עומר פדידה ואוהדי הפועל כפר סבא בימים יפים יותר. צילום: עזרא לוי
עומר פדידה ואוהדי הפועל כפר סבא בימים יפים יותר. צילום: עזרא לוי

רוצים חיבור: מה הסיכוי של אוהדי הפועל כפר סבא להפוך לבעלים של הקבוצה?

הפועל כפר סבא ממשיכה לדדות לה לעבר ליגת העל אל מול יציעים ריקים. האוהדים, שמעולם לא הרגישו מנותקים יותר מהמועדון, מנסים להחיות את אפשרות השתלבותם בניהול הקבוצה, כאשר המודל של עמותת הכחולה בהפועל פתח תקוה הוא החלום. יצאנו לבדוק האם זה בכלל אפשרי

פורסם בתאריך: 28.2.19 11:31

הפועל כפר סבא מודל 2018/19 ממשיכה לצעוד בצמרת הליגה הלאומית מהרגע הראשון ובמקביל, באופן שהוא לא פחות ממדהים, לא לעניין את הגרעין הקשה של אוהדיה חרף סיכוייה הטובים להעפיל לליגת העל. תחת ניהולו של יצחק שום ממשיכים האוהדים לדון בריחוק התהומי בין המועדון ליושבי היציע, שכיום מדירים ממנו רגליהם ומתייצבים במספרים מביכים. בחמישי הבא נקבעה "ישיבת חירום" של עמותת האוהדים, המחזיקה כזכור ב-10% מזכויות הניהול. לא ברור האם על הפרק הקמת קבוצת אוהדים מאפס, ניסיון נוסף להניע מהלך של לקיחת הקבוצה מיצחק שום או ציפייה לביטול העסקה מצד סתיו שחם, אבל לכולם ברורה השורה התחתונה: המצב הנוכחי לא יכול להימשך. מספיקה הצצה אל התגובות בעמוד הפייסבוק של המועדון (שהפך לזירת האוהדים המרכזית בחודשים האחרונים, אחרי שגם פורום האוהדים המיתולוגי של הירוקים הפך לשומם) כדי להבין את גודל הריחוק והשסע שבין הקהל הירוק למועדון.

היציע הדליל של אוהדי הפועל כפר סבא. צילום: עזרא לוי

לויטה, גרסת 2019. צילום: עזרא לוי

"יש כמיהה מצד אוהדים שאיבדו את תחושת הזהות, הגאווה והשייכות למועדון שיקרה משהו טוב, אבל לכל אחד יש הגדרה אחרת למה זה צריך להיות – מחאה, קבוצת אוהדים או משהו אחר", מספר האוהד דותן נינוה, שעבד בעבר במועדון ועם עזיבתו של שחם ניהל מולו למו"מ בניסיון לקחת את ניהול הקבוצה כחלק מקבוצת אוהדים.

יצוין כי מסמכים שונים אף הועברו בין הצדדים, בטרם בחר שחם להעביר את זכויות הניהול ליצחק שום. "כנראה ששחם היה נוהג אחרת היום", הוא אומר בדיעבד. לדבריו, בקרב הקהל ישנם מי שהביעו בעבר נכונות להחליף את הערבויות של שום בבקרה התקציבית בסך כ-700 אלף שקלים. בהקשר זה, כזכור, הצהיר שום במסמך רשמי למנהלת הליגות כי אין השקעת בעלים במועדון. בקיץ האחרון, לאחר העונה הקטסטרופלית בה שרדה כפר סבא רק לאחר צמד משחקי המבחן מול טבריה, פעל נינוה ללא הצלחה להקמת קבוצת אוהדים מאפס בליגה ג', מהלך שדורש כמה עשרות אלפי שקלים, גיוס מתנדבים ובזמנו גם רכיבה אופציונלית על מומנטום הבחירות המקומית, תוך בקשת סיוע בסיסית ושימוש במתקנים. כמו הניסיונות לפניו, המהלך לא הגיע לשלבי ביצוע לאחר שנינוה יזם פניה לבדיקת כדאיות הנושא בקרב כ-100 אוהדים מייצגים רק כדי לגלות שהרוב נגד. כששני שליש עונה מאחורינו, לא בטוח שכיום תוצאות המדגם שערך יהיו זהות.

"ההבנה שהפועל כפר סבא לא הולכת לשום מקום חיובי היא נחלתם של 90% מהאוהדים", מבהיר נינוה. "הם בעד מהלך שיחזיר להם את החשק ללכת למשחקים, אבל עדיין אין למהלך הזה שם או כותרת, רק איחוד לטובת אותו 'משהו' שצריך להתחיל לדבר עליו ולייצר אותו. אחרי שהקהל מתעורר ומתגעגע, הוא צריך להתאחד ולהחליט על הדרך". האם הדרך הזו יכולה להיות דומה לעמותת הכחולה שרכשה את הפועל פתח תקוה מפירוק בסכום של מיליון שקלים? "לכחולה יש הרבה יותר ממון ומנגנון מסודר. הם מלוכדים, העמותה שלהם גדולה יותר והכי חשוב – יש להם עמותה 'חיה'. לנו יש עמותה מפורקת ולא פעילה. היא אמנם רשומה ויש לה 10% בעלות, אבל לא מעבר", עומד נינוה על ההבדלים בין הקבוצות. "כך או אחרת, אסור לשכוח שמבחינתנו לסוף העונה הזו יש שתי אלטרנטיבות לא טובות – אם הפועל כפר סבא תעלה ליגה ותחגוג מול 600 אוהדים זה יהיה מביך ומביש, כמו גם אם לא תעלה מליגה שרק מנסה לפלוט אותה ממנה מרוב שהרמה נמוכה".

יצחק שום. צילום: עזרא לוי

יצחק שום. צילום: עזרא לוי

מי שנשמע פסימי לגבי שינוי התמונה בטווח הנראה לעין הוא האוהד הוותיק דודי לקסר, שיחד עם אחיו העביר בזמנו כסף לרכישת עשרת האחוזים על ידי עמותת האוהדים ורכש מניה בסכום של 500 שקלים. "אם אני לא טועה נמכרו אז קצת יותר ממאה מניות, וזה היה כשהאדמה הייתה חרוכה אחרי תקופת טביב", הוא אומר. "יש מגבלה בכמות הכסף שאוהדים יכולים לגייס, לצורך העניין גם בקבוצת האוהדים של הפועל תל אביב בכדורסל, שהיא מותג חזק הרבה יותר מהפועל כפר סבא. בוא נקרא לילד בשמו: מדובר בשנור. בוא נניח שהקבוצה מצליחה וכולם מתגייסים כתף אל כתף. כמה אפשר לגבות מאנשים ולגייס? שני מיליון שקלים במקרה האופטימי ביותר. יחד עם ההקצבות השונות יהיו כ-6-7 מיליון, אבל מה אפשר לעשות עם זה? אני לא נגד קבוצת אוהדים, אבל רואה את הדברים בצורה מפוכחת. זה לא דבר רע, אבל השאלה אם זה אפשרי מעשית”. לישיבת העמותה לקסר לא מתכוון להגיע. "יש בעמותה אנשים טובים, אבל החלטתי להתנתק ולהשקיף מהצד", הוא מסכם. "אני לא רואה פתרון באופק, אלא אם יגיע גואל סטייל סתיו שחם שישקיע מכספו, זמנו ומרצו. כדי שתהיה קבוצה בכפר סבא צריך מתקן והנהלה רצינית כדי שהעסק יעבוד טוב ונכון. אני לא רואה לא את זה ולא את זה, ולכן לקחתי שמונה צעדים אחורה. אני בודק באינטרנט כמה כמה וממשיך הלאה".

"הטרגדיה היא שכבר כמה פעמים יכולנו לקבל את הבעלות על הקבוצה, אם בתקופת שאולי דור, בה עלה רעיון למכור מניות וכבר אז אמרו שאין מספיק אוהדים שישימו כסף, או כשסתיו שחם עזב", אומר שי גולוב, אוהד הקבוצה ויו”ר ארגון "היציע", הפועל לייצוג כלל אוהדי קבוצות הספורט בישראל, בדגש על כדורגל. בעבר, עת הייתה הקבוצה תחת פירוק, פתח גולוב עם גיא בלום, ששימש בעבר כסמנכ"ל המועדון, את הקרן להצלת הפועל כפר סבא. השניים גייסו כ-80 אלף שקלים שהועברו למועדון, אם כי ראוי לציין שהמהלך לא היה כרוך במאמץ אינטנסיבי, אלא כלל סיוע של שחקני עבר. "אף פעם לא באמת ניסינו להיכנס למהלך עד הסוף", מודה גולוב. "לפני שסתיו נכנס היה רעיון להקים קבוצת אוהדים, שירד בשל הגעתו. כשעזב עלה שוב הרעיון, אבל ראשי העמותה דאז החליטו שמדובר בסיכון גדול מדי". לאחר כל המחשבות והרעיונות שלא הבשילו לכדי ביצוע, האם הניתוק העכשווי יאפשר מציאות חדשה בכפר סבא? קשה לדעת. "מתגבש רצון בקרב הקהל להניע מהלך כדי להיות חלק משמעותי בניהול המועדון, אבל עדיין לא ברור מהו וכמה יהיה רציני", מוסיף גולוב. "מצד אחד הקבוצה על סף חזרה לליגת העל ומצד שני אין קהל, כך שאף פעם לא באמת יהיה עיתוי נכון. בסופו של דבר אנשים חטפו כאפות ונמאס להם. אף אחד היום לא מרגיש חיבור לדבר הזה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לא נמאס לכם

    רדו מהרעיון הטיפשי הזה לא יכול לקרות ש4000 אוהדים יחזיקו מועדון כדורגל תגידו תודה לשום איך אתם לא מתביישים אם לא הוא אין לנו קבוצה זה בן אדם שבא מהבית מאצלנו הוא לא אוהד הפועל ת"א כמו סתם שחם שהוליך אותנו שולל הוא לא יפרק את הקבוצה מנכסיה כמו מר רייכמן שכמעט הרס אותנו טוטלוס תהיו רגועים תתמכו בשום והכל יהיה בסדר

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר