מימין: לנה זליקמן, ניקול זליקמן ואלה סמופלוב
מימין: לנה זליקמן, ניקול זליקמן ואלה סמופלוב

ניקול זליקמן חזרה לכפר סבא אחרי ההישג באליפות העולם: "לא ציפיתי לתוצאה כזאת"

לצידה של לינוי אשרם, שסחפה את המדינה עם הזכייה במדליית הכסף באליפות העולם בהתעמלות אמנותית, זהרה גם המתעמלת בת ה-17, שהגיעה לשלושה גמרים בתחרות. בראיון לאחר חזרתה לארץ היא מספרת על הפציעה, התמיכה של המאמנות והחלום על אולימפיאדת 2020

פורסם בתאריך: 17.9.18 16:08

בזמן שמדינת ישראל עסוקה עד מעל לראש בפסטיבל לינוי אשרם, חשוב להזכיר למי שאולי שכח שלצדה התחרתה בהצלחה מרובה מתעמלת אמנותית צעירה ומוכשרת, שבגיל 17 וחצי בלבד העפילה לשלושה גמרים באליפות העולם בסופיה, בולגריה, וכבר נחשבת לתקווה אולימפית לקראת טוקיו 2020 – ניקול זליקמן הכפר סבאית. בכדור ובחישוק סיימה במקום החמישי הכללי ובגמר הקרב רב דורגה במקום ה-11 מתוך 24 מתעמלות שהעפילו לגמר מבין 171 שהחלו בתחרות.

"היה לי כיף ונהניתי מכל רגע. לא ציפיתי לתוצאה כזו, אבל גם לא חשבתי על התוצאה הסופית ורציתי לעשות את הכי טוב שאני יכולה. אני שמחה שזה קרה", אומרת זליקמן בשיחה עם "ספורט צומת השרון". "קיבלתי הרבה תגובות חיוביות ואמרו לי שנראיתי מאוד בטוחה בעצמי והאמת שזה נכון כי עם כל תרגיל צברתי עוד ביטחון".

ניקול היא בתם של לנה ואנדרי זליקמן, תלמידת כיתה י"ב בתיכון "הרצוג" בכפר סבא ומתגוררת בשכונת הדרים בעיר. יש לה שני אחים גדולים, סרגיי (26) וקיריל (25), ואח תאום – שון. אמה לנה מאמנת התעמלות אמנותית בצוותא עם המאמנת של ניקול במכבי תל אביב, אלה סמופלוב, שאימנה בעבר גם את נטע ריבקין. כזכור, סיימה ריבקין שביעית בגמר הקרב רב באולימפיאדת לונדון 2012 – הישג השיא של מתעמלת ישראלית.

לאורך שנים פיללה האם לבת שתמשיך את דרכה וכשהכל סובב סביב ההתעמלות, כבר בגיל 3 וחצי החלה ניקול את דרכה בתחום. "כל הזמן הייתי באולם, משחקת עם המכשירים", היא אומרת. "התחלתי להתאמן עם אמא וכשהייתי מוכנה לעבור להתחרות בצורה מקצוענית פשוט התאמנו יותר". כשעלתה לדרגת נערות בגיל 12 חברה לסמופלוב. "מרגע שנולדה לנה הייתה מביאה את ניקול לאימונים", נזכרת סמופלוב בחיוך. "היא גדלה באולם, לפעמים ישנה על הספסל”. “יש לנו קשר ארוך וטוב, היא מאמנת מעולה", מפרגנת ניקול.

רבים לא יודעים, אבל רק לפני כחצי שנה שבה להתחרות לאחר שעברה פציעה קשה במיוחד. באחד האימונים ביצעה תרגיל שקרוי בשפה המקצועית אלמנט אקרובטי סיבובי, נחתה לא טוב וסבלה משבר פתוח באמה ביד ימין. ניקול נאלצה לעבור שני ניתוחים וכן הליך שיקום ארוך שנמשך כשנה. נערות בגילה היו עלולות להישבר, בעיקר מנטלית, אבל עבור ניקול ובתמיכת סמופלוב זו כלל לא הייתה אופציה. "כל השנה הזו הייתי באולם והתאמנתי, פשוט מבלי להפעיל עומס על היד", אומרת זליקמן. "זה לא פשוט, אבל שמרתי על אופטימיות וקיוויתי לטוב. זה לעבור פיזיותרפיה כמעט כל יום, אבל נתתי את כל כולי בשיקום כדי להחלים כמה שיותר מהר. לא היה לי ספק שאחזור להתחרות".

"הייתי תמיד שם בשבילה, מקצועית ומנטלית, ויחד יצאנו מהמצב הזה", מוסיפה סמופלוב, שמאמנת יחד עם זליקמן האם כבר 25 שנים ויש ביניהן יחסי חברות קרובים הרבה מעבר לאולם ההתעמלות. "ניקול התאמנה עם גבס ונתתי לה להבין שדברים כאלה קורים בספורט שלנו וזה ממש לא סוף הקריירה. יש את היד השנייה, שתי רגליים והכי חשוב שיש לה ראש טוב, רצון ויכולות גבוהות. הרבה מאמנות באליפות האחרונה החמיאו לי על ההתקדמות הגדולה שהיא עשתה בחצי השנה האחרונה. ממש לא פשוט להיכנס לשלושה גמרים ואני מאמינה שבעתיד ניקול תוכל להגיע לרמות שבהן הייתה נטע".

לפני חצי שנה כאמור שבה זליקמן לפעילות ומיד ראתה פירות להשקעתה כשזכתה במדליית כסף בתרגיל הכדור בגראנד פרי בצרפת. משם המשיכה לגביע העולם באוזבקיסטן בה העפילה לגמר בכל אחד מארבעת המכשירים. בגביע האתגר בספרד זכתה במדליית הכסף, שוב בתרגיל הכדור ולאחר מכן סיימה במקום התשיעי הכללי באליפות אירופה, בטרם עשתה עוד קפיצת מדרגה נפלאה באליפות העולם הנוכחית. כל הישג שכזה רק מחדד עבורה את המטרה העיקרית להמשך הדרך. "אני רוצה לקבוע את הקריטריון לאולימפיאדת טוקיו", מצהירה זליקמן בהתרגשות. “אעשה הכל כדי להשיג אותו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר