המשיך לפרט את הדברים שלא היו לרוחו בתקופתו של דגו: “הוא שחרר את רועי זיקרי מלהגיע למשחק מול לוד בטענה שהאוהדים צועקים לו בוז. הוא לקח בכך צד וממש לא מוסמך לעשות זאת, אלא רק אני או יובל קדוש. בשבוע שעבר השחקן הבכיר ביותר בקבוצה קרא לי דחוף לדבר עם השחקנים בטענה שיש התפרקות טוטאלית והם עושים מה שהם רוצים. אתם מדברים על העיתוי של הפיטורים? מה היה קורה עוד חודש אם לא הייתי מתערב? אולי כבר לא היה לי מה להציל. הבטחתי לדגו דבר אחד – שלא אפטר אותו אחרי הפסדים וגם כשהוא הפסיד ארבעה משחקים רצוף וכולם כתבו שאזרוק אותו זה לא קרה”.

עוד התייחס הבעלים לאיתי אלקסלסי וכריסטופר מנדיאנגו, עליהם הייתה לו מחלוקת עם המאמן. “דגו הרשה לעצמו לזרוק שחקן שעלה לי 250-300 אלף ששקלים מבלי לתת לו צ’אנס מינימלי של שלושה משחקים בהרכב ואחר כך להגיד ‘טעיתי’ “, אמר לגבי מנדיאנגו. “שחקן צריך לדעת שאין לו טאבו בהרכב. לא תמיד הוא משחק, צריך להיות במתח מסוים ולא משנה מה הסיבה”, הוסיף לגבי אלקסלסי. “שחקנים צריכים לדעת שהם צריכים להילחם על מקומם בהרכב ועכשיו אלקסלסי יוכל להילחם על מקומו כמו כל שחקן אחר”.

באשר לשחקן המריבה זיקרי, חשף שום כי הפועל נצרת עילית מוכנה לקלוט אותו, והוא אף מוכן לשלם לשחקן 16 אלף שקלים בחודש, כאשר בשנה הבאה נצרת עילית צפויה להעביר בתמורה שחקן לכפר סבא. “גם לזה הוא לא מסכים, רוצה רק ליגת העל”, אמר שום. “עד עכשיו אף קבוצה לא פנתה אלי. אם יביא הצעה – ילך, ואם לא אז לא”.

רועי זיקרי. צילום: עזרא לוי

עוד חשף שום כי קיבל לפני שבועיים הצעה מפתה מקבוצה באתונה שביוון, שהייתה מוכנה שיאמן אותה ובמקביל יטוס ארצה בכל יום שישי למשחקיה של כפר סבא, אך לאחר שיחה עם דגו בה התרשם שמצב הקבוצה חמור, דחה את ההצעה.

הבעלים, שנשמע פגוע מאוד מהעליהום סביבו, סיכם: “אתם משווים אותי למסאי דגו? שיחקתי 25 שנה בהפועל כפר סבא והוא הדמות שאני צריך לעמוד מולה? הוא שומע לשחקנים, אבל עדיף היה אם היה שומע לי. ברור שאני מאוכזב ממנו מאוד. לקחתי ילד שאימן נערים ונתתי לו לאמן בוגרים בגיל 31. כולם אומרים לי איך לנהל, אבל אני הצלתי את הפועל כפר סבא מפירוק. העסקים שלי דעכו ואני לוקח כסף מהנכדים שלי ונותן לשחקנים ולצוות. אצלי המועדון מעל הכל”.

למי ששכח, ביום שני תארח כפר סבא את בית”ר תל אביב/רמלה. שום יכין את הקבוצה להתמודדות והדריך את הקבוצה החל מהאימון היום, כאשר במקביל שוחח עם ריימונדאס ז’וטאוטאס, שהביע נכונות להגיע וכעת מקווה הבעלים לגייס את המשאבים הכספיים כדי להשלים את העסקה. במידה והליטאי לא יחתום עד השבוע הבא, שום ינהל את המשחק. ז'וטאוטאס שיחק בעבר תחת שום במכבי חיפה ובפנאתינייקוס ואף שימש כעוזרו של שום באלניה ולדיקווקז הרוסית. ביום שני הבא תארח כפר סבא את בית”ר תל אביב/רמלה ובמידה ועד אז לא תמנה מאמן, עשוי שום עצמו לנהל את המשחק.

“הפיטורים נבעו מחילוקי דעות מקצועיים בין הבעלים למאמן ואין שום קשר לטום שלח”, אמר המנכ”ל יובל קדוש. “שום פשוט החליט שהוא לא מפטר אחרי הפסד אלא אחרי ניצחון. מזה תקופה ארוכה הוא לא שבע רצון מההתנהלות וההישגיות של הקבוצה, וגם הפעם למרות הניצחון הוא לא היה מרוצה”.

בנימה אישית יותר הוסיף קדוש: “כואב הלב ומאוד נהנינו מדגו שהוא בחור טוב ומוכשר, אבל לא היה מזיק לו להיות קשוב יותר. בכל זאת, שום הוא לא רק הבעלים אלא גם מנהל מקצועי. היו ביניהם חילוקי דעות שלא ניתנים לגישור ובחיים צריך לדעת גם להתגרש”. מהמועדון נמסר כי “הניסיון להעמיד שחקן צעיר ומוכשר כסלע מחלוקת מרכזי הינו שגוי ומוטעה מצד מי שמנסה לעשות כך. המחלוקת מורכבת יותר”. עוד נמסר לאחר העיתוי המפתיע של פיטורי דגו כי “מועדון הכדורגל הפועל כפר סבא מבקש להודות למסאי דגו על תפקידו כמאמן הקבוצה מתחילת העונה. הבעלים, יצחק שום, החליט על סיום העסקתו של מסאי במועדון ואנחנו מאחלים לו הצלחה בהמשך דרכו”.

מערכת היחסים בין שום לדגו ידעה עליות ומורדות, כאשר מתחילת העונה טענו בסביבתו של המאמן כי הבעלים מתערב בהחלטות מקצועיות ומעוניין לקבוע מי ישחק ומי לא. עיקר העניין נסוב כמובן סביב הנכד שלח, אך מחלוקות רבות נוספות התגלעו בין השניים, בין השאר סביב אפודת השוער הראשון, כאשר דגו תמך בבן ויצמן, בעוד שום היה זה שהביא לקבוצה את ניקיטה חייקין. אי הסכמה נוספת נגעה לאיתי אלקסלסי, שדגו שיתף בניגוד לרצונו של בעל הבית.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר