אוהדי הפועל פתח תקוה גרסת הבעלות, אוהדי הפועל כפר סבא גרסת השיממון. צילומים: סער כרמלי, עזרא לוי
אוהדי הפועל פתח תקוה גרסת הבעלות, אוהדי הפועל כפר סבא גרסת השיממון. צילומים: סער כרמלי, עזרא לוי

דומות, אבל כל כך שונות

כשאוהדי הפועל כפר סבא יסתכלו היום לימינם, הם ייראו איך נראה מועדון שחזרה לו שמחת החיים בזכות אוהדיו. בדומה למסקנה אליה הגיעו באם המושבות, האוהדים הירוקים הם הנכס החשוב ביותר של המועדון וביכולתם לשחזר ימים עברו

פורסם בתאריך: 8.3.19 12:20

אוהדי הפועל כפר סבא, היום תנתן לכם הזדמנות נדירה להסתכל אל העתיד. כן, ממש ככה. האוהדים הירוקים שיגיעו היום לאם המושבות למשחק מול הפועל פתח תקוה יוכלו להסתובב ימינה ולראות איך נראה סיום התהליך אותו הם מתלבטים האם להתחיל כעת. נקודות דמיון לא חסרות בין שני המועדונים. בעלי בית מיתולוגיים ששמם עולה שוב ושוב גם שנים אחרי שעזבו (אלי טביב ומאיר שמיר), בעלי בית אחרים שהחליטו לפטר את המאמנים שלהם למרות שהיו בדרך הבטוחה לליגת העל (יצחק שום עם מסאי דגו, דורון גלנט עם מנחם קורצקי), שנים קשות שכוללות ירידה דראסטית בכמות הקהל ביציעים תוך תחושת מיאוס וניכור של האוהדים מהקבוצה, והדוגמאות עוד רבות. אך בעוד שממוצע הקהל בלויטה עומד בשבועות האחרונים על כ-200 אוהדים, ביציע הכחול יהיו היום לפחות 2,000, שיסמלו את הניצחון הגדול של אוהדי פתח תקוה.

אפשר להירגע, אין פה ניסיון להשוות בין עוצמות הסבל שעברו אוהדי הפועל כפר סבא והפועל פתח תקוה בשנים האחרונות (יש טיעונים טובים לשני הצדדים, חייבים להודות). אבל בעוד שמהפכת האוהדים באם המושבות, אותה יוכלו לחוות מעטי האוהדים הירוקים שיגיעו למשחק היום בין הקבוצות, כבר יצאה לדרך בכל הכח, אצל הכפר סבאים הרעיון עוד נמצא בחיתוליו, כאשר הספקות והחששות מהמהלך עדיין שולטים בדעת הקהל הירוק ועדיין קשה לראות מתי האווירה העגומה סביב המועדון תשתנה.

אצל אוהדי הפועל פתח תקוה רגע המפנה היה לפני כשלוש שנים, עם שחרורם של שני כוכבי קבוצת הנוער, השוער אסף צור והבלם פז בן ארי, רגע אחרי זכיה היסטורית בגביע המדינה לנוער ולפני שהספיקו להגיע לבוגרים. רעיון 'הקבוצה לאוהדים', שנחשב עד אז לפנטזיה לא ריאלית של אוהדים בודדים, הלך וקרם עור וגידים על גג ברחוב דגל ראובן בפתח תקוה. לאט לאט, עם חשיפת האמת על התנהלותו של הבעלים דורון גלנט ובניית גוף מסודר הכולל עשרות מתנדבים עם תכניות מסודרות, התחדדה ההבנה שכדי להחזיק קבוצת כדורגל ראויה בליגה הלאומית לא דרושים בהכרח מיליונים רבים 'מהבית' בכל שנה. השאלות על 'מאיפה יגיע הכסף' וההכרזות כי 'תפקידם של האוהדים הוא לעודד ביציע', התחלפו בתקווה חדשה, בכמות נרשמים מפתיעה ומרשימה ובכוח כלכלי שנוצר מתוך כל אלה. האהבה חזרה לשלוט על חשבון הייאוש והזעם.

שלוש שנים אחרי אותה ישיבה על הגג ברחוב דגל ראובן, עמותת הכחולה, שמאחוריה כ-800 חברים משלמים כיום, השלימה את רכישת המועדון. ואיך זה מרגיש? האמת, בדיוק כמו בפנטזיות. הכדורגל נשאר אותו כדורגל, אבל היציע חזר להיות גדוש ויותר חשוב מזה, האנרגיה פשוט אחרת לחלוטין. אחרי שנים קשות, האש חזרה לבעור בליבם של אוהדי הפועל פתח תקוה, עם ההבנה שרק הם, אלו שבחיים לא יעזבו את הקבוצה ולא יעדיפו אינטרסים זרים, ייקבעו את הדרך של המועדון מכאן והלאה. רק אוהדים של קבוצות שעברו כל כך הרבה רע, מבינים את האושר הטהור שטמון בסיטואציה הזו.

פחות מ-24 שעות לפני המשחק בין הקבוצות, ערכו אוהדי הפועל כפר סבא כינוס אוהדים, שמטרתו לגרום לקהל הירוק להבין שהוא הנכס החשוב ביותר של המועדון וזה הזמן לעשות מעשה. הפועל כפר סבא של השנים האחרונות, ובמיוחד מאמצע העונה שעברה, היא טרגדיה. החל בפיטורים ההזויים של מסאי דגו, שכמעט הובילו לירידה לליגה א', עד למצב הנוכחי – 'עוד קבוצה' עם 200 אוהדים מנומנמים בלויטה. כשאוהדי כפר סבא שיגיעו בשישי לפתח תקוה ויסתכלו לימינם, הם ייראו איך זה נראה כשהאוהדים מתאחדים ולוקחים את העניינים בידיים. ואז אולי גם הם יבינו שזו לא קלישאה, השינוי באמת מתחיל בהם.

*הכותב הינו הבעלים של הפועל פתח תקוה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מאיר

    כל הכבוד לנציגים של כ"ס העניקו היום זר פרחים לעמותת הכחולה. שאפו ענק ובקרוב אצלכם אחים ירוקים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר