כינוס אוהדי הפועל כפר סבא. צילום: רונן יום טוב
כינוס אוהדי הפועל כפר סבא. צילום: רונן יום טוב

הספונסרים, דמי החבר והייאוש מהניהול: חלום קבוצת האוהדים בהפועל כפ"ס

המשחק ביום שישי מול קבוצת האוהדים מאם המושבות, רק חידד אצל האוהדים הירוקים, שערכו כינוס יממה קודם, את הרצון לקחת את העניינים בידיים. "המטרה היא לקנות את הקבוצה", מבהיר יו"ר הלב הירוק ניר הורן. האם הפועל כפר סבא בדרך למהפכה?

פורסם בתאריך: 11.3.19 15:08

רצף המשחקים ללא ניצחון של הפועל כפר סבא כבר עומד על שישה (ותודה לבית הדין על הניצחון הטכני מול איכסל), אבל מה שקורה על כר הדשא במועדון המשפחתי מעניין הרבה פחות. עוד לפני ההפסד 2:0 להפועל פתח תקוה, נערכה בחמישי שעבר אסיפת חירום של עמותת האוהדים "הלב הירוק", כאשר כ-70 אוהדים התכנסו ב"פיצה ליגה" בעיר לצורך המפגש. כזכור, ראשי העמותה, המחזיקה בעשרה אחוזים מבעלות המועדון, היו עד לאחרונה ביחסים קרובים עם יצחק ועידן שום, אך עם זאת, כבר בתחילת המפגש הבהירו הקודקודים כי המטרה היא להצהיר כי העמותה החלה לפעול לקראת היום שאחרי תקופת הניהול המשפחתית.

כמו כן, כל הנוכחים ללא יוצא מן הכלל הגדירו את הבעלות של שום כ"רעה" והסכימו כי היא צריכה להסתיים. לדברי ראשי העמותה, צעדים אופרטיביים בנושא כבר החלו, אם כי לא מול שום עצמו. בהמשך עדכנו ראשי העמותה כי בקשתם לקבל דו"חות כספיים על מצב המועדון כבר לפני כחודשיים וחצי – צעד מתחייב על פי הסכם המייסדים ומעצם היותה של העמותה חלק מהבעלות על המועדון – לא נענתה עד כה.

המטרה המוצהרת שיצא מהכינוס, שהתחדדה אחרי המופע של אוהדי הפועל פתח תקוה בשישי במשחק בין הקבוצות, היא לבנות מנגנון בתוך העמותה שיחליף את משפחת שום בבעלות. "כמו בפתח תקוה, המטרה היא לקנות את הקבוצה", אומר ניר הורן, אחד משני יושבי הראש של "הלב הירוק". "צריך לזכור שפה אין עוד כל כך מה לקנות, כי שום עדיין לא שילם לסתיו שחם עבור הקבוצה. גם בנושא הזה אני יכול להגיד שכל האופציות נבדקות".

רגע מרגש נרשם כשהאוהד הוותיק ובעלי "פיצה ליגה" עופר קדוש, אחיו של מנכ"ל הקבוצה לשעבר, יובל קדוש, נאם בדמעות על היחס לו זוכים שחקני הנוער לטענתו. "אין לנו שום דבר ברמה האישית נגד משפחת שום", מדגיש הורן. "אין ספק שלשום יש עבר מכובד וזכויות ענקיות בהפועל כפר סבא. אבל כמו ששחקן מצליח לא בהכרח יהפוך למאמן מצליח, כנ"ל מבחינת בעלות. יכול להיות שיש רצון אבל כרגע זה לא מתאים לנו שהמועדון נהפך למשפחתי. מעורבים פה רגשות של אנשים ואנחנו רוצים שהקבוצה הזאת תהיה של כל העיר ולא רק של משפחת שום".

באסיפה הוחלט עוד כי העמותה, בסיוע מתנדבים, תעסוק בגיוס העירייה וספונסרים לשם התארגנות להפיכת הפועל כפר סבא לקבוצת אוהדים בדומה לעמותת "הכחולה" שקיבלה לאחרונה רשמית את הבעלות על הפועל פתח תקוה. בהקשר זה יש לציין כי ראשי "הלב הירוק" בירכו את עמיתיהם הכחולים במעמד החתונה המאולתרת לרגל העברת הבעלות שנערכה מחוץ לאצטדיון המושבה לפני המשחק בין הקבוצות. לדברי חברי העמותה, המחלוקת היחידה בין האוהדים כרגע היא סביב התמיכה ביציעים במשחקי הקבוצה, כאשר נשאלת השאלה האם צריך בכלל לכוון לעליית ליגה בעונה הנוכחית. עוד סיפרו הנוכחים כי ראשי "הלב הירוק" מצדדים בעמדה לפיה בטווח הארוך עליית ליגה העונה רק תקרב את קץ המועדון.

"מאז הפגישה קיבלנו אישור סופי משלושה ספונסרים מאוד עשירים וחזקים, שנתנו את ברכת דרכם למהלך", אמר הורן. "אלו אנשים שתורמים הרבה מאוד כספים במשך שנים למועדון והם תומכים מאוד בתהליך. הם אמרו לנו חד משמעית שכל עוד שום שם, הם לא ישימו אגורה במועדון. הם רוצים לתמוך בכפר סבא כקבוצת אוהדים. שלושתם אמרו לנו – אנחנו הגב הפיננסי שלכם, אתם יכולים להיות רגועים".

"היו קצת חילוקי דעות בין אנשים, אבל בנושא אחד הייתה הסכמה פה אחד – ששום לא יכול להמשיך לנהל את המועדון", הוסיף הורן. "חלק כן רוצים לתמוך בקבוצה כל עוד יש סיכוי לעלות ליגה, אבל גם הקולות האלה נפסקו לאחר ההפסד הצפוי להפועל פתח תקוה. יש קונצנזוס מוחלט שהולכים על זה, הקבוצה תהיה שייכת לאוהדים ועדיף לסיים את זה ברוח טובה. להערכתי גם שום הבין שזה לא זה. כבר חודשיים וחצי אני מבקש דוחות כספיים של המועדון ולא קיבלנו. מתחת לפני השטח האדמה בוערת כבר לא מעט זמן ולהערכתי הם כבר הבינו שאין להם תמיכה יותר. בכל מקרה, את הדוחות הבנתי שאני כבר לא אקבל. יש הליכים משפטיים ואם נצטרך נפעל גם במישור הזה".

יצחק שום. צילום: עזרא לוי

יצחק שום. צילום: עזרא לוי

התכניות של ראשי העמותה הן לגבות דמי חבר משמעותיים החל מהעונה הבאה, כאשר לחברים שיישלמו תהיה הזכות, פרט ללבחור ולהיבחר להנהגת העמותה, להצביע באשר להחלטות משמעותיות שייתקבלו במועדון. "הפרוייקט הולך להיות קהילתי", מוסיף הורן על החזון של המהלך. "זה משהו שעלה בשיחות עם ספונסרים. יש פה בכפר סבא הרבה חברות שיירצו לקשור את שמן עם פרוייקט כזה, בדיוק כמו בפתח תקוה, שם אפשר היה לראות בשישי כמות גדולה של אוהדים, מילדים ועד מבוגרים".

אחד הנוכחים באסיפה היה הסמנכ"ל לשעבר גיא בלום, ששימש לאחרונה כמנכ"ל הפועל פתח תקוה ובעמותה מתכוונים להשתמש בהמשך בידע ובניסיון שלו, לכשיבשיל, כך הם מקווים, ההליך הלא פשוט של העברת הקבוצה לידיהם. "חד משמעית, הפתרון הוא שהאוהדים יחזיקו את הקבוצה ואני מאמין בזה כבר שנים", אמר בלום. "אני מכיר את התקציבים ויודע איך קבוצות מתנהלות בארץ. אין שום סיבה שהאוהדים לא יצליחו להחזיק את הקבוצה יותר טוב מבעל הבית הנוכחי ובטח ובטח שירגישו אחרת לגבי הקבוצה". על ההשוואה בין שתי הקבוצות בהן עבד הוסיף בלום: "בשיחות עם חברים ביקשתי מהם להגיע למשחק במושבה, להסתכל ימינה ולראות כמה כיף ביציע של אוהדי הפועל פתח תקוה לעומת הדיכאון והעצב ביציע שלנו. זה מתבטא לא רק ביציע, אלא גם במגרש".

"שום לא מסוגל לנהל קבוצה בליגת העל", קבל אחד מחברי העמותה. "בסופו של דבר, כולם כולל כולם מבינים שהפועל כפר סבא הופכת למכבי הרצליה ורוצים משהו אחר – ומהר".

המצב הקשה של הקבוצה הבוגרת מחלחל גם למחלקת הנוער ובסביבת המועדון מספרים שמצב המחלקה מעולם לא היה גרוע יותר. קבוצת הנוער ממשיכה להתדרדר במורד הטבלה ובשבת ספגה את הפסדה השביעי העונה כשנוצחה בביתה 4:2 מול מוליכת הטבלה, הפועל נצרת עילית. טימטוני סימון בלייס ועוז אהרון החזירו את כפר סבא למשחק לאחר פיגור כפול במחצית, אבל האורחת כבשה שני שערים נוספים בדקות הסיום והכריעה את ההתמודדות. לאחר 19 מחזורים מדורגת כפר סבא במקום השביעי בליגה הלאומית לנוער מחוז צפון עם 22 נקודות, מרחק 19 (!) מהמקום הראשון ולמעשה איבדה עניין בליגה בשלב מוקדם יחסית.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. טל

    בלום שב בשקט חוצפן .לא צריך אותך בכפר סבא לךצחפס מקום אחר

  2. יאללה קשקשנים

    50 מתוסכלים ועוד גיא בלום אחד שגם מפת זרקו אותו אין לכם כסף לפתוח דוכן פלאפל אתם רוצים לקנות משום קבוצה ששוה מעל מליון שקל?
    מקווה בשבילכם שהפיצה שם טעימה לכם לפחות תעשו מפגשים כמו בימי הנוער העובד

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר