חיים איצרין. צילום: עזרא לוי
חיים איצרין. צילום: עזרא לוי

"הפועל כפר סבא יכולה ללכת עד הסוף העונה"

הירוקים חזרו לנצח עם 1:2 מתוק על הפועל פתח תקוה ומסאי דגו. חיים איצרין, שכבש ובישל, מאמין שהעונה הזו יכולה להיגמר בעלייה: “יוצאים לפגרה בטעם טוב”. גטהון עלול להיעדר בין חודש לחודש וחצי

פורסם בתאריך: 14.11.18 16:05

כ-600 אוהדי הפועל כפר סבא, בראשות המקהלה הצעירה והקופצנית ביציע התחתון, לא ידעה את נפשה מאושר עם שריקת הסיום בשני בערב והחזרה למקום השני בטבלת הליגה הלאומית בעקבות המהפך והניצחון 1:2 על הפועל פתח תקוה של המאמן מסאי דגו. "לא היינו טובים במחצית הראשונה, אבל בשנייה השליטה עברה אלינו. קצת נלחצנו בעשר הדקות האחרונות והלכנו אחורה כדי לשמור על התוצאה, אבל רצינו לנצח, גם אם בשיניים, ועשינו את זה", אמרו במועדון. "לאט לאט הקהל מתעורר ומתחיל לחזור. אנחנו מאוד מכבדים את מי שמגיע וברור שהציפייה היא שהאוהדים ימלאו יותר את היציעים ויביעו אמון בקבוצה, אבל אנחנו כבר יודעים איך זה – אם יהיו תוצאות הקהל יבוא".

אוהדי כפר סבא חוגגים מול הפועל פתח תקוה. צילום: עזרא לוי

אוהדי כפר סבא חוגגים מול הפועל פתח תקוה. צילום: עזרא לוי

השחקנים הגיעו להודות לקהל והקשר קווין ריינשטיין והשוער איתמר ישראלי אף נטלו חלק פעיל בחגיגות כשנטל דגל ירוק גדול מאחד הילדים ביציע. על כר הדשא העניק המאמן ארז בנודיס חיבוק אמיץ לעמית יברבאום בן ה-17, שערך הופעת בכורה בליגה כשנכנס בדקה ה-27 במקומו של טריקו גטהון הפצוע לעיניו של אבא מוטי שהתרווח בהנאה במקום מושבו ביציע הכבוד. "היה יפה לראות את עמית משחק ללא רגשי נחיתות", החמיאו בקבוצה ליורש העצר. "שחקן שעולה מהנוער עם ביטחון וקור רוח. הוא עשה פה ושם טעויות כמו כל אחד, אבל בהחלט הראה שיש על מי לסמוך במקרה הצורך". לצד השמחה לבית יברבאום נמצא גטהון הכואב, שחש מתיחה חזקה במפשעה, התקשה לעמוד על רגליו והתפתל מכאבים בטרם הוחלף. בדיקה שעבר העלתה חשש לקרע שעלול להשבית אותו בין חודש לחודש וחצי מפעילות. יצוין כי מדובר בפציעה השנייה העונה של הקשר האחורי, שרק לאחרונה שב לשחק לאחר שסבל מ"רגל עץ". "טריקו לא שיחק בעבר בליגות האלה ואולי לא בנוי לקצב גבוה", העריכו בקבוצה. "בסך הכל הוא בחור חזק, אבל ברור שמדובר גם בחוסר מזל".

גטהון כואב אחרי הפציעה. צילום: עזרא לוי

גטהון כואב אחרי הפציעה. צילום: עזרא לוי

מעל כולם בלט המגן השמאלי חיים איצרין, שנראה כי הגיע עם מוטיבציה מיוחדת מול קבוצתו לשעבר. שער הניצחון שכבש בנגיחה, תודות לטעות גסה של השוער דודי אלון, היה הראשון שלו בליגה לאחר שכבש פעמיים בגביע הטוטו. כמו כן, התכבד איצרין בבישול רביעי העונה, כשהגביה כדור מדויק לראשו של פיטר אוניקאצ'י, שנגח את שער השוויון. יצוין כי בניגוד לאופנה המפוקפקת לפיה שחקן לא חוגג מול קבוצתו לשעבר, המגן חגג גם חגג וספג קללות מאוהדי פתח תקוה. "יש כמה אנשים בהפועל פתח תקוה שנשארו מהשנה שעברה ואמרתי להם שאני מצטער שזה יצא ככה נגדם, אבל היום אני מתפרנס מהפועל כפר סבא ושמח שהכל הלך לי במשחק", אמר איצרין. "חגיגות? בטח. שמחתי שהבקעתי, בישלתי וניצחנו. זה חלק מהכדורגל. לא הופתעתי שקיללו אותי, גם אוהדי אשקלון קיללו אותי ושיחקתי שם שמונה שנים. אוהדי הפועל פתח תקוה כנראה שכחו שהבקעתי שם שני שערים חשובים בסוף העונה שעברה שעזרו לקבוצה להישאר בליגה".

מי שזכה למחמאות פעם נוספת הוא השוער איתמר ישראלי, שאמנם טעה בשער שספג מנקודת הקרן, אבל פיצה בגדול עם לא מעט עצירות במצבים מסוכנים, חלקם באחד על אחד. "איתמר מביא את היכולות שלו בכל משחק ושומר על יציבות", החמיאו אנשי הקבוצה. "פה ושם יש לו טעות כמו בגול מהקרן, אבל גם כשהוא סופג באשמתו הוא לא מוריד את הראש וממשיך קדימה. הוא לקח עוד 3-4 גולים של 100% שבסופו של דבר גרמו לקבוצה לנצח, כך שאף אחד לא יזכור את הטעות הזו".

השחקן היציב בקבוצה. איתמר ישראלי. צילום: עזרא לוי

השחקן היציב בקבוצה. איתמר ישראלי. צילום: עזרא לוי

כפר סבא קיימה אימון הבוקר (רביעי) ולאחריו זכו השחקנים לסוף שבוע חופשי וישובו לאימונים בראשון בערב. חלקם תכנן לנצל את ההפוגה לחופשה קצרה בחו"ל. "השחקנים ינקו את הראש ולאחר מכן נעבוד על מה שצריך בצורה יותר רגועה. קל הרבה יותר לעשות זאת אחרי שלוש נקודות במקום אחרי הפסד עם הראש באדמה", סיכמו במועדון.

הפועל כפר סבא של המאמן ארז בנודיס מדורגת כאמור שנייה עם 24 נקודות, אחת יותר מנצרת עילית ואשקלון וחמש פחות מהמוליכה קטמון. בסוף החודש תשוב כפר סבא לליגה למשחק חוץ מול הפועל עכו, אך חרף הפגרה הארוכה יחסית כלל לא בטוח שתקבל בחזרה את הפצועים. מלבד גטהון, שכאמור צפוי להיעדר תקופה ארוכה, תומר ששונקר שסובל משבר בכף הרגל ודן עזריה שפצוע כבר תקופה ארוכה במפשעה מתקשים לחזור לאיתנם. מצילום שעבר ששונקר עולה שהשבר טרם התאחה ואילו עזריה הסובל מדלקת ממשיך לסבול מכאבים ובקבוצה חוששים שמדובר במשהו כרוני שיצריך מנוחה נוספת. מנגד, מי שצפוי לחזור הוא עומרי שקל, שמצוי בשלבי החלמה מהפציעה בשרירי הבטן. המגן טום שלח מתח את שריר הירך האחורי והוחלף בהפסקה על ידי גל פורת שהפגין יכולת טובה. בקבוצה העריכו שלא מדובר במשהו רציני ושלח צפוי לקבל מנוחה ולעמוד לרשות הקבוצה במשחק הבא.

גל פורת. צילום: עזרא לוי

גל פורת. צילום: עזרא לוי

"אנחנו יוצאים לפגרה בטעם טוב במקום השני. ננוח קצת ובהמשך נעבוד קשה, נקווה שהפצועים יחזרו וננסה לעשות רצף חיובי כמו שעשינו בתחילת העונה", סיכם איצרין. "אני מקווה שנסיים את העונה באותו מקום בו אנחנו נמצאים עכשיו. הליגה השנה לא כזו חזקה כמו שנים עברו, אז הייתה עולה בטוחה כבר בשלב מוקדם. אני מאמין שהפועל כפר סבא יכולה ללכת עד הסוף".

מי שמצליחה קצת פחות היא קבוצת הנוער של המועדון, שפתחה לא טוב את העונה וביצעה שינוי על הקווים כבר בשלב מוקדם, עם מינויו של רפי יצחקי למאמן במקומו של גיא רוזנצוויג. תחת יצחקי שומרת בינתיים כפר סבא על מאזן מושלם כשהביסה 0:6 בבית את עירוני טבריה ו-1:4 בחוץ את צור שלום. אגב, בכל אחד מהניצחונות הבקיע עמית יברבאום.

מככב בנוער. עמית יברבאום. צילום: עזרא לוי

מככב בנוער. עמית יברבאום. צילום: עזרא לוי

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר