מחמוד יוסף באימון הבכורה בכפר סבא. צילום: רמי לוי
מחמוד יוסף באימון הבכורה בכפר סבא. צילום: רמי לוי

הרכש המסקרן של הפועל כפר סבא: הכירו את אבו אל יודא

מחמוד יוסף, או אבו אל יודא כפי שהוא מבקש שייקראו לו, הוא ללא ספק השחקן המעניין ביותר שהנחיתו הירוקים הקיץ. בראיון מיוחד הוא מספר על השנים בליגה הפלסטינית, המספרים שהוא הציב כיעד בעונה הקרובה והסיכוי ששחקנים נוספים מהנבחרת שלו יגיעו בקרוב לליגת העל

פורסם בתאריך: 28.6.19 12:00

אחד השחקנים המסקרנים בליגת העל בכלל ובהפועל כפר סבא בפרט הוא מחמוד יוסף המכונה "אבו אל יודא". החלוץ הזריז שיכול לשחק גם בכנף ימין עדיין לא חגג 22, אבל צד את העין בעיקר משום שמדובר בכישרון מהליגה הפלסטינית – עת שיחק בקבוצות הבכירות בגדה המערבית, שבאב אל ח'ליל ובלטה, ואף עשה את קפיצת המדרגה לנבחרות פלסטין – הן הצעירה והן הבוגרת. אגב, במסגרת הנבחרת האולימפית פגש למשחק אימון את קבוצת אל-סאד הקטארית, בה משחק הספרדי כוכב ברצלונה לשעבר, צ'אבי.

בשנה שעברה הצטיין עם שמונה בישולים ולאחר שבדצמבר האחרון נבחר לאחד מעשרת השחקנים הצעירים הטובים והמבטיחים באסיה, ינסה כעת יוסף להטביע חותם ראשון ומשמעותי בליגת העל. הקשר עם הפועל כפר סבא נוצר באמצעות סוכנו ומנהלו האישי, מישל סלוק, המסייע ליוסף גם בפן המנטלי ומצוי בקשרים מצוינים עם משפחת שום. הקודקודים התרשמו מהקלטות עם ביצועיו של השחקן והתוצאה – השקעה ארוכת טווח בחוזה לשלוש שנים.

יוסף (באמצע) עם רוי רונן וסודיק אטנדה. באדיבות הפועל כפר סבא

יוסף (באמצע) עם רוי רונן וסודיק אטנדה. באדיבות הפועל כפר סבא

"אני עובד קשה, עושה אימונים אישיים בכל יום כדי להגיע מוכן וכבר מחכה להתחיל להתאמן ולהכיר את החברים החדשים בקבוצה", אומר יוסף בראיון פתיחה ל"ספורט צומת השרון". "אני מכיר היטב את הקבוצות והשחקנים בליגת העל ויודע שכפר סבא עלו בשנה שעברה ליגה עם שער דרמטי בדקה האחרונה של העונה". על הליגה הפלסטינית, שאינה מוכרת לציבור חובבי הכדורגל הישראלי, הוא מספר: "זו ליגה שטובה יותר מליגת העל רק בהיבט הפיזי, אבל בכל השאר – כושר, מהירות, מקצוענות ואיכות המגרשים, הליגה הישראלית טובה הרבה יותר. שם כל המגרשים סינתטיים וגורמים לכאבים ולפציעות".

אל תקראו לו מחמוד

מחמוד יוסף "אבו אל יודא" יחגוג ב-30 ביולי יום הולדת 22. נולד וגדל בעכו, בה הוא מתגורר עד היום. בן הזקונים במשפחה בת ארבעה ילדים – שתי אחיות ושני אחים. מלבדו, השאר נישאו ועזבו את הבית. מגיל 8 החל לשחק כדורגל באחי עכו ("אצלנו אתה יכול להיות שחקן כדורגל או דייג", מזכיר סלוק, עכואי גם הוא, בחיוך) ולפני המעבר לקבוצות הבכירות בליגה הפלסטינית עבר תקופה קצרה בצעירי טמרה. המרחק היחסי בין עיר מגוריו לכפר סבא לא יהווה מכשול והוא ימשיך לגור בעיר ("זה בסך הכל נסיעה של 40 דקות. אף אחד לא עוזב את העיר הזו", מסכימים השחקן וסוכנו).

יוסף וסלוק במעמד החתימה בהפועל כפר סבא

יוסף וסלוק במעמד החתימה בהפועל כפר סבא

חשוב לציין שיוסף כלל לא עונה למי שקורה לו מחמוד, אלא רק לכינוי "אבו אל יודא". פירוש סימולטני אין, אבל מדובר בכינוי של כבוד שניתן לאביו מגיל קטן כאשר שיחק בזמנו כדורגל בבני עכו (הגלגול הקודם של אחי, א"ב) ועבר לבנו הצעיר, המזכיר אותו בסגנון המשחק. "ככה כולם מכירים אותי וימשיכו להכיר", אומר השחקן, כאשר בכוונתו לבקש מאנשי כפר סבא שהכינוי יהיה זה שייכתב על גב חולצתו. חברו הקרוב הוא שחקנה של הפועל חדרה ותושב עכו, דיא לבאבידי, כאשר השניים נמצאים בקשר מצוין ומתאמנים יחד לעיתים קרובות. "דיא התקדם מאוד בשנים האחרונות ונותן לי השראה וביטחון שגם אני אתקדם ואצליח", מפרגן "אבו אל יודא".

חבר מוכר נוסף הוא בלם הפועל באר שבע ונבחרת ישראל, לואי טאהא. יש לציין כי עוד בטרם הוצע לכפר סבא, התאמן יוסף בבאר שבע במשך שבועיים בשלהי העונה החולפת והותיר רושם חיובי. התעניינות ראשונית ומפתיעה נרשמה גם מכיוון הליגה הסקוטית. בסופו של דבר מי שהימרה על האס היא כאמור כפר סבא, ומאז החתימה הרשמית הפך למיני סלב בעירו. "כולם מפרגנים מכל הכיוונים ובטוחים שאגיע למעלה ואצליח", הוא מתאר. "אפילו מאמני כושר בעיר מציעים לי להצטרף אליהם לאימון אישי".

יוסף באימון השבוע. צילום: רמי לוי

יוסף באימון השבוע. צילום: רמי לוי

לא קורה לעיתים קרובות שכדורגלן מהליגה הפלסטינית עובר לזו הישראלית, אבל "אבו אל יודא" הוא לא הראשון בעידן הנוכחי. קדם לו עלי חטיב, קשרה של אחי נצרת עם עבר בליגת העל, ששיחק לפני כעשור למשך תקופות קצרות בג'בל מוכאבר והלאל אל-קודס. שניים מחבריו לליגה בה שיחק אשתקד, המתגוררים בכפר יאסיף וכפר קנא, עשויים להצטרף העונה לליגה הלאומית. "היו לי חברים בקבוצה שהיו כמו אחים שלי ורצו שאמשיך איתם אחרי שנתיים מוצלחות, אבל בסופו של דבר חשוב לי להתקדם", הוא אומר. "אבו אל יודא" ניחן במהירות גבוהה, כוח מתפרץ, בעיטה חדה וחזקה בשתי הרגליים וניתור טוב לנגיחה. מנגד, לדבריו עליו לשפר את הכושר הגופני ולהתחזק בעיקר בפלג גופו העליון. כאמור, מלאכת הבישול חביבה עליו לא פחות ממלאכת ההבקעה וברור לו שברגע האמת יבחר לפרגן לחבריו. "אם אני במצב של 99% גול וחבר לקבוצה ב-100%, אעדיף למסור ולבשל לו", הוא מבהיר ושומר על צניעות. "כולנו באותה קבוצה ולא משנה מי מבקיע".

מה הציפיות שלך לקראת העונה שבפתח?
"בעזרת השם אקבל את ההזדמנות ואני מתכוון לקחת אותה בשתי ידיים. אני רוצה להוכיח למאמן ולכל הצוות בהפועל כפר סבא שאני מסוגל לעזור לקבוצה. אני מקווה לתפוס מקום בהרכב, לכבוש 7-8 שערים וכמובן לבשל כמה שיותר. מעבר לזה אני רוצה להוכיח את עצמי גם למשפחה, לכל העכואים ובראש ובראשונה לסוכן שלי, או כמו שאמרתי לו – 'אני רוצה לשים דבש על הפנים שלך שהאמנת בי ובזכותך אני כאן'. המשמעות היא להאיר את פניו ושיהיה לו תמיד מתוק". עד שיגשים את שאיפותיו וימרח בדבש את פניו של סלוק, ינסה "אבו אל יודא" להצדיק את הקרדיט ובדרך גם לפתוח דלתות לשחקנים נוספים מהליגה הפלסטינית. "יש לא מעט שחקנים בליגה הפלסטינית שיכולים לשחק בליגת העל", הוא מסכם. "אני לא הראשון ובטוח שלא אהיה האחרון".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר