ארז בנודיס. צילום: עזרא לוי
ארז בנודיס. צילום: עזרא לוי

"העונה הזו חשובה לי, כיף לפתוח שנה חדשה במקום מיוחד כזה". ארז בנודיס בראיון

בגיל 47 מקבל ארז בנודיס את ההזדמנות הגדולה בקריירה שלו כמאמן, כאשר יפתח את העונה על הקווים בהפועל כפר סבא. בראיון פתיחת העונה הוא מספר על היחסים עם יצחק שום (“מדברים 3-4 פעמים ביום, ההחלטות המקצועיות הן שלי”) וחלומות העלייה (“הנבואה ניתנה לטיפשים”)

פורסם בתאריך: 22.8.18 14:43

עונת 2018/19 תהיה ללא ספק אחת החשובות בקריירה של ארז בנודיס, כאשר שוער העבר והמאמן בהווה לוקח אתגר לא פשוט בדמות הפועל כפר סבא המתחדשת. לאחר מתיחת פנים כמעט טוטאלית, הוא מוכן ומזומן להשכיח את מאורעות העונה החולפת ולהשיב את הירוקים לקדמת הבמה. מחר (חמישי, 19:15, עפולה) הוא כבר יפגוש את הפועל עפולה במסגרת המחזור הראשון של הליגה הלאומית.

"העונה הזו חשובה לי מאוד באופן אישי והיא בהחלט יכולה להוות עבורי ציון דרך בקריירה", אומר בנודיס בראיון פתיחת העונה ל"ספורט צומת השרון". "הפועל כפר סבא היא מותג, קבוצה עם עבר והיסטוריה ארוכה בליגה הראשונה. זה קרש קפיצה מצוין שיכול לייצב גם את העתיד המקצועי שלי. ברור שיש פרפרים בבטן וכיף לפתוח שנה חדשה במקום מיוחד כזה".

שם המשחק נכון לעכשיו הוא חיבור. כאמור, הקבוצה שינתה את פניה מן הקצה אל הקצה ולמעט שישה שחקנים מהעונה שעברה – עומר פדידה, סתיו נסיקובסקי, טום שלח, יהב אפריאט, אלמוג אוחיון ודן עזריה, בנודיס החל במלאכת בניית הסגל מאפס. "היו אנרגיות לא טובות בסיום העונה שעברה, קיבלתי החלטה לשנות את כל הסגל ואני מודה לבעלים יצחק שום שנתן לי את ברכת הדרך למהלך", הוא אומר. "בנינו משהו חדש ואני מקווה מאוד שנצליח גם במבחן התוצאה". חרף העובדה שלא העפילה לחצי הגמר ואם הדבר מהווה מדד כלשהו, כפר סבא לא נוצחה בארבעת משחקיה בגביע הטוטו, כולל חזרה מפיגור של שלושה שערים לניצחון 3:4 על נס ציונה במשחקי המיקום, שמלבד מענק כספי הוסיף לא מעט מבחינה מורלית ומנטלית.

בכל הקשור לפן המקצועי, בנודיס מתאר הרמוניה מבטיחה עם בעל הבית. "כבוד גדול עבורי לעבוד עם שום, אחת הדמויות הפופולריות בכדורגל הישראלי ובעל רזומה בין הגדולים במדינה", מפרגן המאמן. "הוא לקח דאבל ביוון, אליפויות וגביעים בארץ וגם היה קפטן הנבחרת, כך שברור שאישיות כזו לצדי עוזרת מאוד. קיבלתי ממנו את הכלים והקרדיט לבנות קבוצה כראות עיני וההחלטות המקצועיות הן שלי. אנחנו במערכת יחסים טובה מאוד, מדברים 3-4 פעמים ביום ואני מיידע אותו בכל דבר. הוא גם צופה ב-95% מהאימונים. הוא לא נכנס לעניינים של הרכבים אלא רוצה קבוצה טובה, אטרקטיבית, מנצחת".

"כבוד גדול לעבוד עם שום". יצחק שום. צילום: עזרא לוי

הערך המוסף

ארז בנודיס יחגוג אוטוטו יום הולדת 47. מתגורר במודיעין, נשוי לזהבית ואב לשימי (23) והבנות עמית (21) וליה (12). אדם מאמין מאוד שמקפיד להניח תפילין מדי בוקר ופוקד את בית הכנסת בשישי ושבת. מאז שזוכר את עצמו עמד בין הקורות. גדל בגדנ”ע יהודה המיתולוגית, בה שיחק מגיל 9 ועלה עם קבוצת הנוער מהליגה השנייה לראשונה. את קריירת הבוגרים החל במכבי שעריים ולאחר שלוש שנים עבר להפועל לוד, בה התאמן בין השאר תחת לופא קדוש ז"ל ואחיו יעקב בנודיס, שזכה עם הקבוצה בגביע היסטורי בשנת 1984. בהרכב דאז, אגב, שיחקו גם אחיו יצחק ואורי. בהמשך שיחק בנודיס גם בבני לוד של היו"ר מוחמד אזברגה (אבו סובחי) שהלך לעולמו לאחרונה, וב-2005 עלה עם הקבוצה ללאומית. לפני כעשור פרש ממשחק פעיל.

את קריירת האימון החל באסי גלבוע בליגה א', שם אימן חצי עונה ובהמשך שימש כעוזרו של רונן ויינשטיין בהכח/עמידר רמת גן, אז בלאומית. לאחר שלושה חודשים קיבל הצעה לאמן את בית"ר תל אביב רמלה ועבד בה שלוש עונות, באחת מהן הוביל את הקבוצה לפלייאוף העליון. ממכבי שעריים פוטר באמצע העונה, ובסיומה חגג מחליפו קובי רפואה עלייה ללאומית. עם מרמורק העפיל בעצמו לליגת המשנה. בעונה שעברה הוביל את הפועל הרצליה לגמר המחוזות, בו הודחה בתום דו קרב פנדלים דרמטי מול עירוני טבריה. מיד לאחר מכן עבר לכפר סבא לשלושה משחקים וסייע לה להשלים את משימת ההישרדות בלאומית במשחקי המבחן מול אותה טבריה. בדומה לשלוש השנים האחרונות, גם העונה יעבוד בנודיס בצוותא עם עוזר המאמן ומאמן הכושר מאיר אלימלך.

בנודיס יודע כי בעונה הקרובה הוא צפוי לפגוש קהל גדול הרבה מזה לו הורגל בעבר. "חשיבות הקהל? זה א'-ב', הדבר הכי חשוב שיש ובלי התמיכה, העוצמה והביטחון שהם יעניקו לנו לא נוכל לעשות דבר", מבהיר המאמן. "אוהדי הפועל כפר סבא הם הערך המוסף של הקבוצה והדבר הראשון שאני רוצה הוא לתת להם סיבה להגיע בהמוניהם למשחקים וליהנות מהקבוצה".

לא צפויים להגיע בהמוניהם. אוהדי כפר סבא בשישי. צילום: עזרא לוי

חשיבות מכרעת. אוהדי כפר סבא. צילום: עזרא לוי

מצד שני, מונחים כמו התמודדות על עליית ליגה עדיין רחוקים מאוד בשלב הזה. "הנבואה ניתנה לטיפשים ואין טעם לדבר באוגוסט על מה יקרה במאי, זה עוד רחוק", אומר בנודיס. "יש לנו קבוצה חדשה שצריכה זמן לרוץ ולהתחבר. אנחנו צריכים להתקדם מדרגה אחר מדרגה ולהציג קבוצה חזקה שתהווה יריבה קשה לכל קבוצות הליגה. מה יהיה בסוף? אי אפשר לדעת. מישהו חשב שהפועל חדרה תעלה לליגת העל? לא. כולי תקווה שעם הרבה עבודה, קצת מזל וכמובן עזרה מבורא עולם יקרו לנו דברים טובים".

הסגל

באו: איתמר ישראלי, יגאל בקר, לני אהרון, יבגני ברקמן, חיים איצרין, עומרי שקל, גל פורת, קווין ריינשטיין, טריקו גטהון, ניראל מחפוד, תומר ששונקר, פיטר אוניקצ’י, בנג’מין קוקו.
נשארו: טום שלח, סתיו נסיקובסקי, עומר פדידה, דן עזריה, יהב אפריאט, אלמוג אוחיון.
עזבו: בן ויצמן, ניקיטה חייקין, דושאן מטוביץ’, חליל פריג’, סהר בראון, ניסן דנון, מיקי יאזו, בן כוואז, יובל טיטלמן, יובל יוסיפוביץ’, רז כהן, עוז פרץ, עידן דוד, פטר נווארה, דרווידס שרנאס.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר