יצחק שום, סתיו שחם. צילומים: עזרא לוי
יצחק שום, סתיו שחם. צילומים: עזרא לוי

שום דורש חצי מיליון שקלים נוספים משחם, שהגיב: "הבין שהוא עומד להפסיד"

הקרב המשפטי בין הבעלים של הפועל כפר סבא, לבין קודמו, מחריף. שחם טוען כי חוות הדעת של מומחה בית המשפט מייתרת את תביעתו של שום, שמצידו טוען כי הגיעה דרישת תשלום ממס הכנסה בגובה 352 אלף שקלים

פורסם בתאריך: 17.3.19 15:26

התפתחות משמעותית בסאגה המשפטית בין בעלי הפועל כפר סבא יצחק שום לבין קודמו סתיו שחם. לאחר דיונים שהתקיימו בתקופה האחרונה, הגיש ביום רביעי הבעלים, באמצעות עו"ד דינו ארצי בן יעקב, בקשה לתקן את כתב התביעה, כך שיתווספו 523,000 שקלים לדרישת התשלום של שום משחם. כזכור, בתחילה תבע שום משחם 1,195,408 שקלים.

במסגרת התביעה שהגיש שום כנגד שחם, טען הבעלים כי התגלו חובות של המועדון לאחר שבוצעה העברת הזכויות בין השניים. במסגרת ההליך מונה על ידי בית המשפט רו"ח ליאור שחטר, כמומחה שייבחן את ההתחשבנות הכספית בין השניים. שחטר, אגב, משמש גם כיו"ר בית"ר תל אביב רמלה, שתתמודד עם כפר סבא בפלייאוף העליון של הליגה הלאומית. לאחרונה מתקיימים דיונים בין הצדדים לבין שחטר, כאשר לטענתו של שחם, חוות הדעת של שחטר מראה כי לטענותיו של שום אין ביסוס. "אני מאושר", אמר שחם. "חוות הדעת מבטלת ומייתרת את כל התביעה של מר שום. מעבר לכך אני לא יכול להוסיף".

אלא שברביעי, כאמור, הגיש שום לבית משפט השלום בקשה לתיקון כתב התביעה, כך שיתווספו לה כחצי מיליון שקלים נוספים. בבקשה שהגיש שום באמצעות עורך דינו ארצי בין יעקב, נכתב: "לאחר ישיבות ובירורים עם המומחה מטעם כבוד בית המשפט, רו"ח ליאור שחטר, התבררו נושאים כספיים שונים שמאפשרים לתקן את כתב התביעה, וליתן בידי כבוד בית המשפט את עיקרי המחלוקת הכספית בין הצדדים. לידי התובעים הגיעו דרישות תשלום נוספות שלא נכללו בכתב התביעה".

יצחק שום. צילום: עזרא לוי

דרישות התשלום ששום מציין הן דרישת תשלום ממס הכנסה בגין השנים 2014-2017 בגובה 352 אלף שקלים, תביעה מחברת 'יורודרייב' בסך 20,090 שקלים, 100,462 שקלים מתוך התביעה שהגיש הסמנכ"ל לשעבר גיא בלום ו-50,758 שקלים בגין תיק הוצאה לפועל הנוגע לשני צ'קים שלא נפרעו לחברת "מסיעי 2000 כפר סבא". סך כל הסכומים מסתכם ב-523,310 שקלים.

לסיכום נכתב בבקשה: "התובעים יטענו כי על פי סעיף 4.7 להסכם, על הנתבע לשאת בחובות אלה באשר עילתם נוצרה בתקופה לפני המועד הקובע. כבוד בית המשפט מתבקש לפטור את התובעים מתשלום אגרת בית משפט בגין התיקון המבוקש, כאשר סכום התיקון יבוא במקום סכומים אחרים שיקוזזו מסכום התביעה על פי ממצאי דו"ח המומחה". לבקשה צורף תצהיר של יצחק שום.

במסמך שצורף לבקשה ע"י רואה החשבון של המועדון, אילן ברהום, נכתב כי "ביום 20.1.2019 נתקבלה דרישה להמצאת מסמכים למס הכנסה ניכויים בפתח תקוה בעניין הפועל כפר סבא כדורגל ש.ל.י 2013 ע"ר (חל"צ) לשנים 2014-2017. ביום 4.3.2019 הועברו חומרי הנהלת החשבונות למפקחת בתיק. מבדיקה שנערכה נתברר כי לא נזקפו שווי רכב לשנים 2014-2017 כראוי. החל מ-12/17 נזקף שווי לפי חוק. במידה ולא נגיע להסכמות מול רשויות המס בנוגע לשווי רכב, החשיפה למס לפי שעור מס של כ-35 אחוזים הינה 352 אלף שקלים".

סתיו שחם. צילום: עזרא לוי

"יום לאחר חוות הדעת, יצחק שום הגיש תיקון לכתב התביעה עם ארבעה נושאים, ששניים מהם כבר הופיעו בחוות הדעת", הגיב שחם לבקשתו של שום. "הוא פשוט נלחץ והבין שהוא עומד להפסיד את המשפט. לעצם העניין, התביעה של גיא בלום מתנהלת ולכן לא יכולה להיות חוב ובנוסף יש ביקורת ניכויים של מס הכנסה שנמצאת בתחילתה. במשך ארבע שנים ששימשתי כבעלים לא הייתה ביקורת ניכויים ומשונה מאוד שזה קורה בתקופתו של שום. שוב, מדובר בביקורת שנמצאת בתחילתה והוא כבר קבע שמדובר בחוב ואפילו העריך אותו. מדובר בהטעיה חמורה של בית המשפט ואני ועורכי דיני נגיב לכך בצורה חמורה".

יצחק שום הפנה אותנו לעורך דינו ארצי בן יעקב, שמסר: "הפסקתי להגיב לקשקושים של שחם מתוך הליכים משפטיים. הוא יודע שרק בית המשפט קובע ולא הכתבות בעיתון".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    "במשך ארבע שנים ששימשתי כבעלים לא הייתה ביקורת ניכויים ומשונה מאוד שזה קורה בתקופתו של שום. שוב, מדובר בביקורת שנמצאת בתחילתה." סוף ציטוט. בשנת 1994 התברר שלהפועל כפר-סבא היה חוב בסך 3.5 מיליון ש"ח למס הכנסה ולביטוח הלאומי. עיריית כפר-סבא הנדיבה הסכימה להלוות דרך מפעל המים את הסכום. ההסתדרות נתנה ערבות את קולנוע 'עמל' שהיה שייך לחברת הציבור כפר-סבא ההסתדרותית. ומפעל המים ניהלה אותו מספר שנים בתקווה שהם יחזירו את החוב. לאחר שלא עמדו בהסכם מחצית מן האצטדיון עברו לעיריית כפר-סבא שלה היה את המחצית השנייה. בית"ר כפר-סבא שהייתה חייבת 200,000 ש"ח למס הכנסה ולביטוח הלאומי עיריית כפר-סבא לא הסכימה לממן את הסכום הפעוט והיא התפרקה. שלוש שנים לאחר מכן ציבי אלון הקים אותה מחדש. כעת בית"ר כפר-סבא בדרך לירידה לליגה ב' והעירייה לפי החשד שוב לא עוזרת לה. אבל לבטח היא תעזור להפועל כפר-סבא לפי החשד לכאורה להינצל.

  2. מבקר המדינה

    צומת השרון, אתם עיתון רציני או עלון פרסומי של סתיו שחם ?
    פעם חשבתי שבעיתונות אתם אמורים לבדוק ולאמת את הסיפורים שמספרים לכם…
    איך סתיו שחם מצהיר שחוות הדעת מבטלת את התביעה של שום כשהיא טרם הוגשה לבית משפט ? האם טרחתם לבדוק את ההצהרות חסרות השחר שהוא מפרסם פה כרואה חשבון ? האם עלה בדעתכם שאם עורך הדין מגיש בקשה לתיקון כתב תביעה הרי שיש לו אסמכתאות כי רק ככה בית משפט עושה משהו, ולכן הטענות של סתיו שחם הן בהכרח סיפורי סבתא ? טרחתם בכלל לבדוק איזו מילה או שאתם פשוט שופר של מר שחם המהולל שמאפשר לו לנסח את הכתבה ולשלוח לכם בפקס כל מה שהוא רוצה להגיד כדי ליצור מראית עין של אחד שלא עשה כלום ? סתיו הולך להפסיד פה הרבה כסף והפניקה שלו מורגשת בכתבה.

    מסתמנת פה מגמה. צומת השרון, לטובתכם תעשו בדק בית. אתם נותנים במה לעיוות דין והטיית דיעה דרך התקשורת. ושמישהו יבדוק את טוב היחסים המדוייק בין סתיו שחם ואור בוקר.
    המלצה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר