אופיר חיים. צילום: רמי לוי
אופיר חיים. צילום: רמי לוי

אופיר חיים פותח עונה: "כולם מסמנים אותנו כיורדת בטוחה, והאמת שאני אוהב את זה"

ביום ראשון תשוב הפועל כפר סבא לליגת העל כתארח את הפועל חיפה. המאמן מוכן להזדמנות הגדולה שלו ורוצה לשים מאחוריו את הקדנציה הקודמת בליגה הבכירה (“הרגשתי בזמנו גועל נפש מהכדורגל”) ולא ממהר להרים את הציפיות כמו הבעלים שלו (“כרגע לא נכון מבחינתי לדבר על פלייאוף עליון”)

פורסם בתאריך: 23.8.19 09:58

הקדנציה הקצרצרה שחווה כמאמן הפועל תל אביב בליגת העל לא פגעה כלל במוטיבציה של אופיר חיים ובאמונה שלו בעצמו. ההפך הוא הנכון. כשלושה חודשים אחרי הדמעות ששפך בחגיגות העלייה הבלתי נשכחות באצטדיון הסוכריה בעפולה, ועם בעלים דומיננטי שלא מתבייש להצהיר על פלייאוף עליון חרף העובדה שקבוצתו סומנה כיורדת ודאית, חיים מוכן ומזומן לקפוץ למים העמוקים עם הפועל כפר סבא.

"אני מתרגש יותר מתמיד", אומר המאמן הירוק בראיון פתיחת עונה ל"ספורט צומת השרון". "יש לנו אתגר מטורף עם קבוצה די חדשה ותקציב מהנמוכים בליגה. כולם מסמנים אותנו כיורדת בטוחה, והאמת שאני אוהב את זה. אנחנו מוכנים לליגה ואוטוטו זה מתחיל". חיים מבין היטב שלפתיחת העונה יהיו השלכות גדולות לקראת ההמשך. "תחילת העונה היא המפתח וחשוב מאוד לאגור כמה שיותר נקודות במחזורים הראשונים על מנת לצבור ביטחון". הספתח יתרחש בראשון (19:00, המושבה) מול הפועל חיפה, קבוצה שעל פניו נמצאת באותה ליגה עם כפר סבא, אבל חיים ממהר לעמוד על ההבדלים. "להגיד שהפועל חיפה בדרג שלנו לא יהיה נכון כי תקציב השחקנים שלה לפחות פי שלוש משלנו, אבל כבר אמרתי שהכסף לא רץ על המגרש וכדי לעשות עונה טובה נצטרך לנצח קבוצות כאלה".

חיים עם רביד גזל וקאלה דרשלר. צילום: רמי לוי

"הכסף לא רץ על המגרש". חיים עם רביד גזל וקאלה דרשלר. צילום: רמי לוי

רצף של ארבעה משחקים ללא ניצחון בגביע הטוטו נקטע עבור חיים וכפר סבא השבוע עם ניצחון כפול – על הפועל תל אביב, ושל המאמן על האקסית. "יש לנו הגנה חדשה כמעט לחלוטין וגם חלק קדמי שיכלול 3-4 שחקנים חדשים, כך שאנחנו עדיין לא מחוברים. הדברים האלה לוקחים זמן, אבל אני מקווה שיידבקו כמה שיותר מהר כי תיאום הוא אלמנט חשוב מאוד לעולה חדשה. הסגל עדיין לא הושלם, יש לא מעט שחקנים פצועים וכמובן שזה לא אידיאלי, אבל כמה שאני שמח להיות חלק מהאתגר הזה", אומר חיים ומבהיר שאותה תקופת זמן קצובה באדום כבר מזמן מאחוריו. "אני בפול רצון ופול מוטיבציה. הקדנציה הקודמת בליגת העל לא השאירה אצלי כתם. זה גרם לי בזמנו להרגיש גועל נפש מהכדורגל, אבל אני יודע מה אני שווה. גם אם חס וחלילה לא נתחיל טוב את העונה, זה לא יפגע באמונה שלי להגיע הכי רחוק שאפשר וזה רק עניין של זמן עד שאהיה במקום בו אני חושב שאני יכול וצריך להיות – הטופ של הכדורגל הישראלי".

"לא פשוט לחיות עם מאמן כדורגל"

אופיר חיים (44), נשוי לאורלי ואב לאור בן ה-18, גל בן ה-14 ושי בת ה-12. בין חגיגות העלייה על כר הדשא לאלו שבחדר ההלבשה, סיפר כיצד הלחץ והמתח מהכדורגל חלחלו לחיי הנישואין. "העונה מתחילה ומהר מאוד אורלי תחזור לכעוס עלי", צוחק חיים. "לא פשוט לחיות עם מאמן כדורגל. אני משתף את אשתי ובעיקר את הבן גל בכל מה שקורה. הוא תומך אם יש אכזבה ושמח אם מצטרף שחקן טוב. 'זו החתמה אש', הוא אומר לי".

בטרם יפלס דרכו לטופ, יצטרך חיים להתמודד עם ציפיות גבוהות במיוחד. יצחק שום הבהיר היטב במסיבת העיתונאים הטרום עונתית כי מי שביקש מענק הישארות נשלח אחר כבוד הביתה, בעוד שחקנים זכו למענקי מיקום במידה והקבוצה תעפיל לפלייאוף העליון – מטרה ריאלית ואף מוצהרת על פי בעל הבית. "אני מכבד מאוד את המטרות של יצחק שום ותמיד טוב לשאוף גבוה, אבל חושב שאנחנו צריכים להתמקד בחמשת המחזורים הראשונים ולאחר מכן לבדוק מה מצבנו ולהרים ראש", נזהר חיים מלפתוח חזית מיותרת בטרם עת. "כרגע לא נכון מבחינתי לדבר על פלייאוף עליון. אני מדבר הרבה עם השחקנים ובטוח שזה לא יבלבל אותם. הם מבינים שהדרך שאנחנו עוברים מתחילה במחזור הראשון". על שיתוף הפעולה הפורה עם בעל הבית הוסיף: "אני ושום כל הזמן מדברים ומתייעצים. יש המון מה ללמוד מאדם כמו יצחק, שהיה שותף לבחירת ובניית הסגל. הכי כיף לי בעולם בהפועל כפר סבא ואני נהנה מכל רגע".

יצחק שום. צילום: רמי לוי

יצחק שום. צילום: רמי לוי

לא פשוט להתמודד עם תווית של יורדת בטוחה עוד לפני שהחלה העונה.
"מבחינתי האמירות האלה יכולות לעשות רק טוב. אמרתי לשחקנים, בואו נקבל זריקת מרץ מכל המספידים שכבר הורידו אותנו ונעשה הכל כדי לסתום לכולם את הפה".

אמרת לאחרונה שבסוף העונה נשמע על הרבה שחקנים בכפר סבא שכרגע הם בגדר אלמוניים. יש מישהו ספציפי שאתה צופה לו שנת פריצה?
"כדאי לשים לב לבובקר טראורה שמרשים מאוד. מעבר לכך, כל הצעירים המוכשרים ראויים להיות בסגל וכל אחד מהם יכול לעשות את הפריצה. יהב אפריאט הוא ללא ספק אחד כזה".

מה תיחשב עבורך הצלחה השנה?
"לשחק כדורגל טוב, להעניק הרבה רגעי אושר לקהל שלנו ולהישאר בליגה".

אופיר חיים. צילום: רמי לוי

"כדאי לשים לב לבובקר טראורה". חיים. צילום: רמי לוי

כבר חווית על בשרך עד כמה רעוע מעמד המאמן בכדורגל הישראלי. במידה ופתיחת העונה לא תענה על הציפיות עלולים להיפרד ממך בשלב מוקדם.
"אני לא מסתכל על זה ולא חושב על זה בכלל. שוב, אני יודע מה אני שווה וגם אם יהיה טיפה קשה, בסופו של דבר אגיע לאן שאני שואף. אני לא חושש ומאוד בטוח בעצמי".

אשתקד סיפרת שביקשת מאמך, רינה ז”ל, לעלות ליגה ערב המחזור האחרון. מה תבקש ממנה לקראת פתיחת העונה הנוכחית?
"אני מדבר איתה באופן שוטף, אבל כרגע השיחות הן בעיקר בענייני משפחה. כשתתחיל העונה, נעבור לדבר על כדורגל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר