עידן דוד. צילום: ניר קידר

"כבר ביקשתי לעזוב, אני שמח שהייתי סבלני וזה השתלם". עידן דוד בראיון מיוחד

עם חמישה שערים בשלושת המשחקים האחרונים ובתקופה סוערת במיוחד שעוברת על המועדון, עידן דוד הוא האחראי הכמעט בלעדי לעובדה שהפועל כפר סבא ברבע גמר הגביע ובמקום השני בליגה. בראיון מיוחד הוא מספר על הרגעים הקשים, שיתופו של טום שלח וההצעות שקיבל בינואר

פורסם בתאריך: 1.2.18 12:32

על הנייר, עידן דוד הוא לא בדיוק אחד השמות הנוצצים בכדורגל הישראלי, גם במונחים של הליגה השנייה. אלא שבתקופה האחרונה הפך החלוץ לאחד השחקנים המשמעותיים בהפועל כפר סבא שבמקום השני בלאומית ומי שתפגוש ברבע גמר גביע המדינה לדו קרב כפול את בית"ר ירושלים. דוד חווה כנראה את התקופה הטובה ביותר בקריירה שלו עם חמישה שערים בשלושת המשחקים האחרונים, כולל צמד ובישול שהכריעו עבור קבוצתו את הדרבי ההיסטורי של כפר סבא ושער בהפסד לבית"ר תל אביב/רמלה השבוע. אם קבלן העליות ימשיך בפורמה הזו גם בליגה, בכפר סבא בהחלט יכולים לפנטז על ליגת העל.

"היה לי כיף גדול להשאיר חותם בדרבי ההיסטורי של כפר סבא", אומר דוד בראיון ל"ספורט צומת השרון". "בשלב הבא מחכה לנו בית"ר גדולה קצת יותר, היא קבוצה מצוינת אבל בכדורגל הכל יכול לקרות. כמובן שאנחנו רוצים יותר את הליגה, אבל לא נוותר על הגביע ומי שווינר בנשמה רוצה לנצח בכל משחק".

מטבע הדברים, גם דוד חווה יחד עם שאר השחקנים את הזעזוע עם פיטוריו של מסאי דגו רגע אחרי ההעפלה לשמונה האחרונות, אבל הוא משתדל לשים בצד את מה שקורה מחוץ לכר הדשא. "ברור שזה לא נעים להיפרד ממאמן, אבל זו ההחלטה של ההנהלה", אמר. "בכדורגל הכל נזיל ודינמי וגם אני הייתי כבר בדרך החוצה. הכל עדיין טרי, אבל שחקנים נמדדים גם ברגעים כאלה. אני מאוד אוהב ומעריך את מסאי, הוא אחד המאמנים הטובים שהיו לי ואני בטוח שהוא יצליח גם בהמשך. יש עכשיו מלחמה בריאה על ההרכב, חלק מהפצועים חוזרים וכולם ירצו להוכיח את עצמם. הזמן יגיד אם זה השפיע".

בכדורגל הכל נזיל. דוד. צילום: ניר קידר

איך טום שלח מתמודד אחרי ששמו נקשר לפיטורים?
"לא ממש דיברנו על זה, אבל השחקנים הם כמו משפחה וכולנו אוהבים אותו. הוא שחקן בקבוצה וממש לא אשם. מעבר לזה, לגיטימי שסבא יצחק שום ירצה שהנכד שלו ישחק".

עברת תקופה לא קלה בתחילת העונה, מיעטת לשחק וחשבת לעזוב.
"כן, ביקשתי לעזוב לפני חודשיים בערך, אבל מסאי אמר שאקבל את הצ’אנס. אני שמח שהייתי סבלני וזה השתלם. תמיד האמנתי ביכולת שלי לתרום לקבוצה".

טום שלח. צילום: עזרא לוי

היכולת הגבוהה של דוד – 8 שערים ו-5 בישולים העונה בכל המסגרות, לא נעלמה מעיני שאר הקבוצות. לקראת תום חלון ההעברות זכה דוד להצעה מפתה מליגת העל ובנוסף מ-4-5 קבוצות בלאומית, חלקן בעלות שאיפות לעלות ליגה, פנו אליו. "דחיתי את כל ההצעות כי טוב לי בכפר סבא ואני רוצה להמשיך כאן הרבה שנים", אומר החלוץ שחתום עד תום העונה הנוכחית. "פה ה'בארקה' שלי. אני מרגיש פה בבית, מאמין מאוד בקארמה ורוצה להישאר".

עידן דוד (30) מתגורר במושב אליכין הסמוך לחדרה. נשוי למעיין ואב לשתי בנות – שילת (5) ומאור (4). גדל במחלקת הנוער של מכבי נתניה ואף היה מלך שער הליגה לנוער. "זה היה לפני 12 שנים, בימים בהם לא היו שידורים ושחקני נוער קיבלו חוזים גבוהים", הוא משחזר בחיוך. אחרי תקופה קצרה בבוגרים של נתניה הספיק לעבור במכבי פתח תקוה ובעכו לפני שהפך לקבלן עליות – עם עפולה, שתיים עם קבוצתו הנוכחית ואשתקד עם עירוני נשר מליגה א’ ללאומית.

אי אפשר בלי מילה על החיבור שלך לאוהדים.
"יש לנו חיבור נהדר. הם מראים לי הרבה אהבה ואני מקפיד לרוץ להודות להם אחרי גולים. הם תומכים מאוד בקבוצה וכיף שיש קהל גדול שמלווה אותנו ותומך. שרק ימשיך ככה".

אתה יכול להגשים להם חלום ולהוסיף עוד עלייה לרזומה שלך.
"הלוואי. המטרות בתחילת העונה לא היו לעלות אבל לאט לאט הוכחנו שאנחנו ראויים אז למה לא? מגיע למועדון הזה להיות בליגת העל".

אגב, דוד קרוב מאוד לדת, מקפיד להניח תפילין בכל בוקר, להתפלל מדי יום ולא לנסוע בשבת. בסיום המשחקים בלאומית הוא ממהר לבית הכנסת. ומה יהיה אם ייאלץ לשחק בשבתות בליגת העל? "כל דבר בעתו", הוא מבהיר. "קודם אגיע לשם בעזרת השם ואז נדבר".

רוצה להגשים את החלום של האוהדים. דוד. צילום: ניר קידר

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר