יובל פרייליך. צילום באדיבות איגוד הסיוף בישראל
יובל פרייליך. צילום באדיבות איגוד הסיוף בישראל

גאווה לכפר סבא: יובל פרייליך אלוף אירופה בסיוף

הסייף בן ה-24 מכפר סבא רשם הישג אדיר כשזכה במדליה ראשונה של סייף ישראלי אי פעם באליפויות אירופה. גבר בגמר על יריב איטלקי

פורסם בתאריך: 19.6.19 20:31

הישג ענק לסייף הישראלי יובל פרייליך, שהוכתר אתמול (שלישי) לאלוף אירופה בסיוף. פרייליך בן ה-24 מכפר סבא הבטיח עוד קודם לכן מדליה ראשונה לנציג ישראלי באליפות אירופה עם עלייתו לחצי הגמר לאחר שגבר 12:15 על בוגדן ניקישין האוקראיני, אבל לא עצר גם שם וגבר בחצי הגמר 8:15 על הצ'כי הוותיק יירי בראן. בגמר השלים את המלאכה עם ניצחון 9:15 על האיטלקי אנדראה סנטרלי, המדורג 13 בעולם, וזכה בזהב היסטורי.

כבר בצעירותו ביסס פרייליך את מעמדו בענף עם זכייה במדליית הארד באליפות אירופה לנוער ב-2012. שנתיים אחר כך שדרג את ההישג עם זכייה בזהב, בו זכה גם ב-2015. שנה לאחר מכן סיים שני באליפות אירופה עד גיל 23.

מעבר להישגיו המקצועיים, עלה שמו של פרייליך לכותרות כבר בשנת 2008, כשבגיל 14 עתר לבג"ץ יחד עם אביו בטענה לאפליה על ידי איגוד הסיוף הישראלי. לטענת פרייליך, קיום תחרויות רשמיות בשבת מנעו ממנו להתקדם ולייצג את המדינה בתחרויות בינלאומיות מאחר שהוא שומר שבת. בג"ץ הוציא בזמנו צו זמני לטובת פרייליך, אך לאחר שנתיים פג תוקפו והוא החל להתחרות בשבתות, דואג במקביל לישון בסמוך לאולמות התחרויות על מנת שיוכל להגיע ברגל. עם ההישג ההיסטורי באליפות אירופה לבוגרים, ברור לכל שמאבקו השתלם.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר