יצחק שום. צילום: ניר קידר
יצחק שום. צילום: ניר קידר

הפועל כפר סבא ויצחק שום מציגים: שיא שלילי של 60 שנים

ההפסד העשירי ברציפות של הירוקים סיבך עוד יותר את המצב של הקבוצה בתחתית הלאומית. השחקנים רבים בינם ובין עצמם ועם האוהדים: “יש תחושה שנגזר עלינו לרדת ליגה”

פורסם בתאריך: 2.5.18 14:31

קשה לאתר מדי שבוע מילים חדשות שיוכלו לתאר את השפל אליו הדרדרה הפועל כפר סבא, אבל כשמשחקי המבחן מעבר לפינה, לא נותר אלא לנסות. ההפסד העשירי ברציפות, 1:0 לרמת השרון, תודות למספרת הנדירה של קייס גאנם, השווה שיא מועדון שלילי שנקבע אי שם לפני 60 (!) שנים. בסיום המשחק התגודדו עשרות אוהדים ירוקים מתוסכלים סביב רכבו של הבעלים שהפך פעם נוספת למאמן, יצחק שום, וביקשו תשובות. חלקם אף דרש לדעת האם לדעתו השחקנים “עושים בכוונה”.

“באתי כל כולי כדי להציל את המועדון מפירוק”, חזר שום בפעם המי יודע כמה בפני האוהדים. “אם יש מישהו שחושב שיכול להחליף אותי – בבקשה. אני את עצמי לא יכול להחליף. יש קבוצה לא מספיק טובה, אף פעם לא ברחתי ולא הלכתי לבית”ר ירושלים או הפועל תל אביב כמו אחרים. ירדתי לקווים למרות שזה קשה לי מאוד, אבל אני מנסה לעזור במה שאני יכול כדי להחזיר את הביטחון והכבוד לשחקנים. אנשים כבר מתחילים להאמין בקללה וכל מיני דברים כאלה”. עוד הוסיף הבעלים-מאמן לגבי ההמשך: “נעשה כל מאמץ להישאר בליגה, אבל גם אם לא, כששום יצחק יעזוב את הפועל כפר סבא, היא תהיה בליגת העל. גם אם נגיע למבחנים, אפשר להישאר בליגה. הפתרון? להילחם, להילחם ושוב להילחם, אין משהו אחר”. אשרי המאמין.

גם השחקנים מתקשים לספק פתרונות קסם ונראה כי רובם מתקשים להשלים עם המצב החדש, אחרי שכזכור הקבוצה פתחה בתנופה גדולה את העונה ואף הובילה את הטבלה במשך שבועות רבים. לאחרונה קיימת מתיחות בין דושאן מאטוביץ’ לניסן דנון, כאשר במהלך ההפסד 2:0 להפועל פתח תקוה השניים היו על סף עימות פיזי. “דושאן כל הזמן בא לניסן בטענות ורב איתו, זו לא הפעם הראשונה”, אמרו שחקנים בקבוצה. “לא ברור לנו מה הוא רוצה ממנו”. המתח ההולך וגובר הוביל לאחרונה למתיחות עם האוהדים, שהתבטאה בין היתר בחילופי קללות בינם לשוער בן ויצמן ואביו של סהר בראון. “שחקנים מקללים בתגובה לאוהדים שמקללים, מה לעשות”, אמרו אוהדים ותיקים של כפר סבא. “מה שהרבה יותר מדאיג היא התחושה שפשוט נגזר עלינו לרדת ליגה”.

“יש בכלל מה לדבר במצב שלנו?”, תהה אחד השחקנים. “בחיים לא ראינו דבר כזה, אין הסבר וזה חריג ביותר. קח כל קבוצה בעולם, אתה רוצה להגיד לי שבעשרה משחקים היא לא תוציא נקודה, שתיים או שלוש? אם אתה רוצה או לא, אתה חייב לנצח מתישהו. למרות זאת, אני לא מאמין שמישהו עושה בכוונה. מה, שחקנים לא רוצים לנצח ולהישאר בליגה? זו גם ההצלחה שלהם בסופו של דבר”.

השאלה האם שרשרת ההפסדים תימשך תזכה למענה בשישי (16:00, רמלה) במשחק החוץ מול הפועל מרמורק, שגם היא עדיין נלחמת נגד הכבוד המפוקפק לשחק במבחנים. לכפר סבא 41 נקודות במקום ה-14, בעוד שהיריבה מרחובות שני מקומות מעליה עם שלוש נקודות יותר. “בשורה התחתונה אתה צריך ניצחון אחד כדי לחזור לעניינים, לעלות על הגל ולשלוט במצב”, סיכם אחד השחקנים. “להגיד זה פשוט, אבל לעשות זה קשה. התבאסנו מאוד שחיים שאבו עזב ובאמת אפשר להגיד שהוא ניסה הכל מהכל. לנו לא צריך לשנות מי עומד על הקווים, אלא חשוב שנעשה את העבודה שלנו כמו שצריך. אני מקווה מאוד שהעונה הזו תסתיים בליגה הלאומית. אחר כך יהיה מספיק זמן לעשות חושבים ולהסיק מסקנות”.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שחכת משהו

    בתור שחקן מאוד רצית לעבור למכבי תל אביב, הסיבה היחידה שלא שיחררו אותך זה שמכבי לא נתנו ליאיר לויטה את מה שרצה.

  2. ירוק בלב

    המצב בעיקר עצוב. נקווה לטוב. בהצלחה להפועל כפר-סבא בהמשך העונה בתקווה לעתיד טוב יותר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר