איתמר ישראלי. צילום: רמי לוי
איתמר ישראלי. צילום: רמי לוי

הנבואה שהתגשמה: איתמר ישראלי מוכן להזדמנות הגדולה בקריירה שלו. ראיון

לפני שנה בדיוק הצהיר כאן איתמר ישראלי כי הוא מקווה שייקבל את ההזדמנות האמיתית הראשונה שלו בליגת העל בהפועל כפר סבא. כעת השוער פותח את העונה כאיש הבכיר בין הקורות של הירוקים בבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי, והוא לא מפחד לכוון גבוה: "מאמין שנוכל להיות ההפתעה הנעימה של ליגת העל"

פורסם בתאריך: 15.8.19 10:36

ראיון שערכנו בדיוק לפני שנה עם איתמר ישראלי הסתיים בנימה אופטימית במיוחד, עת נשאל השוער מתי יקבל הזדמנות אמיתית ראשונה בליגת העל וענה: "בעזרת השם זה יקרה עם הפועל כפר סבא". כעת, כשהנבואה של ישראלי הגשימה את עצמה, הוא דרוך ומוכן לרגע האמת. עד עכשיו נראה כי לא צפויים לו חיים קלים, כשכפר סבא סיימה את שלב הבתים בגביע הטוטו ללא ניצחון ועם שתי נקודות בלבד. "לא ישנתי טוב בלילה, אחרי משחקים כאלה אתה לא נרדם עד 5 בבוקר. פשוט ככה, לא משהו שאפשר להסביר", אומר ישראלי על ההפסד השבוע 3:1 לקריית שמונה תודות לשלושער של קיליאן שרידאן, ששלח את קבוצתו לחצי הגמר ואת כפר סבא עם המון חומר למחשבה. "זה לא היה קרוב לקבוצה שאנחנו רוצים להציג והצגנו במשחקים האחרונים, כך שזו בהחלט אכזבה".

עד כמה אתה מודאג מהעובדה שהקבוצה לא ניצחה עד עכשיו?
"אני לא מודאג בכלל. גביע הטוטו זה לא הליגה ונוכחנו שקבוצות לא מביאות את אותה יכולת בשני המפעלים – אם הפועל תל אביב שהצליחה בעונה שעברה בטוטו ובסוף סיימה בפלייאוף התחתון, או חדרה שלא ניצחה בטוטו ועשתה עונה גדולה. זה טורניר רשמי, רמה אחת מעל משחקי אימון, שנועד כדי להבין איפה אנחנו עומדים, מה הטעויות ומה צריך לשפר. ברור שיש הרבה היבטים לשפר, אבל נוכל לשפר אותם עד תחילת הליגה".

מטבע הדברים כעולה חדשה עם תקציב לא גדול, כפר סבא סומנה מבעוד מועד כיורדת בטוחה ומסתמן כי ישראלי יהיה אחד השוערים שיצטרכו לעבוד הכי קשה העונה. "אני לא מתרגש מזה יותר מדי ואפילו אוהב את זה", הוא אומר. "לפעמים זו סיטואציה אפילו יותר קלה לשוער מאשר לקבל הזדמנות אחת ב-90 דקות. ככה אתה במשחק כדור אחרי כדור, אבל יחד עם זאת, בכלל לא בטוח שאהיה כזה עסוק. מה שכן ראו בגביע הטוטו הוא שאנחנו כן מאומנים ועומדים יפה על המגרש. עם כל הכבוד לכך שמדובר בליגת העל ויש רמה גבוהה והרבה מצבים, לא הרגשתי עד עכשיו שאני עומד מול משהו יוצא דופן. דברים קורים בכדורגל ואני לא זוכר מתי ראיתי יורדת בטוחה שירדה כל כך בקלות".

ישראלי. צילום: עזרא לוי

"לא הרגשתי עד עכשיו שאני עומד מול משהו יוצא דופן". ישראלי. צילום: עזרא לוי

העונה בעצם תקבל הזדמנות ראשונה כשוער ראשון בליגת העל.
"נכון, זה בהחלט מאוד מרגש. אני איש של מאני טיים וכבר לא יכול לחכות למחזור הראשון בליגה. מלחיץ? בכלל לא. נולדתי בשביל זה. אני עובד קשה כל החיים ואחת המטרות שלי היא להיות שוער ראשון בליגת העל. אני הכי שמח שזה קורה".

לא מועדון קטן

איתמר ישראלי, 27, מתגורר במושב בית נחמיה הסמוך לנתב"ג. נשוי ואב לשתי בנות, בנות שנתיים וחצי ושישה חודשים. בגיל 6 החל לשחק כדורגל בבני יהודה. בקבוצת הנוער שימש כשוער ראשון במשך שלוש שנים ועלה עמה מהליגה השנייה לראשונה. בהמשך שיחק תקופה קצרה בהפועל הרצליה בליגה א’ ומשם עבר להפועל נצרת עילית בלאומית, שם שימש כשוער המשנה של גיל אופק ושותף בשלושה משחקים בלבד. לפני שלוש שנים שב לבני יהודה אך הושאל כבר במחזור השני להפועל ראשון לציון, שם שימש כשוער ראשון וסיים עם הקבוצה במקום העשירי בפלייאוף התחתון. עונה לאחר מכן שימש כשוער המשנה של אמיליוס זובאס ובינואר הושאל להפועל מרמורק של ניסן יחזקאל במטרה לצבור דקות משחק. שם גם הגיעה קפיצת המדרגה המיוחלת של ישראלי, שהוביל את הקבוצה לחצי עונה מצוינת בה זכתה בעשרה ניצחונות ובעשרה משחקים שמר השוער על רשת נקייה. מרמורק, מועמדת ודאית לירידה, הבטיחה עונה נוספת בלאומית. אשתקד המשיכה מגמת ההתקדמות בעונת שיא ירוקה שהסתיימה בעלייה לליגת העל, עם לא מעט תצוגות שוערות מצוינות.

יש להדגיש כי קשה עדיין לנבא כיצד תיראה החוליה האחורית לפני ישראלי, כשכפר סבא ערכה ניסויים ורוטציות ולא שיחקה עם קו אחורי אחיד שני משחקים ברציפות, כאשר עיקר סימני השאלה נוגעים לעמדות המגנים. במרכז ההגנה צפויים לגבות את השוער ג’ניה ברקמן המנוסה וסודיק אטנדה, שמציג עד כה יכולת טובה חרף הטעות בהפסד האחרון לקריית שמונה. חוסר הוודאות בחלק האחורי ונבואות על הישרדות לא משפיעות על המטרות של משפחת שום, כאשר לכל המקטרגים ענה הבעלים בנחרצות כי פניו לפלייאוף עליון ואף נתן מענקי מיקום לחלק מהשחקנים.

איתמר ישראלי. צילום: רמי לוי

ישראלי. צילום: רמי לוי

"יש שאיפה לפלייאוף העליון”, מצטרף ישראלי. “הפועל כפר סבא זה לא מועדון קטן ומאוד שאפתן. שוב, אנחנו רואים את הרמה של ליגת העל, זו לא הליגה הלאומית ויש עבודה לעשות, מה גם שהתקציב שלנו לא מהגבוהים בליגה, אבל המטרה הזו תהיה שם. עם זאת, יבואו כמה מטרות לפניה, כשהקרובה מכולן היא הניצחון הראשון. רק ככה נוכל להתקדם, ממשחק למשחק. אם נצעק חזק שאנחנו רוצים פלייאוף עליון ישמעו רק את הצעקות. דיבורים לא יעזרו לנו יותר מדי, אבל בהחלט יש כאן קבוצה מוכשרת וגם מלמעלה מקפידים לטפטף לנו שנאמין בעצמנו והכל אפשרי". כדי למצוא מודל מפתיע לא צריך כמובן ללכת רחוק מדי. "אני בטוח שההצלחה של חדרה בעונה שעברה עוברת לשחקנים שלנו בראש וגם לשחקנים בליגות נמוכות יותר", הוא אומר. "מדובר בהישג מדהים שנתן לכולנו המון השראה".

ישראלי חתום עד תום העונה עם אופציה לעונה נוספת, וכהרגלו מקפיד לשלב בין מטרות אישיות לקבוצתיות: "אצלי האישי והקבוצתי הולך יחד ואני מקווה מאוד שהמטרות שלי ושל הפועל כפר סבא יצטלבו", הוא מסכם. "השאיפה היא לתקוע יתד בליגה יחד עם הפועל כפר סבא. אחרי שנעמוד בזה, אני מאמין שנוכל להתקדם הרבה יותר גבוה ולהיות ההפתעה הנעימה של ליגת העל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר