יצחק שום. צילום: ניר קידר
יצחק שום. צילום: ניר קידר

ז'וטאוטאס צפוי לעזוב. שום: "למה אני צריך לענות לתקשורת מה אני אמור לעשות?"

הקריסה של הפועל כפר סבא מאז פיטוריו של מסאי דגו רק הולכת ומעצימה. המאמן הליטאי, שאיבד מזמן את חדר ההלבשה, אמור להפרד מהקבוצה עד המשחק מול מרמורק. נעים ולחמן סרבו להחליפו

פורסם בתאריך: 15.3.18 11:52

סדרת הטעויות הבלתי נגמרת של יצחק שום, בראשן פיטוריו התמוהים של מסאי דגו ומינויו של חברו ריימונדאס ז'וטאוטאס, דרדרו את הפועל כפר סבא לא רק בטבלת הליגה הלאומית, אלא גם מבחינה תדמיתית. מקבוצה אהודה שנראה היה כי היא בדרך הבטוחה בחזרה לקדמת הבמה, נמצאים כעת הירוקים בסכנה מוחשית לנשור לפלייאוף התחתון ולמעשה לסיים את העונה בידיים ריקות כבר בתחילת אפריל.

שלושת ההפסדים הרצופים, בהם ספגה כפר סבא עשרה שערי חובה וכבשה שער זכות בודד, הספיקו לשום יצחק כדי להבין את עומק הבור ולקבל החלטה להיפרד מהמאמן הליטאי, שלצד הזיכרונות היפים מימיו הגדולים כשחקן במכבי חיפה והשער ההוא מול מנצ'סטר יונייטד בליגת האלופות, ייזכר מעתה כמאמן כושל ובעיקר בשל ההתבטאות האומללה לפיו לשחקניו יש אינטליגנציה נמוכה.

אלא שכאמור, בשל הנזק התדמיתי, משימת מינוי מאמן חדש התגלתה כלא פשוטה כלל וכלל. עוד לפני ההפסד 2:0 לחדרה פנה שום ליובל נעים שסירב להגיע. בבוקר יום רביעי צברו הניסיונות למנות מאמן חדש תאוצה, כשפניות נעשו גם לפליקס נעים ואייל לחמן. "השנה החלטתי שלא לאמן", אמר נעים, המצוי בעיצומו של קורס הפרו וסירב קודם לכן גם להפועל אשקלון מליגת העל ולמכבי הרצליה מהלאומית. "גם ככה נשאר קצת יותר מחודש. שוב לעבוד תקופה קצרה ומה אז? אני מעדיף להמתין לעונה הבאה". לחמן מצדו סיכם זה מכבר כמנהל המקצועי של מחלקת הנוער בבני יהודה ודחה את ההצעה על הסף. בסביבת המועדון הוזכר גם שמו של עידן שום, בנו של בעל הבית ומאמן קבוצת הנוער, אך בשלב זה לא נראה שייקח על עצמו את אימון הבוגרים. שמו של אלי כהן שאימן בעבר את הקבוצה עלה כמועמד, אך לא נעשתה אליו פנייה רשמית.

כמעט כרגיל במחוזותינו, האחרונים להתעדכן בנעשה הם השחקנים. ברביעי העביר ז'וטאוטאס את האימון כרגיל, מבלי לעדכן את השחקנים בדבר. "עד שאחליט מה שאחליט לא אגיד לתקשורת שום דבר", הבהיר שום. "למה אני צריך לענות לתקשורת מה אני אמור לעשות? את יענקל'ה שחר שואלים איך הוא מרגיש? אני שוכב חולה ולא יכול לענות. כשאחליט, אודיע". בסביבת המועדון ציינו את האווירה הקשה בקבוצה, שניצחה תחת ז'וטאוטאס פעם אחת בשבעה משחקים. "אין אנרגיות בקבוצה. כולם חדשים בתפקידים שלהם ואחרי שנכנסו לסחרחורת לא יודעים איך להתנהל".

גם מכת הפציעות לא מוסיפה למצב הרוח הכללי. מיקי יאזו סובל מקרע ברצועה הצדית בברך וגמר את העונה, סהר בראון סובל מפציעה בקרסול ולא נכלל בסגל מול חדרה ופצועים נוספים הם טום שלח וחליל פריג'. "יש קללה על המועדון עם הפציעות, אין לי הסבר אחר, זה פשוט לא נתפס", אמר קדוש.

סוגיה נוספת שעוררה את זעמו של הקהל הירוק קשורה למאבטחים ולמחסום שהוצבו במשחק מול קטמון בחלקו הימני של היציע סמוך לחדרי ההלבשה. בנוסף, התלוננו האוהדים על מצלמה שהוצבה ביציע. "במשחק מול קטמון תגברנו את היציע בחמישה מאבטחים ודאגנו שהשחקנים ירדו לחדר ההלבשה דרך הדשא ולא דרך השביל כדי שלא יהיה חיכוך בינם לקהל", אישר קדוש. "אוהדים כעסו עלי באופן אישי לאחר שהצבנו מצלמות שצילמו את הקהל, אבל מה לעשות? יש לנו העונה כבר שש הרשעות שקשורות להתנהגות לא הולמת של הקהל. אין לנו בעיה עם קללות, אלא עם זריקת חפצים. על פי דרישת ההתאחדות אנחנו נלחמים בתופעה שלא מאפיינת את הפועל כפר סבא ולכן תגברנו את היציע במאבטחים נוספים, סגרנו את היציע התחתון וצילמנו את היציע כדי שאם יהיו פורעים נוכל לדעת מי הם".

 

בין ההרשעות השנה שהובילו לקנסות ורדיוס על תנאי – זריקת שלוש כוסות מים מהיציע שפגעו בשחקני עפולה, בקבוק מים שפגע בקוון במשחק מול חדרה, מקל של תוף שנזרק על קובי רפואה וארטיק שפגע באור אוסטוינד מהפועל תל אביב. נגד כפר סבא הופעל עונש רדיוס במשחק הביתי הבא מול רמת השרון, אך בעקבות פניית הקבוצה והפעולות כנגד אלימות והתנהגות בלתי הולמת בהן נקטה, מקווים בכפר סבא שהעונש יבוטל וממתינים לפסיקת ההתאחדות לכדורגל בנושא. "מי היה מאמין שיהיה קשר בין המילים הפועל כפר סבא למילה רדיוס?", סיכם המנכ"ל.

בעקבות המצב ארגנו האוהדים אסיפת חירום שאמורה להתקיים הערב (חמישי) ברחבת הבאביטי בעיר. "האסיפה לא חלילה נגד העמותה, לא נגד העורק הירוק ולא נגד אף גוף או גורם במועדון", צוין בהודעת האוהדים. "האסיפה היא אסיפת אוהדים כללית וקוראת לכולם להתאחד יחד למען הפועל כפר סבא והסמל".

כפר סבא צנחה למקום החמישי בטבלה עם 41 נקודות – מאזן זהה לזו של השמינית אחי נצרת. ביום שני הבא (19:00, רמלה) תפגוש הקבוצה, קרוב לוודאי עם מאמן חדש על הקווים, בחוץ את הפועל מרמורק ותנסה לעצור את כדר השלג לפני שהיא מוצאת את עצמה ברגע האחרון בחבורת התחתית.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר