עמית יברבאום. צילום: עזרא לוי
עמית יברבאום. צילום: עזרא לוי

הפועל כפר סבא מתבססת במקום השני, עמית יברבאום מאושר: "זה חלום שמתגשם"

שביעות רצון אצל הירוקים אחרי הניצחון בעכו, הקשר הצעיר שפתח לראשונה בהרכב אומר: "כשמנצחים אז שישי-שבת בבית נראים כמו מסיבה אחת גדולה". ברקמן: "יודע מה אני שווה"

פורסם בתאריך: 4.12.18 16:06

חרף רשימת פציעות לא מבוטלת, ממשיכה הפועל כפר סבא להוכיח בגרות ולאגור נקודות בדרך להתבססות במקום השני המוביל לליגת העל. שורת ההיעדרויות בקישור האחורי הקפיצו להרכב הפותח בפעם הראשונה העונה את עמית יברבאום הצעיר, שתרם את חלקו עם חילוץ הכדור שהוביל לשער היחיד בניצחון החוץ 0:1 בעכו.

"מגיל 5 אני רגיל לראות את הקבוצה מהיציע, כך שעכשיו זה חלום שמתגשם. אני מחובר לקבוצה, רוצה מאוד בהצלחתה ונהנה מכל רגע על המגרש", אומר יורש העצר שחגג באוגוסט האחרון יום הולדת 17. "כשמנצחים אז שישי-שבת בבית נראים כמו מסיבה אחת גדולה". למרות האופוריה והייחוס המשפחתי, מדגיש עמית את ההבדלים בין אביו מוטי, אחד מסמלי האגודה, למעורבותם של הורים מוכרים אחרים בענף. "אבא יכול להגיד פה ושם את דעתו, אבל הוא אף פעם לא לוחץ ולא מעורב יותר מדי. נכון שיש את בוזגלו שאבא שלו הוא כמו המאמן שלו? אז אבא הפוך, הוא פחות מאמן ויותר אבא".

יברבאום, תלמיד כתה י"ב במגמת גיאוגרפיה בתיכון כצנלסון בעיר, מתאמן כבר חודש עם הבוגרים. בשל כך נעדר לאחרונה לא מעט מבית הספר שתלמידיו התבלטו לאורך השנים דווקא בכדורסל, אך זוכה לתמיכה מצד המוסד החינוכי ומקפיד להשלים את החומר. "אני תלמיד טוב והלימודים חשובים לא פחות", הוא אומר. כבר בגיל 14 וחצי החל לקיים אימונים אישיים עם מאמן הכושר חזי נחשוני. "פחות כדורגל, יותר כוח ובניית הגוף", כדבריו. יברבאום אף נטל חלק באימונים קבוצתיים של נחשוני בחוף הים עם שחקני בוגרים, בין השאר הבלם טל בן חיים והקשר עומר אצילי. "ראיתי איך הם עובדים ואיך הם בנויים ותמיד רציתי להדביק את הפער. זה עזר לי מאוד כשהגעתי לבוגרים וראיתי שההבדל לא כזה משמעותי", אומר עמית.

בגילו הצעיר הספיק לעבור בהפועל כפר סבא, עלייה כפר סבא של עידן שום ואורי שרף והפועל רעננה, שם עבדו עמו בנערים א' בדגש גדול על עמדת הקשר האחורי בצוות מקצועי שכלל את הקשר האחורי לשעבר תמיר כהן, המאמן אלי עטואר והמנהל המקצועי עמי וזאנה. משם שב לעונה ראשונה בנוער, שהופכת אט אט לעונת בכורה בבוגרים. ומה הצעד הבא? "אני רוצה להמשיך לעבוד בשקט ובצניעות וסומך על ארז (המאמן ארז בנודיס, א"ב) שנותן לי את הפידבק. עכשיו זה רק תחילת החלום וסופו הוא לחגוג בסוף העונה עליית ליגה עם כפר סבא", הוא אומר בחיוך. "בהמשך אני שואף לשחק בליגת העל באופן קבוע ואחרי שאצבור ניסיון גם לצאת לחו"ל. עד אז, אשמח מאוד אם אוכל בשנים הקרובות לקחת את כפר סבא למקומות גבוהים בליגת העל ולהיות קצת כמו אבא".

במועדון היו מרוצים מאוד מהשתלבותו של יהב אפריאט, שהתכבד בשער בכורה העונה שהתברר בדיעבד כשער ניצחון. "יהב כבר פתח העונה בהרכב, אבל הפעם הביא את האיכויות שלו לידי ביטוי והיה דומיננטי", אמרו בקבוצה. מי שחזר להציג יכולת מצוינת הוא הבלם יבגני ברקמן, שהיה תחנה אחרונה בעכו. כזכור, לאחר מספר טעויות היה בקרב האוהדים מי שבא בטענות לבלם, שאף הואשם ברשתות החברתיות במכירת משחקים.

"עכשיו מנצחים והכל בסדר, זה הכדורגל", אמר ברקמן. "עברתי הרבה בליגה הזו ולא באמת מעניין אותי אם מדברים עלי לטובה או לרעה. אני יודע מה אני שווה ותמיד בא ונותן את כל כולי כדי להצליח. בכדורגל יש ימים טובים יותר וטובים פחות, אבל צריך לדעת לשמור על רף מסוים של יציבות. מה שחשוב הוא שחזרתי ליכולת שלי וכשכל הקבוצה נראית הרבה יותר טוב אחרי הפגרה זה מתבטא גם אצל כל שחקן באופן אישי".

ג'ניה ברקמן. צילום: עזרא לוי

ג'ניה ברקמן. צילום: עזרא לוי

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רז

    יברבאום? איזה סמל ואיזה נעליים… בס"ה היה שחקן בינוני מינוס…

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר