עידן שום במפגש האוהדים
עידן שום במפגש האוהדים

עידן שום לאוהדים: "הפועל כפר סבא לא למכירה"

במפגש פתוח שקיימו ביום חמישי בנו של הבעלים והמנכ"ל משה קצב עם כ-40 אוהדים במשרדי המועדון אמר שום: "יש שקט פסטורלי בקטע הניהולי. יקותיאל מעולם לא שם הצעה על השולחן, וגם אם הוא היה שם, אז זכותי לא למכור"

פורסם בתאריך: 13.4.19 18:46

בעיצומה של עונה מסויטת, בעיקר בכל הקשר לאווירה סביב הקבוצה ובמשחקים, התקיים ביום חמישי מפגש בין בנו של הבעלים יצחק שום, עידן והמנכ"ל משה קצב, לבין כ-40 אוהדים שהגיעו למשרדי המועדון והשמיעו את אשר על ליבם. ניכר היה שהאוהדים שהגיעו למקום היו די טעונים, כאשר זהו מפגש הנהלה-אוהדים הראשון שהתקיים בכפר סבא מאז שרכשה משפחת שום את הקבוצה מסתיו שחם, תקופה מהסוערות שידע המועדון. במהלך דבריו ציין עידן שום מספר פעמים כי הפועל כפר סבא אינה למכירה.

בתחילת דבריו ציין עידן שום כי אביו לא הגיע למפגש עקב הבעיות הבריאותיות מהן הוא סובל בחודש וחצי האחרונים. האוהדים ביקרו בעיקר את צורת הניהול של המשפחה, כאשר רבים מהם באו בביקורת על מיעוט בעלי התפקידים במועדון. "אין פה שערוריות, המשכורות בזמן, יש שקט פסטורלי בקטע הניהולי", טען מנגד שום. "לא חשבתי שכדור השלג הזה יתגלגל ככה. האמנתי שהקבוצה תראה יותר טוב ואין ספק שהדברים קשורים. למרות זאת, זכור לי מהעבר שגם ברגעים יותר גרועים של המועדון היה יותר קהל ביציע, היום הקהל לא נמצא. אנחנו לא עיוורים ואנחנו אשמים בכך, וגם הישיבה הזאת היא קרתה כי טעינו בדרך".

עוד הוסיף בנו של הבעלים, בעיקר בכל הנוגע לחשיפת הדוחות הכספיים של הקבוצה, כפי שמודגש בהסכם המייסדים של העמותה: "נקודת הפתיחה היא שאנחנו כן רוצים לשתף, אבל לשתף ממקום שיש פינג פונג, שלא באים רק ומבקשים ממני. לא ראיתי שמכבי חיפה או הפועל באר שבע שמות את הדוחות בפייסבוק. הייתה שמועה שהפועל כפר סבא הרוויחה בשנה שעברה 900 אלף שקל. צריך להבין שהעמותה שמנהלת את המועדון מתנהלת דרך ניהול תקין שדרוש כדי לקבל הקצבות. כדי שיהיה ניהול תקין אני לא יכול להוציא שקל אחד מהחשבון. אם יש כסף בחשבון של הפועל כפר סבא הוא יילך להפועל כפר סבא".

האוהדים שהגיעו למפגש

"ראשי העמותה נכנסו אלינו למשרד וביקשו את הדוחות", הוסיף שום. "הקבוצה לא למכירה ואחרי שבוע-שבועיים קרה עם אבא שלי מה שקרה. אני חושב שמן הראוי שכשאבא שלי עם בעיות רפואיות והקבוצה לא מכירה, זה לא משנה אם ייראו את הדוחות בפברואר או במאי. הדוחות האלה ייצאו החוצה וייראו שם הכל. גם השונאים של אבא שלי יודעים דבר אחד, שאבא שלי בגיל 70 יכול להסתובב בעולם, נשארו לו עוד כמה שנים לחיות ואבא שלי בוחר לנהל מסע מול סתיו שחם ומסע לעלות ליגה. אבא שלי היה בכל מקום בכדורגל הישראלי, אבל היה לו חלום להיות הבעלים של הפועל כפר סבא. אבא שלי 24 שעות סביב הקבוצה ולא לוקח שקל. לפני שנה וחצי הוא יכול היה להיות בקבוצה אחרת ולהרוויח כסף".

"אתה גם יודע מה אני מרוויח לעומת שאר בעלי התפקידים", ענה שום לאחד האוהדים. "אני מסכים שצריכים להיות פה בעלי תפקידים, יהיה פה מנכ"ל ומנהל מקצועי, אבל כשהקבוצה נשארת בליגה בדקה האחרונה בטבריה ויובל קדוש לא ממשיך ואנחנו צריכים לארגן את העונה הבאה באיחור, אז היינו צריכים להזיז את הדברים. השנה משה קצב עושה פה שעות לא פחות מאף מנכ"ל בארץ, זה לא שעידן שום מרים את הקרן ורץ לנגוח. משה קצב הוא חבר שלי כמו אח, הוא בא למועדון בהתנדבות. אנחנו חושבים שמנכ"ל או דבר או מנהל מחלקת נוער אלה תפקידים שכבודם במקומם מונח, אבל הקבוצה על הדשא לא נפגעה כי אין פה בן אדם כזה או אחר".

"אבל למה בכל ראיון להגיד 'אני נתתי ונתתי'. הרי הוא לא נתן", אמר אחד האוהדים. "700 אלף שקלים שהוא שם בבקרה זה לא כסף?", ענה שום. "יש הצעה לקחת את הקבוצה ואתה לא רוצה לתת", ענה האוהד, וכיוון בדבריו לאיש העסקים אמיר יקותיאל.

על כך ענה שום: "משה קצב ומוטי יברבאום הם אולי האנשים הכי קרובים לאמיר יקותיאל. ואני אומר לך שיקותיאל לא כזה ביישן, אם הוא היה שם הצעה על השולחן הייתי אומר לך. יקותיאל מעולם לא שם הצעה על השולחן, וגם אם הוא היה שם, אז זכותי לא למכור. אני לא מוכר. גם אם האוהדים או יקותיאל יקחו את המועדון, אף אחד לא יודע שיהיה פה טוב. אנחנו רוצים יציבות. אנחנו באנו לפה לא לשנה. הלוואי שיהיה פה מישהו כמו אלונה או גולדהאר, אבל בואו נודה על האמת, עד שזה יקרה לצפות שהפועל כפר סבא תקח תואר זה משהו דימיוני. זאת הקבוצה של העיר שלנו, עם עבר מפואר. הקבוצה לא למכירה לא כי אני נצמד לשולחן הזה. אם יבוא בן אדם שבאמת יבטיח עתיד טוב להפועל כפר סבא, אז המשרד שלנו פתוח. אמיר יקותיאל תרם ותורם למועדון, אבל הקבוצה לא למכירה ואנחנו לא מנהלים משא ומתן עם אף אחד, כי אנחנו רוצים להיות פה. הפועל כפר סבא תמשיך להתקיים עם שום ובלי שום אבל אנחנו באנו לפה כדי לעשות משהו טוב. איך עושים שמחר יהיה יותר טוב? אין לי תשובות מבחינה מקצועית".

בהמשך ציין עידן שום לזכותם של האוהדים כי בניגוד לבעלים קודמים, אביו מעולם לא זכה לקללות או לחדירה כלשהי לחיים האישיים. "הקהל של כפר סבא חיבק אותנו, אין לנו אליו טענות", אמר. "עצם העובדה שהגענו למצב שכל כך הרבה אנשים נגד שום אז זה אומר שטעינו. בשורה התחתונה, גם אם אין השקעת בעלים, והעונה תהיה, התפקיד של הבעלים של הפועל כפר סבא הוא לשים את הקבוצה על הדשא. תקציב השחקנים של הפועל כפר סבא הוא 3 מיליון שקלים. אנחנו יודעים שהספונסרים שהיו העונה לא יבואו בשנה הבאה. אני מקבל את הביקורת, אבל אם זה כל כך קל אז כל אחד פה היה יכול להיות הבעלים של הפועל כפר סבא".

עידן שום ומשה קצב במפגש

בהמשך התייחס שום לכך שאנשים שהיו קרובים מאוד למועדון כמו מוטי יברבאום, שלמה שרף ואחרים התרחקו מהנעשה בקבוצה בתקופה האחרונה. "מוטי יברבאום הוא אדם מכובד ואני חבר שלו", אמר שום. "את הילד של מוטי אני גידלתי והוא כמו הבן שלי. מוטי התרחק מהמקום האישי שלו ואני מכבד אותו ואת הילד שלו, היום הוא לא בקשר איתי. שלמה שרף התנתק מהפועל כפר סבא, אבל שלמה הוא כמו אבא שלי. המשפחות שלנו גדלו ביחד. עם אמיר יקותיאל אין שום ניתוק והכל בסדר. הריחוק היחידי שיש לנו זה הריחוק איתכם, האוהדים של כפר סבא".

"זאת נקודה שמאוד כואבת לי", הוסיף שום לגבי המשבר עם הקהל, וציין כי מעכשיו והלאה יישב עם האוהדים ביציע ולא במרפסת המפורסמת בלויטה. "בסופו של דבר מי שמייצג את האוהדים זה הלב הירוק והם אלו שמקשרים אותי עם האוהדים. אומרים שמשפחת שום מרחיקה את הקהל, אבל יש את ניר ולירון (הורן ונוסובסקי, ל"ס), שאני לא חושב שהיה פה בעלים שנתן דלת פתוחה כמו שהשניים האלה קיבלו. נוצר מצב שפתאום הם רוצים דוחות ונוצר ריחוק שבכלל לא קיים. אנחנו לא מרוחקים מהאוהדים. הדוחות, גם אם אני לא רוצה להראות אותם, הם יהיו מוצגים למנהלת הליגה. אני לא חושב שעשינו משהו כדי להרחיק את הקהל. לקרב? בסוף אני חושב שכשהמוצר על הדשא לא טוב אז המשימה קשה".

באשר למטרות הקבוצה אמר שום: "מטרות הקבוצה הן חד וחלק לעלות ליגה. לעלות ליגה זה המטרה הכי חשובה של המועדון, אם שום לא היה רוצה לעלות ליגה, הוא לא היה מביא מאמן שזה דבר שעולה המון כסף. אני מזכיר שכשאופיר חיים הגיע כבר היינו בפלייאוף העליון".

נושא נוסף שכואב מאוד לאוהדים והועלה בפגישה הוא מחלקת הנוער. קבוצת הנוער מדשדשת בליגה השנייה, כאשר גם קבוצות נערים א' וב' יישארו עונה נוספת בליגות המשנה. אחד האוהדים בא בטענות על כך שהמאמן השלישי העונה של קבוצת הנוער, נאור צ'יצ'יאן, הגיע לתפקיד ללא ניסיון מתאים. על כך ענה שום, שמשמש כמנהל המקצועי של המחלקה: "בקבוצת הנוער הושקעו העונה 350 אלף שקלים. כשאנחנו קיבלנו את הקבוצה היו 12 קבוצות ו-900 ילדים בבית הספר לכדורגל, העונה יש 14 קבוצות ואלף ילדים ובעונה הבאה יהיו 15. נכון שהיום יש מאמן, נאור צ'יצ'יאן, שהוא חבר שלי ונכון שאין לו ניסיון, אבל נאור שיחק פה עשר שנים במחלקה, עלה לבוגרים ושיחק בקבוצות אחרות. מבחינתי הוא לגיטימי לאמן. אני אשם בכישלון של קבוצת הנוער". עוד ציין שום כי נבחר כבר מנהל מקצועי למחלקה לעונה הבאה, אך סירב לחשוף את שמו.

למרות שכבר עברה שנה מאז המשבר, נראה שאחד הנושאים הכואבים ביותר שנותרו עדיין על הפרק הוא פיטוריו של מסאי דגו בעונה שעברה וההתרסקות המקצועית שהובילה את המועדון כפסע מירידה לליגה א'. "לא הייתה פה את כל ההתנהלות עם ההרכבים כמו שאנשים חשבו", אמר עידן שום. "טום (שלח, אחיינו של עידן שום, ל"ס), לא שיחק 11-12 משחקים ובעלים אחרים שהיו לו ילדים בקבוצה לא היה משאיר את המאמן 12 משחקים אם זה הדבר היחיד שמעניין אותו. מסאי בחור חיובי ואין לנו בעיה איתו, לראייה אופיר חיים הוא חבר טוב של מסאי. אבא שלי, בגלל שניסו להתערב לו גם כשהיה גדול, נזהר מאוד מלפגוע במאמנים, וגם כשהוא אומר למאמן משהו, הוא לא קובע את ההרכבים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אוהד שרוף

    אדון עידן שום היקר ממתי שהגעתם לקבןצה וביפרט להפועל כפר סבא דאגתם להרוס כל חלקה טובה גובים על כל ילד 450 שקל בבית הספר לכדור רגל ואין קידום לשום ילד בקבצות למינהם ובלי סיפורים כי אים באמת אתה ואבא שלך כמו שאתה טוען כל כך טובים אז הקבוצות היו ניראים אחרת הרי כסף לא שמתם ולא הבאתם כסף משום מקום להשקיע אתם לא משקיעים הפכתם את הפועל כפר סבא לעסק משפחתי כי באמת שלמה ומוטי באו ממקום טוב מתוך כאב להציל קבוצה מימפולת ואתם עושים שויות בגלל העגו של משפחת שום הרי סיפורים תמיד תספרו אנחנו ואנחנו שורה תחתונה כלום אתם חיים בסרט רע תיצאו מהסרט שאתם חיים בו במצב הנוככי הקבוצה עוד יכולה אים הניהול הכושל של משפחת שום יכולה להגיע לפירוק יעלה תשחררו לכו הבייתה לנו האוהדים נמעס לא שןאלים אותכים אים תמקרו או לא כי אחרת נמרר לכם את החיים יעלה הבייתה כי אתם הגורם למצב למצב של הקבוצה אתם לא רוצים לשחרר כי הרבחתם כסף ולא השקעתם שקל מיכסכם הפרטי ולקחתם את הפועל כפר סבא כעסק מישפחתי ותו לו חידלו לכו הבייתה אתם לא רצועים במקום שנקרא הפועל כפר סבא יעלה לכו מספיק להמשיך להרוס את המאמנים שהיו בזמן סתיו שחם שלכתם הבייתה והבאתם לקבוצה אנשים שאין להם מושג מה זה כדור רגל ולא מקדמים שום מחלקה בהפועל כפר סבא

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר