אוהדי הפועל כפר סבא. צילום: ירדי עואמי
אוהדי הפועל כפר סבא. צילום: ירדי עואמי

הלב נשבר: הבלאגן שמסכן את המשך קיומה של עמותת אוהדי הפועל כפר סבא

דווקא לקראת החזרה של הירוקים לליגת העל, בעמותת הלב הירוק מתעסקים בימים אלו בחתימות על צ'קים שנטען כי הן זויפו, חוסרים לכאורה בחשבונות הבנק והטחת האשמות הדדיות. ניר הורן, שחתום על שני צ'קים ששולמו מהעמותה עבור רכישת כרטיסים טוען: "גם עיוור רואה שזאת לא החתימה שלי", בעוד שחברו לשעבר בוועד, לירון נוסובסקי, טוען: "יש חשבוניות לכל ההוצאות שהוצגו לוועד החדש, הטענות בנוגע לצ'קים – שקר מוחלט"

פורסם בתאריך: 31.7.19 10:30

עמותת אוהדי הפועל כפר סבא, "הלב הירוק", נמצאת במשבר ניהולי חמור המסכן את המשך פעילותה. לאחרונה הוחלפה הנהלת הוועד המנהל בעמותה, שכזכור מחזיקה בעשרה אחוזים מהבעלות על המועדון, וכפועל יוצא בוטלה הרשאתם של שני מורשי החתימה שמילאו במשותף את תפקיד היו"ר – לירון נוסובסקי וניר הורן, זאת לאחר שהתגלו לכאורה על ידי חברי הוועד החדש מחדלים קשים בכל הנוגע לתזרים המזומנים.

תחילת הסיפור לפני כחצי שנה, כאשר חלק מחברי העמותה ביקשו לטענתם פעם אחר פעם מהוועד המנהל להוציא דו"חות כספיים ודפי חשבון המעידים על ההתנהלות הכספית בעמותה, ולטענתם נענו בשלילה בטענות שונות. ב-4 ביולי נערכה הצבעה בה נוספו ארבעה חברים לוועד המנהל – רונן יום טוב, אייל לוי, בני הראל וארז תרם. דרישות הבסיס של הוועד החדש היו קביעת בעלי תפקידים, חתימה על קוד אתי וכאמור גישה לחשבונות הבנק של העמותה. שישה ימים לאחר מכן נערכה פגישת ועד ראשונה, כשגם אליה לא הובאו דפי החשבון כמתחייב. כאן נעמדו חברי הוועד החדש על הרגליים האחוריות וקבעו פגישה נוספת ב-14 ביולי במטרה לשנות את מורשי החתימה ולגלות הלכה למעשה מה נעשה בחשבון. הפגישה נקבעה לשעות הערב, אך בבוקר הודיע נוסובסקי על התפטרותו, אך ל"ספורט צומת השרון" נודע כי הוא צפוי בכלל לשמש ככרוז הקבוצה בעונה הבאה.

נוסובסקי (מימין) והורן במהלך ביקור אצל אוהד הקבוצה

נוסובסקי (מימין) והורן במהלך ביקור אצל אוהד הקבוצה

לאחר שינוי מורשי החתימה התייצבו למחרת חברי הוועד החדש בבנק ונחרדו לגלות כי מסכום של כ-90 אלף שקלים (מצב החשבון בחילופי הוועד הקודמים) נותרו בו כיום 31 אלף שקלים בלבד. הסיבה נוגעת, בין השאר, לשני צ'קים שיצאו אשתקד ליריבות של כפר סבא בלאומית – הפועל עפולה בסך 41,600 שקלים וסקציה נס ציונה – 17,000. כזכור, מול שתיהן שיחקה כפר סבא במחזורי הסיום של העונה שעברה עת נאבקה על העלייה לליגת העל, וכעת מסתבר שהעמותה רכשה בסכומים הללו כרטיסים במכירה מוקדמת.

"ביום שישי שעבר ישבתי עם רונן יום טוב במשך ארבע שעות, ישבנו על כל אגורה וכל שורה", טוען מצידו נוסובסקי, שמציג גרסא אחרת לדברים. "העמותה לא רכשה כרטיסים מעפולה ונס ציונה, אלא עבדה בשיטה שבה שילמה לקבוצות לאחר מכן רק על כמות הכרטיסים שנרכשו. לא רכשנו מראש את הכרטיסים. ההפרש בכסף בין מה ששילמנו על המשחקים האלה, 58 אלף שקלים, ומה שנכנס בפועל בחשבון הבנק, שלפי החישוב של רונן יום טוב עצמו, לא שלי, זה 54 אלף שקלים, כלומר קיים פער של 4,000 שקלים. יש חשבונית על אביזרי עידוד על הסכום הזה ורונן יום טוב מהוועד ראה את החשבונית והוא מבין מאיפה הפער הזה נובע. מ-90 אלף שקלים בחשבון נהיה 31 אלף כי היו הרבה הוצאות בדרך כמו תיקון תריסים בחנות האוהדים או עורך דין שהבאנו בזמנו, פרסומים בעיתונים, הוראות קבע על החשבון, הרבה הוצאות שהיו מיותרות. על כל הוצאה כזאת יש חשבונית והיא הוצגה. מה שכן, ההסבר הזה לא מקובל על רונן יום טוב, זה לא אומר שנעשתה גניבה או משהו בסגנון".

בכדי להוציא כספים מהעמותה הייתה דרושה חתימה של שני מורשי החתימה דאז, נוסובסקי והורן, כאשר בעמותה חושדים כי נוסובסקי זייף לכאורה את חתימתו של הורן על אותם צ'קים, כאשר האחרון נעדר מתפקידו באותה תקופה בשל סיבות אישיות. כמו כן, ציינו החברים כי קיימים הבדלים משמעותיים של אלפי שקלים בין הסכומים שהוצאו לבין ההכנסות בפועל, בין השאר ממכירת מרצ'נדייז.

בשיחה שקיים הורן עם "ספורט צומת השרון" השבוע, ציין כי אינו מכיר את שני הצ'קים המדוברים, אשר עליהם הופיעה חתימתו: "הראו לי שני צ'קים, שגם עיוור רואה שזו לא החתימה שלי בהם. אני לא מכיר את הצ'קים האלה בכלל, לא ראיתי אותם. הייתה פעם אחת בבנק שהם ביקשו לזהות את החתימה שלי ושלחתי את החתימה שלי ללירון, כדי שייראה איך היא נראית. אבל את הצ'קים האלה אני לא מכיר". הורן, אגב, הודיע השבוע כי הוא משעה את עצמו מתפקידו בוועד בעקבות האירועים.

"זה שקר מוחלט", טוען נוסובסקי בנוגע לטענה על זיוף הצ'קים. "ניר הורן לא יכול היה להגיע, שלח לי את החתימה שלו ואמר לי 'תחתום בשמי והכל בסדר'. וידאתי איתו את סכומי הצ'קים, הוא אמר לי שהכל בסדר, אמרתי לו שיש כסף שנכנס כנגד זה".

"לא קיבלנו הסבר לסכום הגבוה שחסר"

"זו הפעם הראשונה בכל שנות קיומה של 'הלב הירוק' שהעמותה מוציאה צ'ק לקבוצה אחרת. הרי זה תפקידו של המועדון", אמרו רונן יום טוב מהוועד המנהל החדש של העמותה, בהקשר לתשלום עבור כרטיסים למשחקים מול עפולה ונס ציונה. "ישבנו עם לירון וניר ולא קיבלנו הסבר לסכום הגבוה שחסר בקופה. נעשו כאן דברים לא הגיוניים ואנחנו נמצאים בהליך של בירור הדברים בליווי עורך דין ורואה חשבון כדי להחליט כיצד לפעול". עוד ציין יום טוב כי לאור הממצאים ובמידת הצורך, תוגש ככל הנראה תלונה במשטרה בשל הצ'קים שיצאו לכאורה ללא חתימתם של שני המורשים. "אנחנו מתכוונים לעדכן בפרטים גם את רשם העמותות וברור לכולם שהמשך פעילותה של העמותה נמצא בסכנה בעקבות המקרה", סיכם יום טוב. "יכול מאוד להיות שהרשם יפסול את העמותה לחלוטין".

אוהדי הפועל כפר סבא. צילום: רמי שלוש

אוהדי הפועל כפר סבא. צילום: רמי שלוש

באשר לפעולות הבדיקה שנעשות בימים אלה, אמר הורן, שממשיך בתפקידו בוועד המנהל: "אני בעד שייבדקו לאורך ולרוחב מאה פעם כל דבר. כשלירון ואני נכנסנו לתפקיד, עשינו חלוקת עבודה. אמרתי לו בכנות שאני לא מבין בניירת. לירון אמר לי שהוא מסודר ואני שמחתי כי אני לא מבין בזה. עכשיו מבחינתי שיילכו ויחקרו, ואם ירצו להעביר את זה למשטרה, אהלן וסהלן. מבחינתי כל בן אדם הוא חף מפשע אלא אם הוכח אחרת. יש פה בטוח כשל מסוים, לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין את זה. לגבי ההוצאות והמצב של חשבון הבנק, היו הרבה הוצאות שיש לנו אסמכתאות אליהן, אמרתי לחבר'ה שבודקים את זה ואלה חבר'ה רציניים, שמצידי ייקחו גם בודק חיצוני, הבעיה הזאת לא תטופל מתחת לשולחן אלא צריכה להיפתר לגמרי ואם יש פה בעיה, אז שמי שצריך יתן את הדין. אני מרגיש עם המצפון שלי נקי במיליון אחוז. כשאתה מתעסק בכסף לא שלך אתה צריך להיות הכי ישר בעולם, אתה נושא תפקיד וצריך לתת דין וחשבון ואני מאוד מקווה שבסוף הבדיקות יראו שהכל בסדר".

ועוד בענייני "הלב הירוק". לאחר שהבהירו להנהלה כי מבחינה תקנונית אינם יכולים לדרוש למעלה מ-50 שקלים עבור דמי חבר מבלי לקיים ישיבה כללית ולהצביע בנושא, הוזלו מחירי המנויים לחברי העמותה מ-600 ל-550 שקלים. תחילה עמדו דמי החברות לעמותה על 100 שקלים, אך כאמור, כפועל יוצא מהפחתתם הופחת גם מחיר המנוי וכעת הכסף ממכירתו יחולק כך ש-500 שקלים ייכנסו לקופת המועדון והיתרה לקופת העמותה. מחיר מנוי רגיל יעמוד על 650 שקלים, בעוד נשים, ילדים וחיילים ישלמו 500 שקלים בלבד.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. בירור

    הדוח של העמותה לרשם העמותות לשנת 2017 לא כולל את דוח רואה החשבון המבקר. דוח לשנת 2018 עדיין אין. מי רואה החשבון של הקבוצה? האם הוא חתם על הדוח של 2017?

  2. אתם יודעים מה הכי מצחיק

    זה שרציתם לקחת עלכם את כל ניהול הקבוצה אמרתם לשום בוא ניפרד כידידים ברוח טובה מזל שיש לכם רק 10 אחוזים ממניות הקבוצה אחרת לא היה לנו זכות קיום תעשו לי טובה אישית אם המועדון שלנו באמת יקר ללבכם תתנו לשום גם את 10 האחוזים הנותרים האלו הוא טיפה יותר מסודר ממכם בנהיול קבוצת כדורגל בואו נגיד ככה אצלו לא יעלמו 60 אלף שקל אוהדים ואני אומר את זה בפעם האלף תפקידם לעודד ולדחוף מהיציע עם דגש על המילה יציע ולא לחדור לניהול וקביעות אסטרטגיות כי הנה תראו מה קרה לכם טיפשים תחשבו על דבר כזה שהיה קורה שאתם מחזיקים ביותר מ 50 אחוזים מהבעלות – כל הקבוצה לפירוק כמו רייכמן שהרס לנו

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר