לני אהרון. צילום: שרון בוקוב
לני אהרון. צילום: שרון בוקוב

בדרך להרווארד לני אהרון עוצר בלויטה. ראיון

עליית הליגה המרשימה עם הפועל חדרה לא שינתה את התכניות של לני אהרון, שייצא בשנה הבאה ללימודים בארצות הברית, אחרי שהשיג ציונים נדירים במבחני הקבלה שערך. עד אז הוא ינסה להותיר רושם טוב בירוק ומכריז: "איזו שאלה? המטרה היא לעלות ליגה"

פורסם בתאריך: 6.7.18 10:39

אחד השחקנים המעניינים שנחתו עד כה בחלון ההעברות הנוכחי בהפועל כפר סבא הוא לני אהרון. הבלם הצעיר הצטרף בחלון ההעברות האחרון להפועל חדרה ועד מהרה הפך לחוליה החזקה במרכז ההגנה, שחגגה בתום העונה חזרה לליגת העל לאחר 39 שנים. לא רבים יודעים, אבל פרץ ההתרגשות והדמעות שהזיל אהרון במהלך חגיגות העלייה לא נבעו מההישג המרשים בלבד, אלא גם משום שידע שאין באפשרותו להמשיך בשורות חדרה בליגת העל.
כאן המקום לציין שאהרון בן ה-20 מתכוון לצאת ללימודים בארה"ב, כאשר האופציות המועדפות עליו הן בתחום הריאלי ונעות בין פיזיקה, מתמטיקה והנדסת חשמל. במבחן הערכה לימודית SAT – Scholastic Assessment Test, המשמש כמבחן כניסה לאוניברסיטאות ולמכללות בארה”ב (בדומה למבחן הפסיכומטרי הישראלי, א"ב) מוקם אהרון באחוזון ה-98 (!) מבחינת שקלול התוצאות, מה שיאפשר לו להגיע לאחת ממוסדות הלימוד היוקרתיים במדינה, דוגמת האוניברסיטאות של הרווארד, בראון או פרינסטון.

ולמה אנחנו מספרים לכם את זה? פשוט כי על פי חוקי ה-NCAA – התאחדות ספורט הקולג’ים הלאומית, אסור לשחקן המעוניין לשחק במסגרתה ליטול חלק בליגה מקצוענית. "על פי החוקים שלהם ליגת העל מוגדרת מקצוענית והליגה הלאומית לא", מסביר אהרון בראיון ל"ספורט צומת השרון". "עד שריקת הסיום של המשחק האחרון לא האמנתי שהפועל חדרה תעלה ליגה. הם רצו מאוד שאמשיך וחודש אחרי שהגעתי כבר דיברו איתי על ההמשך. עניתי שכל עוד הקבוצה בלאומית אני ממשיך, אין שאלה בכלל, אבל בליגת העל לא".

הפרחים לניקו

אהרון החל את דרכו כקשר אחורי במחלקת הנוער של מכבי הרצליה ואחרי תקופה קצרה עבר למכבי תל אביב. בקבוצות הנערים זכה באליפות ושני גביעים, כשהוא זוכר לטובה בעיקר את המאמן ארז בלפר, ששימש אשתקד כעוזרו של עמיר תורג’מן במ.ס אשדוד. בשלב מסוים הוסט לעמדת הבלם ומשראו שני הצדדים כי טוב, זנח לחלוטין את הקישור. ההתקדמות של אהרון נמשכה תחת רונן גבאי בנוער של מכבי נתניה ובתחילת העונה הנוכחית הוחלט להעלות אותו לבוגרים. "ידעתי שאסור לי לשחק בליגת העל ואני חייב לעזוב", הוא אומר. שילוב של פריקת שתי הכתפיים בפרק זמן של שבועיים בלבד דחה עבורו את התכניות המקצועיות, אבל אהרון עבד קשה ושב לאיתנו. בשלב מסוים החל להיבחן בחדרה וההמשך ידוע.

איך נולד הרעיון של לצאת ללמוד בארה"ב?
"תמיד חשבתי על זה אבל התלבטתי מאוד אם לעזוב את המשפחה והחברים בארץ. בנתניה הכרתי את ניקו אולסק והפכנו לחברים טובים. הוא למד בטקסס ולמרות ששם ספציפית לא להיט, הוא אמר לי לא לחשוב פעמיים וללכת על זה. באותה תקופה לא נתנו לי לשחק בבוגרים של נתניה בלאומית למרות שאני חושב שהגיע לי וככה התגבשה אצלי ההחלטה. בהמשך ננעלתי על זה וכשאני ננעל על משהו אני הולך איתו עד הסוף במאה אחוז. הציון שלי במבחן שמקביל לפסיכומטרי אצלנו הוא בין הגבוהים בעולם ויש לי אופציה ללכת למקומות הכי גדולים. מי יכול לוותר על הזדמנות ללכת ללמוד בהרווארד?".

בימים אלה משרת אהרון בקריה בתל אביב על תקן ספורטאי מצטיין, מה שמאפשר לו להמשיך בשגרת האימונים, אותם פתח השבוע יחד עם קבוצתו החדשה. בעוד כשנה, עם סיום שירותו הצבאי, ייצא להגשים את חלומו מעבר לים. עד אז, מי שתנסה ליהנות ממנו כמה שיותר תהיה הקבוצה של יצחק שום.

מה המטרות שלך לעונה הקרובה?
"איזו שאלה זו בכלל? לעלות ליגה. הפועל כפר סבא הוא מועדון ששייך לליגת העל ולשם הוא צריך לחזור. יש חומר שחקנים טוב ואין לי ספק שתהיה לנו קבוצה מצוינת השנה. ברור שאי אפשר לדעת מה יהיה, בטח בליגה הלאומית, אבל בטוח שהמועדון הזה צריך לשוב למקומו הראוי".

ומה השלב הבא? על פי האמביציה הניכרת היטב בכל משפט שיוצא מפיו של אהרון, ארצנו הקטנטונת לא ממש צפויה להיות חלק מהמשך הקריירה. "הלימודים והכדורגל יחד הם שילוב מושלם. אני בנוי לזה, רוצה את זה וזה החלום שלי – לחיות את העולם הגדול", הוא מסכם. "עם הזמן אראה לאן החיים יובילו אותי, אבל אני לא רואה את עצמי חוזר לארץ".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר